Wat gebeurt er als een jury het laat afweten ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ziiggy__

Wat gebeurt er als een jury het laat afweten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 09:55

stel dat een jury niet komt opdagen,(en je er ook geen contact mee kan krijgen) en er geen andere beschikbare jury in de buurt is wat gebeurt er dan ?
Worden die mensen dan naar huis gestuurt of wat ? want dat kun je eigenlijk ook niet maken..
En wat heeft dat voor gevolgen voor een jury mij lijkt niet dat hij/zij hier niet opgewezen word ?

(was er gewoon nieuwschierig naar)

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:13

Soms wordt er nog gebeld naar een aantal juryleden in de buurt(via een boekje met alle juryleden erin kun je zoeken) of op sommige verenigingen lopen mensen rond die mogen jureren, die kunnen dan even inspringen. Ze kunnen ook de volgende jury vragen om eerder te komen, of de jury daarvoor om langer te blijven.
Als ze echt niemand kunnen vinden, zal men wel naar huis moeten, maar ik denk niet dat dat vaak voorkomt.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:18

Het is bij ons een keer voorgekomen dat er een jury niet op kwam dagen. Na lang bellen kreeg ik haar eindelijk te pakken en ze was hoogstverbaasd dat we op haar zaten te wachten.....niet helemaal goed geregeld dus. Gelukkig was er iemand die zelf gestart had en die wilde het volgende deel wel jureren dus wij waren uit de brand.

Eynav

Re: Wat gebeurt er als een jury het laat afweten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:23

En soms weten deelnemers ook weleens iemand die mogelijk in zou kunnen vallen.
Maar ik denk ook dat je in het ergste geval mensen naar huis moet sturen.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:36

Wij hebben het ook een keer gehad, de jury belde dat haar paard moest veulenen, en dat ze dus niet kon komen *ze belde een half uur voor aanvang van de rubriek*
Toen is snel het Hippos Vademecum uit de tas geplukt, en alle jury's in de buurt gebeld. En gelukkig was er een meneer zo lief om te komen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:39

Bij puur toeval hebben wij een soort reserve jury ontdekt. Deze meneer kan nooit van te voren zeggen of hij kan jureren, omdat hij oas laat zijn werkroosters krijgt. Maar als je een afzegging hebt kan je hem wel altijd bellen. Anders loopt er meestal wel iemand rond, of kent iemand een jury uit de buurt. Gelukkig nog nooit voorgekomen, maar je weet maar nooit.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:15

Denk dat "als het gebeurt" het een geval van mis-communicatie is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook echt een keer vergeten ben... een telefoontje van de organisatie was genoeg om snel wat anders aan te trekken en alsnog die kant op te gaan. De vertraging voor de ruiters was ongeveer 15 minuten (dat viel dus nog mee...)

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:52

Ik heb het ook een paar keer meegemaakt dat er een jury niet kwam opdagen.

De eerste keer hebben ze de betreffende man (die gelukkig in de buurt woonde) gebeld, waarna hij 10 minuten later met het schaamrood op zijn kaken (want: gewoon stom vergeten) kwam aanrijden

De tweede keer heeft mijn moeder toen het eerste deel van de rubriek overgenomen (en daar is dus ook een aparte prijsuitrijking voor gedaan), en het veel langere 2e gedeelte heeft die jury zelf nog gedaan (hij 'had zelf een uur later in gedachten').

En pas hoorde ik op een concours nog iets omgeroepen worden van dat er een jury niet was op komen dagen, en of er iemand op het terrein was die toevallig ook mocht jureren. En dat was toen gelukkig wel het geval

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:16

GeJe schreef:
Denk dat "als het gebeurt" het een geval van mis-communicatie is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook echt een keer vergeten ben... een telefoontje van de organisatie was genoeg om snel wat anders aan te trekken en alsnog die kant op te gaan. De vertraging voor de ruiters was ongeveer 15 minuten (dat viel dus nog mee...)

Aan komen zetten in je Tarzan-outfit is ook zo løllig......... Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:54

Ik heb dit zelf ook een keer aan de hand gehad (andersom) en vraag altijd om een bevestiging en de startlijst. Hierdoor weet je zeker dat de tijd die je als jury bent ingeroosterd klopt en soms als iets niet klopt (is wel eens gebeurd) is er nog tijd genoeg om dat recht te zetten. Als er geen jury is kan er dus geen wedstrijd zijn maar als er wel een jury is en geen deelnemers heb je dus ook geen wedstrijd

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 06:46

Flurk schreef:
Als er geen jury is kan er dus geen wedstrijd zijn maar als er wel een jury is en geen deelnemers heb je dus ook geen wedstrijd

Goh.. dat heb ik ook al eens aangegeven aan de KNHS. Toen werd er zo hoog opgegeven over al die vrijwilligers, maar zoals je zegt: zonder deelnemers begin je ook niets Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 05:38

Afgelopen vrijdag hadden we (notabene) selectiewedstrijd en daar kwamen 2 juryleden veel te laat opdagen. Vogens het roddelcircuit stond er 1 in de file( voor de duidelijkheid, we hebben het over friesland en er waren geen luchtmachtdagen) geen idee waar hij/zij weg kwam, maar 1 uur en een kwartier vertraging, dan lijkt het me dat ze wel erg laat van huis zijn gegaan, ze moesten om 5 uur aanwezig zijn en de baan startte pas om kwart over 6....

Bij de andere jury( ja ja, onze baan natuurlijk) begon de baan pas om kwart over 7 i.p.v. half zes...... Die jury zou het vergeten zijn.... Helaas vergat de organisatie dit nieuws door te geven aan de deelnemers zodat alles volstrekt in het 100 liep. Maar ach het is maar selectie en het was maar 30 graden....

Zo hoort het dus niet, dan kan je beter een reservejury achter de hand houden, iemand uit de buurt die bereid is in te vallen of op de rekenkamer te zitten en zodoende eventueel plaats kan nemen in de juryauto.

Gelukkig bleek de jury achteraf haar naam meer dan waar te maken, een heerlijk volgeschreven coupon waarbij je het idee kreeg de proef zo terug te zien! Een hele Goede jury, complimenten en waard om op te wachten!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:58

ooh vandaar dat jullie zolaat nog vertrokken Amondi Haha! Het was vrijdag idd belachelijk druk op het inrijstrookje Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:12

Had Jolien trouwens nog gescoord( volledig off topic, ik weet het)

On topic, ik zag net dat de kringwedstrijd van noordwolde op tijd wordt gestart, da's betere koek voor de deelnemers!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:05

amondi schreef:
Afgelopen vrijdag hadden we (notabene) selectiewedstrijd en daar kwamen 2 juryleden veel te laat opdagen. Vogens het roddelcircuit stond er 1 in de file( voor de duidelijkheid, we hebben het over friesland en er waren geen luchtmachtdagen) geen idee waar hij/zij weg kwam, maar 1 uur en een kwartier vertraging, dan lijkt het me dat ze wel erg laat van huis zijn gegaan, ze moesten om 5 uur aanwezig zijn en de baan startte pas om kwart over 6....

Probeer jij in je routeplanner dan maar een Raerd of Vrouwbuurt in te voeren........... in het laatste geval beland je met een beetje pech in Vrouwenpolder .......... en dan kom je zelfs binnen 3 uur niet meer op de juiste plaats.... Haha!
Friesland heeft zichzelf die ellende op de hald gehaald die alle plaatsnamen te verfriesiniseren........... Knipoog

In veruit de meeste gevallen ligt het trouwens aan de ORGANSATIES dat de jury te laat bij de ringen staat......... Nagelbijten / Gniffelen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:49

Niet zeuren, dit was De Blesse en daar praten ze helemaal geen Fries, maar hollands, haags of stellingwerfs!

En ja de organisatie zat ook fout, jury's moesten om 5 uur verzamelen en pas om kwart voor 6 is de eerste gebeld waar ze bleef..... Dat had natuurlijk al om 5 over 5 moeten gebeuren, maar dat durfden ze zeker niet.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:03

amondi schreef:
Niet zeuren, dit was De Blesse en daar praten ze helemaal geen Fries, maar hollands, haags of stellingwerfs!

En ja de organisatie zat ook fout, jury's moesten om 5 uur verzamelen en pas om kwart voor 6 is de eerste gebeld waar ze bleef..... Dat had natuurlijk al om 5 over 5 moeten gebeuren, maar dat durfden ze zeker niet.

5 vóór 5.............. de jury wordt -als het goed is- een half uur vóór aanvang verwacht........ Nagelbijten / Gniffelen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:10

nee, niet te streng aanvang was half 6! Maar werd dus voor onze baan kwart voor 7! en voor de Z1 pony's kwart over 6 en dat terwijlik alleen al 3 of 4 jury's ken die op minder dan een kwartier met de auto rijden wonen...