Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
mereldevogel schreef:Heel sterk kijken naar het plezier, en er zijn altijd wel kleine puntjes die je vriendelijk kunt brengen.
Bij mij op de manege doen ze een keer per jaar proefje, en dan rijdt iedereen dat. Er rijden veel mindervaliden, dus dat is wel speciaal. Ik denk dat het normeren een soort van vergelijkbaar is.
daantjuhhh schreef:hmm geen idee?
zal ff googlen.
Ontzettend leuk: de ouders waren erg gespannen en 1 van de kindjes was bang dat ze moest springen omdat ze balkjes op de grond zag liggen (moesten ze doorheen lopen ivm een gebroken lijn). De 2e proef ging alles veel gemoedelijker.

Tyrza schreef:Ik heb een paar weken geleden 2 AA proefjes gejureerd met een 4 jarig jongetje en een 6 jarig meisjeOntzettend leuk: de ouders waren erg gespannen en 1 van de kindjes was bang dat ze moest springen omdat ze balkjes op de grond zag liggen (moesten ze doorheen lopen ivm een gebroken lijn). De 2e proef ging alles veel gemoedelijker.
Het hoogste cijfer bij AA proefjes is een 4 en ik heb daarom alleen maar drieen en vieren gegeven. Ach, er deden 2 kindjes mee en heb ze omstebeurt laten winnen
Bij het commentaar had ik bv gezet: "wat kan jij mooi lachen naar de jury!" en "mooie zweep heb je, maar niet in je mond doen, het is geen zuurstok" (<== meisje ging eraan sabbelen, hihi!), "wat heeft papa je goed geholpen!" (omdat een ouder de pony aan een touw mee moest nemen), "teugels goed vasthouden met allebei je handjes".
En onderaan dan een opmering zoals: "wat een mooie pony heb jij!" of "een Anky in de dop!"
Mijn tip: ALTIJD positief blijven! Dus als een oefening niet zo goed gaat zeg je niet: "niet goed" maar "als je dit en dit doet gaat het NOG beter!"
zo houden de kleintjes in ieder geval plezier in het wedstrijd rijden! Ze hebben nog tijd zat om serieus te gaan rijden toch! 

Pinacolada schreef:Kun je 5en geven dan?
Hoe ben jij bixie jurylid geworden dan?
Ook alleen deze mensen mogen jureren in onze kring.

haike schreef:Pinacolada schreef:Kun je 5en geven dan?
Hoe ben jij bixie jurylid geworden dan?
1 t/m 5
Wij konden ons bij de kring opgeven voor middag uitleg. Als je dit had gevolgd mocht je je officoeel bixie-jury noemenOok alleen deze mensen mogen jureren in onze kring.
(Z)juryleden zijn al zo moeilijk te krijgen, dan kunnen ze de bixierubrieken toch beter door speciale bixiejuryleden laten beoordelen?