jury, die ik van vroeger ken geef raar commentaar! mening!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

abcde

jury, die ik van vroeger ken geef raar commentaar! mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 22:13

ben net terug van concours de berg in berschenhoek.

starten in het l1
in de eerste ring zag ik iemand zitten die ik van vroeger ken van een stal.

ik gewoon netjes mijn proef gereden, ging naar mijn mening erg fijn!

wat gebeurd :

ik moest ook nog springen en daarna haasten voor de prijsuitreiking, was net niet optijd en een vriendin had me prijs al opgehaald!!
vervolgens kom ik "haar" tegen en zeg gewoon normaal gedrag.
vervolgens zegt zij: HEB JOU WEL EENS BETER ZIEN RIJDEN

even ter verduidelijking: heb haar de afgelopen jaren niet gezien en dit paard kent ze al helemaal niet.

ik reageer door te zeggen : ja dat kan, en laat vervolgens me rozet zien van de andere jury dacht daar anders over.
en ga verder met me gesprek tegen iemand anders.
ze wil me nog aan spreken maar daar had ik niet echt behoefte aan.
me punten waren 177 bij haar dus niet beroerd ofzo!

ik vind het gewoon raar dat zij z''n nutteloze opmerking geeft, als ze nau bv zegt, paard heeft nog wat spanning he? en moet nog wat beter ! kan ik me leven maar dit vind ik niet echt een meerwaarde hebben

WAT VINDEN JULLIE juryleden en hebben meer mensen dit meegemaakt??

Frantic

Re: jury, die ik van vroeger ken geef raar commentaar! menin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 07:17

Moet dit roddeltopic nou op een serieus forum?
Citaat:
ze wil me nog aan spreken maar daar had ik niet echt behoefte aan.

Misschien wel eens bedacht dat als je er zelf geen behoefte aan hebt, dat juryleden hier dat ook niet zo hebben?
Sorry voor het rot antwoord, maar je eigen instelling laat ook te wensen over.

Urielle

Re: jury, die ik van vroeger ken geef raar commentaar! mening!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 10:33

Blijkbaar vond de jury niet dat het probleem bij je paard lag maar bij jou. Blijkbaar ben je achteruit gegaan in je rijden volgens haar. Als je wilt weten wat ze bedoelde had je het beter even kunnen vragen wat je de volgende keer kunt verbeteren. Alleen maar tof dat zo'n oude kennis de moeite neemt om nog wat tegen je te zeggen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:53

Tja had ook wel een opmerking van mij kunnen zijn hoor. Volgens mij bedoelde ze het heus niet zo rot als jij het opvatte.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 16:44

ik ben van mening dat ze beter iets nuttigs had kunnen zeggen , snap dat het hier op internet miss anders overkomt als dat het daadwerkelijk gegaan is.
had liever gewoon gehad dat het bij gedag zeggen was gebleven! en op dat moment had ik geen zin een bv een dissucusie of zo iets, miss fout maar dat zij zo.

wat ik me alleen afvroeg of jullie over dit soort opmerkingen denken ik ben namelijk van mening dat je mensen best kan aan spreken op rijstijl etc maar wel onder bouwd en niet een nutteloze (in mijn ogen) opmerking. en op het moment van nu en niet wat j tig jaar geleden ooit ens heb geen zien.

een suzanne f waaarschijnlijk achter af heft ze het niet heel rot bedoeld maar op dat moment kwam het er wel rot uit!!

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:52

En vervolgens ga jij dit open en bloot op internet gooien...pff oneerlijk en opgeblazen. Soms verlang ik wel eens terug naar de tijd waarin je niet bang hoefde te zijn dat iedere onschuldige opmerking van je ergens op een of ander forum uitgekauwd wordt. (*edit* voor alle zekerheid: nee, ik ben niet dat jurylid of zo hoor Clown )

Tja, ook sorry, maar ik ga echt met bovenstaanden mee.

Nyncke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:51

Wellicht had je deze in jouw ogen niet onderbouwde en nutteloze opmerking kunnen omzetten in een onderbouwde en zeer nuttige opmerking als je simpelweg min of meer geïnteresseerd iets had gevraagd in de trant van "Hoezo dan?"

Pling

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:58

Dat is idd wat ik ook bedoelde Ja

Ik snap best dat het even rauw op je dak valt. Ik ben ook wel eens glunderend een M1-proef uitgekomen, kwam mijn zwager tegen die botweg zei:'Nou, daar zaten nogal wat foutjes in he?' Vond ik niet leuk op dat moment, maar had gelukkig nog wel de tegenwoordigheid van geest om te kunnen vragen wat er volgens hem niet goed was dan. Voordeel was dat de punten van de jury niet zo hard tegenvielen toen Clown

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:06

waarom wedstrijd rijden dressuur als je niet tegen kritiek kunt?

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:10

Nyncke schreef:
Wellicht had je deze in jouw ogen niet onderbouwde en nutteloze opmerking kunnen omzetten in een onderbouwde en zeer nuttige opmerking als je simpelweg min of meer geïnteresseerd iets had gevraagd in de trant van "Hoezo dan?"

Pling

Amen!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 21:32

luci: snap niet wat het te maken heeft met oneerlijk etc??
dit is een topic waa iedereen zijn vraag/ervaring etc op kan delen dat heb ik gedaan.
menig mens is het dus niet een eens met mijn mening dat kan ieder goed recht!!
ik ben nog steeds van mening dat zij zich profesioneel had moeten opstellen, wat zij in mijn ogen niet heeft gedaan.

het enige wat ik fout heb gedaan is dat ik miss inderdaad wel een vraag terug had moeten plaasten, maar op dat moment zat ik daar niet om te springen. plus dat ik helemaal niet ontvrede was/ben op me punten dus heeft verder niks te maken met tegen kritiek kunnen te maken.
denk dat menig amazone en ruiter ondanks het feit dat je er zelf voor kiest, en jury wel eens achter het behang zou willen plakken!
en wat ze als opmerkingen op me protecol had gezet sloot ik me prima bij aan.

maar bijdeze jullie mening gelezen en daarom opende ik en topic!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 21:34

en =dit

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:55

Waarom vindt je dat de jury zich niet profesioneel op heeft gesteld??

Volgende keer zou ik mij niet laten kennen, en mijzelf wel prof.neel opstellen en een prof.neel gesprek aan gaan met dat jurylid. Misschien bedoelde ze wel heel iets anders dan jij opvatte. En neem maar van mij aan, je komt ze toch weer een keer tegen. Zo'n houding vergeten ze niet snel.

Hoe je ook gekwetst, kwaad ect. bent, hou de eer aan jezelf en blijf altijd beleefd, en zelf profesioneel al heb je daar helemaal geen behoefte aan. Toch doen.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:24

Toen ik een nieuw paard in het Z startte, welke zich in het begin niet zo best gedroeg, heb ik ook een keer op mijn coupon gehad: Had van jou een betere proef verwacht. Ik vond dit wel sympathiek, we zijn immers niet op professioneel niveau bezig, dus een beetje gemoedelijke relatie tussen jury en ruiter is in mijn ogen wel oke! Zou zoiets op een WK bij een Anky op de coupon staan dan zou dit, wel enigzins terecht, voor meer ophef zorgen Haha!!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:30

ach daar heb je gelijk in talented, maar ik op dat moemnt kwam het ook niet echt vriendelijk uit haar mond, (of is door mij zo opgevangen) maar daarbij komt dat als je een ander paard rijd, dat dat wel eens totaal anders kan zijn als het vorige paard.
en je het dus niet over een kam kan scheren toch?

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:45

Ik snap niet waarom je je zo drukt maakt om dergelijke opmerking. Ik zou het niet zo erg opvatten. Het is toch een teken dat je het wel kan en ik weet niet of bij jou telkens je proef beter is dan de vorige keer??

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:34

Ik zie idd ook niet zo in waarom je zo verbolgen bent. Sluit mij aan bij de opmerking dat je het in ieder geval dat jurylid had kunnen aanhoren. Dan had zij haar verhaal kunnen doen. (wat je wellicht was tegen gevallen...)
En als je het er dan nog niet mee eens was geweest, had je het óf naast je kunnen neerleggen óf jouw standpunt kunnen uitleggen.

Vind jouw reactie een beetje bot overkomen. Juryleden moet je niet tegen je in het harnas jagen en in ieder geval altijd beleefd blijven...
(hoe moeilijk dat soms ook is! Knipoog )

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:27

ja is moeilijk te antwoorden omdat wij er niet bij waren hoe het is gegaan.kijk je kan zo'n zin op verschillende tonen mededelen,maar had gewoon gevraagd waarom ze dat zo zei. in dit geval lijkt het me niet kwaad bedoeld.Ik ben zelf ook jury maar maak het toch weleens mee om me heen dat een jurypositie misbruikt word,probeer gewoon netjes te blijven en de eer aan jezelf te houden al is dat weleens moeilijk.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 07:06

dank je beb, voor je antwoord, op dat moment was het even moeilijk om me zelf te behersen, en alleen discreet te antwoorden

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:48

niets toevoegende reactie verwijderd

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:00

Weet je wat het nadeel van geschreven woorden zijn: je krijgt dan een bepaald beeld van een persoon. Ik ken jou niet persoonlijk en kon zo vlug niet zien hoe oud je bent ,abcde,maar je tekst zit zo ontzettend vol taal en grammatica fouten dat het beeld wat van je geschetst wordt wellicht verkeerd is. Misschien moet je daar even op letten de volgende keer dan wordt je berichtje ook anders gelezen door de meeste personen denk ik. Want we snappen allemaal dat jouw reactie uit een teleurstelling voortkwam en dan reageer je wel eens anders dan je gedaan zou hebben als je niet teleurgesteld zou zijn. En haar opmerking dat je wel eens beter gereden had was misschien op dat moment wel terecht en bedoelde ze dat jij of je paard zijn dag misschien niet had? Het is meestal wel prettig dat de jury de moeite wil nemen om je proef nog eens door te nemen, bijna altijd heel leerzaam, toch?

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 19:55

typfouten komen door te snel typen!! lijkt me dat je daar niet uit op kan maken wat voor leeftijd iemand is????

was niet teleurgesteld ik was geirriteerd door de opmerking, resltaat was prima, dus dat was het niet. ik blijf erbij dat hoe het op dat moment uit haar mond kwam, het zeker niet aardig of goed bedoeld was! maar goed ben het alweer vergeten want heb een prima weekend achter de rug alweer l2 +5 in 1 weekend!

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:04

och ze zal het wel anders bedoelt hebben dan dat jij hebt opgevat,, misschien was het slimmer van je geweest om te vragen 'Hoezo dan?' of iets wat daar op lijkt,, had je misschien nog wat kunnen leren

zo heb ik eens een opmerking van een jury gehad; 'netjes gereden, echt mooi' en dat ik vervolgens 150 punten has (oude proeven)

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 20:09

ach ja daar ben ik nu ook wel achter dat ik beter slimmer had kunnen reageren, maar dat is nu te laat, maar wat jou is nog"erger" !!!

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:22

och ik overleef het wel:D