Welk punt voor volte in verkeerde galop?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Welk punt voor volte in verkeerde galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 13:15

Ik rijd studentenwedstrijden en dan rijden we 10 minuten op een paard wat je nog totaal niet kent en dan metteen een proef. Je moet dus in een erg korte tijd een paard aan kunnen voelen maar het is dus niet onoverkomelijk dat alles perfect verloopt.

Nu heb ik de laatste keer een paardje gereden en (we reden nog de oude proeven nu voor de laatste keer) ik moest in de hoek in galop springen en ik sprong in de verkeerde galop aan. Ik heb het paardje terug genomen en nog voor de volte hem aan laten springen maar helaas weer verkeerd. Ik heb er toen voor gekozen om de volte gewoon netjes te rijden maar dus in de verkeerde galop aangezien ik al voorzag dat ik alleen maar aan het terugnemen zou zijn en dan de hele volte niet netjes zou rijden. (tijdens de 5 minuten inrijden waarin je ook in galop mag sprong ik ook al telkens in de verkeerde galop aan op die hand)

Ik had nu een 4 voor in galop aanspringen omdat hij verkeerd zat en een 2 voor de volte. Als ik naar de cijfers van mijn verdere proef kijk, zou deze volte wel een 7 gekregen hebben als hij wel in de goede galop geweest zou zijn (er wordt op deze wedstrijden wel iets hoger gepunt dan op officiele wedstrijden en ik had erg veel 7-ens ook voor dingen die qua figuur veel minder gingen).

Is die 2 terrecht (ik weet dus wel dat je nu altijd door moet gaan met proberen in de goede galop aan te springen)? Ik vind het eigenlijk wel een beetje streng. En waarom zou ik dan nog voor het in galop aanspringen een hoger punt hebben gehaald want in principe is dat helemaal niet gedaan terwijl de volte nog wel gereden is.

Ik vraag ook hoeveel jullie (juryleden) hiervoor gegeven zouden hebben want ik had aan het begin van dit jaar precies hetzelfde gedaan en toen had ik een 5 voor het in galop aanspringen gehad (wel te hoog vind ik) en een 6 voor de volte met als commentaar "mooi in contragalop" . je begrijpt dat ik hierdoor een beetje in verwarring raak.
En wat voor cijfer zouden jullie geven voor een volte waarop alleen maar terug genomen wordt naar draf en steeds in de verkeerde galop wordt aangesprongen en waar het niet bij lukt voordat weer in draf overgegaan wordt?

Neverhere

Re: Welk punt voor volte in verkeerde galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 13:31

Ik vind de punten correct.
Wat je eerder overkwam met de 'mooie contragalopjury' slaat nergens op. Er wordt geen contragalop gevraagd klaar.
Als je moet wijken en je laat een perfect appuyement zien is dat ook fout.

Je had zelfs nog minder dan een 4 voor het aanspringen kunnen krijgen omdat je niet de juist oefening hebt laten zien nl. het aanspringen in de gevraagde galop.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 13:47

Je hebt nog mazzel gehad. Bij mij krijg je geen 4 voor het verkeerd aanspringen, verkeerd herstellen en dan toch doorrijden. De volte wordt gevraagd in een linker- of rechtergalop.. die heb je dus gewoon niet laten zien.

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:18

ja ik geef ook in de b meestal een 4 voor verkeerd aanspringen. En die volte heb je ook niet getoond in de gevraagde galop,dus punten correct gegeven.En die vorige punten ven die jury slaan nergens op het is geen contra galop maar gewoon verkeerde galop,hou het er maar op dat je toen gewoon mazzel hebt gehad met de punten die je re toen voor kreeg,maar niet verdiend.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 08:39

bij mij zouden het - vroeger - 2 3-en zijn geweest, je toont gewoon niet wat gevraagd wordt.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:28

Ik heb een paar maanden terug ook een 3 gekregen voor verkeerd aanspringen en een 2 voor de volte. Die twee had overigens ook een 1 kunnen zijn. Volte was niet rond, pony niet meer nageeflijk, twee pogingen om weer in de goede galop te komen zonder succes....

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 17:41

supertammy schreef:
Die twee had overigens ook een 1 kunnen zijn. Volte was niet rond, pony niet meer nageeflijk, twee pogingen om weer in de goede galop te komen zonder succes....

Of een 0 Haha!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:20

Ik vind het een grotere fout dat je bent doorgereden in de verkeerde galop en het niet herstelt hebt, ik vind dat ze nog niet streng geweest zijn met de punten. Ik ga met GeJe mee.

edit: ik heb ook altijd meegekregen, dat als iets mislukt ( vooral het aanspringen in de verkeerde galop) je direct het paard weet terug moet nemen om opnieuw de overgang te laten zien.
Ik geloof dat dit wel meer gewaardeerd wordt door juryleden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:40

liesje23 schreef:
Ik vind het een grotere fout dat je bent doorgereden in de verkeerde galop en het niet herstelt hebt, ik vind dat ze nog niet streng geweest zijn met de punten. Ik ga met GeJe mee.

edit: ik heb ook altijd meegekregen, dat als iets mislukt ( vooral het aanspringen in de verkeerde galop) je direct het paard weet terug moet nemen om opnieuw de overgang te laten zien.
Ik geloof dat dit wel meer gewaardeerd wordt door juryleden.

Ja mee eens, voor mij krijg je een 2 voor het aanspringen en een 2 voor de volte. En dan nog heb je 4 punten kado gekregen. Er wordt (bijv.) linker galop gevraagd en geen rechtergalop. Dus het is eigenlijk niet getoond.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 08:09

maar wel van draf naar galop en een rondje, dus die 2 punten zijn wel terecht! De route hebben ze dan wel goed.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 08:17

hihi.. de route..

maar ik ben ook bang dat t wel terecht is.
ik heb het ook wel eens gehad. gallop aanspringen en ik vloog de baan uit.. eenmaal in de baan deed ik een volte in gallop te veel
cijfers: 5 -4 = 1 en 2 -2 = 0 oftewel ik had een 0

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:37

GeJe schreef:
supertammy schreef:
Die twee had overigens ook een 1 kunnen zijn. Volte was niet rond, pony niet meer nageeflijk, twee pogingen om weer in de goede galop te komen zonder succes....

Of een 0 Haha!

Hahaha aahh nee,, een 1 - 2 voor de moeite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 08:06

Een 3 voor het aanspringen, -2 voor de fout, en een 0 voor de volte in de verkeerde galop.