Veel punten aftrek wanneer je niet doorzit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Veel punten aftrek wanneer je niet doorzit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 15:15

Ik heb nl afgelopen vrijdag een ongeluk gehad, resultaat een heleboel gekneusd incl mijn ribben. Nou heb ik gewoon zaterdag mijn wedstrijd gereden. Maar het doorzitten was een hell, ik zat er TE verkrampt op omdat ik erg pijn had en daardoor liep mijn paard ook erg gespannen en kreeg ik er geen normale galop uit en bleef hij erg terug.

Nou heb ik dinsdag weer wedstrijd en nou vraag ik me af of je veel punten aftrek krijgt wanneer je niet door gaat zitten. Dat zou voor mij een heleboel pijn schelen en mijn paard galoppeerd dan waarschijnlijk normaal aan. Mag dat? Of krijg je dan erg diepe onvoldoendes?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:18

geen idee.. weet niet welke klasse je doet, maar het is in de B gewoon 1 onderdeel apart geloof ik dus als je 2 keer moet doorzitten en dat niet doet kan je maar van 2 onderdelen van de vele dus puntenaftrek krijgen!

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 15:19

Ik rijd nog gewoon de B

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:48

In principe heb je het onderdeel van niet volgens de regels uitgevoerd, dus een voldoende zou je naar mijn inziens niet meer kunnen halen.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 15:49

Nee dat snap ik, maar die haal ik waarschijnlijk ook niet als ik het wel doe in dit stadium . Maar kun je er -2 voor krijgen? aangezien je toch iets niet uitvoert? want een onvoldoende + -2 tikt wel erg hard aan.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:06

Ik zou gewoon niet starten! Hoe kun je nu normaal rijden als je zelf in de kreukels ligt of niet eens kunt doorzitten? Geef jezelf gewoon even tijd om te herstellen... er komen nog wedstrijden genoeg.

ElskedZ

Re: Veel punten aftrek wanneer je niet doorzit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:52

Ik weet dat je geen puntenaftrek zoals -2 krijgt, maar je krijgt wel een lager cijfer....al je gaat lichtrijden i.p.v. doorzitten.

* effe off-topic*
Ik heb zaterdag ook gestart met een zware enkel blessure, heb veel ibuprofen en paracetamol geslikt, zodat ik kon rijden....
Maar ik heb mijn wedstrijd van zondag afgezegd, omdat ik het zelf niet goed vond gaan en mijn paard niet voor het been was, en ik zondag geen zin had, dat mijn paard onder mijn kont weg zou lopen.
(Al moet ik zeggen dat de punten zaterdag wel goed waren (191(2de) en 185(1ste))

* weer on-topic*
Maar ik ben het Geje eens, start NIET....zeker niet als het van het weekend ook al moeizaam ging.... wedstrijden komen er meer... en je gezondheid gaat voor.... kan je beter thuis rustig rijden...

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:54

bij FNRS proeven wordt ieder onderdeel waar op het verkeerde been wordt lichtgereden of lichtrijden terwijl het doorzitten moet zijn per onderdeel 1 puntje minder gegeven dus een 7 wordt een 6 je krijgt er verder geen minpunten voor wel kan je voor de start de jury hierop atenderen maar ik denk niet dat ze er rekening mee houden omdat het geen eerlijke strijd is tegenover de andere deelnemers

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 19:59

Ik ga morgen weer even rijden, kijk hoe het gaat en anders ga ik niet starten. Vind het ook niet fair tegenover mijn paard.

offtopic: ik ben zaterdag ook gestart onder de dope, maar voelde het toch nog goed.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:49

1 puntje aftrek, als je dan dus niet zo goed kan doorzitten (niet door lichamelijke klachten maar sowieso), zou je dus alsnog een mooi cijfer kunnen halen als je het figuur verder perfect rijdt.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:32

Het kost je op ieder onderdeel dat je licht gaat rijden ipv doorzitten een punt. Maar ik ga met GeJe mee, blijf lekker thuis!

TeeGee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 08:10

Ik heb wel een aantal keer geschreven in het L2 en daar was ook iemand die een enkel blessure had en die vroeg of ze de hele proef mocht doorzitten omdat lichtrijden erg pijnlijk was. De jury had er geen problemen mee.