Het gaat inderdaad om mijn paard, niet de pony van hierboven.
Op die foto zit haar hoofdstel niet goed (neusriem te laag), maar daar gaat het nu niet om.
Bovendien zei ik dat het om een watertrens ging, die is hierboven niet afgebeeld.
De pony kauwt driftig op het bit als ze ongeduldig is (hier moest ze tijd stilstaan voor een foto), dat is te zien op de foto, maar zij trekt haar mond onder het rijden nooit open.
Is dit bit werkelijk waar zo verkeerd? Ik heb in het begin verschillende bitten gehad, maar op deze loopt ze nu al jaren het best. Heb er nog nooit een opmerking over gehad en het is alleen zo breed aan de zijkant.
Ik zal een foto maken van mijn paard als ik in de gelegenheid ben, maar vanaf de foto kunnen jullie niet zien hoe het in de mond ligt, alleen de mondhoeken zijn zichtbaar.
Eigenlijk ging het daar ook een beetje om.
*edit:
amondi schreef: al helemaal een jury niet die je 5 minuten ziet.
Maar dan nog? wat doet de mening van een jury ertoe? dit kun je beter op harnachementsvragen zetten.
De jury is familie en zie ik geregeld, evenals het andere jurylid (tevens mijn instructrice).
Vandaar.
En aangezien die meningen zo sterk verschillen vraag ik mij toch af wat het algemene oordeel van een jury is, aangezien ik die toch regelmatig tegenkom op wedstrijden.