Plassen tijdens de proef

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mexx

Plassen tijdens de proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 11:36

Mijn paard plast de laatste tijd altijd onder het rijden, op zich vind ik dat geen probleem, ik heb liever dat het eruit is, dan dat ze het ophoudt en moeilijk gaat lopen. Maar de kans is dus groot, dat me dit op een wedstrijd tijdens de proef ook een keer gaat gebeuren. Mesten kan uiteraard gewoon onder het rijden, maar voor plassen moet een paard toch echt stil staan. Mag je je paard tijdens de proef laten plassen of wordt er van je verwacht dat je je paard op zo'n moment door laat lopen? En als je hem/haar wel laat plassen, kan je daar dan minpunten voor krijgen?
Persoonlijk zou ik haar laten plassen, want ik wil niet dat ze denkt dat dat onder het rijden niet mag en dat ze het dan voortaan weer op gaat houden. Maar ik ben nu heel benieuwd hoe juryleden daar tegenover staan!!

_Suus_

Re: Plassen tijdens de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:38

Meestal houden ze niet van op harde stenen te plassden enz..
Ik denk dat je dan voor de proef even vlak bij (wara je gaat inrijden ofz) mischien daar gfaat polassen (je paard dan Tong uitsteken)..
En niet de heltijd op de stenen rijden (ddenk niet dat je dat doet ..Tong uitsteken)

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 11:39

_Suus_ schreef:
Meestal houden ze niet van op harde stenen te plassden enz..
Ik denk dat je dan voor de proef even vlak bij (wara je gaat inrijden ofz) mischien daar gfaat polassen (je paard dan Tong uitsteken)..
En niet de heltijd op de stenen rijden (ddenk niet dat je dat doet ..Tong uitsteken)

Volgens mij is dit niet echt een antwoord op mijn vraag...Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:46

tussen het inrijden en je proef even je paard op de trailer zetten of even op stal zetten. Dan kan hij het even kwijt. En tussen 2 proeven kan je dit herhalen. Dan heeft hij er tijdens zijn proef niet zo'n last van.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 11:52

maaikemuis schreef:
tussen het inrijden en je proef even je paard op de trailer zetten of even op stal zetten. Dan kan hij het even kwijt. En tussen 2 proeven kan je dit herhalen. Dan heeft hij er tijdens zijn proef niet zo'n last van.

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest, maar mijn vraag is dus níet hoe ik kan voorkomen dat ze tijdens de proef plast, maar of het uberhaupt mág. Dus mocht ze echt ineens midden in de proef moeten plassen of ik dat dan mag toestaan.

Overigens kan je bij ons tussen twee proeven echt niet je paard op de trailer zetten, je rijdt je proeven namelijk meteen achter elkaar Knipoog

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:54

Ook geen antwoord op je vraag, maar ik ben er erg benieuwd naar. Geen idee... Hou dit even in de gaten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:59

Mwah, ik heb weleens zo op X gestaan, dat was halthouden, groeten, pony een plas doen en starten maar. Je maakt wel een hindernis in de bak want later sprong de pony steeds over de plas heen tijdens de proef, erg lastig. Voor het halthouden had ik wel een goed cijfer ondanks dat plassen alleen elke middendraf over de diagonaal ging de mist in Clown
Ik denk niet dat een jury je zal afstraffen als je paard moet tijdens de proef. Gewoon even rustig laten uitplassen en verder rijden.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:36

Je mag je paard gewoon in de proef laten plassen. Want zeg nou zelf, dit hou je toch niet tegen. Volgens mij zijn er ook de zgn plaspauze's daarvoor ingelast in je proef. Dus je hoeft je hier geen zorgen over te maken!
Maar mijn ervaring is dat wanneer jouw paard geconcentreerd aan het werk is, deze niet zo snel zal gaan plassen midden in je proef.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:39

voor plassen tijdens de proef wordt je niet afgestraft...sterker nog ik zou het juist niet waarderen als je hem niet laat plassen...met mesten is het een ander verhaal, dat kunnen ze makkelijk onder het lopen doen, heb ik een paard in de ring die daarvoor stil gaat staan, straf ik het wel af.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 06:25

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:39

Ik ben er al eens voor afgestraft. Was wel in de oude proeven, maar het principe is gelijk natuurlijk. Op mn coupon stond 'jammer van de plas' en ik had een 4 te pakken. Was het 2e onderdeel (weg draven na het groeten).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:00