vraag aan collega jury's over startkaart...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

vraag aan collega jury's over startkaart...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 21:04

Zelf kan ik er niets over vinden in het regelement maar iemand bij ons op de vereniging heeft een pony voor haar dochter, de dochter heeft ook een startkaart bij de pony's, nu wil de moeder ook een startkaart aanvragen en daarmee bij de paarden starten...Ik kan niets terug vinden waaruit blijkt dat dit niet mag...kan iemand hier antwoord op geven??

TisUnique

Re: vraag aan collega jury's over startkaart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:09

Dat mag! Levert wel wat beperkingen op in een eventuele afvaardiging naar de regiokampioenschappen, dat kan je vinden in het reglement van de kampioenschappen.

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:39

Zeker weten dat dit kan..

Ik rij op een grote E pony tussen de paarden en zij heeft ook bij de pony's gestart terwijl ik haar startte.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:51

Ja dat mag, alleen op dezelfde dag starten moet je even nakijken, of dat mogelijk is als dochter bijv springt en dressuurt.

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:27

dit mag echter de pony mag niet meer dan 4 proeven rijden waarvan 2 dressuurproeven

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:00

Dat mag inderdaad gewoon. Zie het bij ons in de omgeving regemaltig.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:32

Flurk schreef:
dit mag echter de pony mag niet meer dan 4 proeven rijden waarvan 2 dressuurproeven

Een pony mag wel 4 dressuur proeven op een dag lopen:

Algemeen wedstrijdregelement schreef:

HOOFDSTUK 14 - AANTAL STARTS
Artikel 20 – Aantal starts

3. Met één paard mogen meer startgerechtigde combinaties gevormd worden, waarbij echter de hier na volgende bepalingen in acht genomen dienen te worden:
a. Een paard mag uitsluitend in de disciplines dressuur, springen, aangespannen sport en mennen (dressuur en vaardigheid) op één wedstrijddag, al dan niet met dezelfde deelnemer, maximaal viermaal worden gestart, waarvan door één deelnemer in het springen. Een uitzondering hierop wordt gevormd door de klasse B-springen voor pony's, waarin maximaal twee deelnemers met dezelfde pony mogen deelnemen. Een paard/pony mag per wedstrijddag maximaal 2 keer worden gestart in het springen, exclusief barrage en finale.
b. Start een paard tweemaal met verschillende deelnemers in de dressuur, dan moet tussen de twee starts een tijdsverloop liggen van tenminste 30 minuten

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:20

Mijn zus en ik rijden ook allebei met Kylan. Mijn zus bij de paarden in de M2 en ik bij de pony's in de Z1. Het mag gewoon, maar het is wel aan te raden om een briefje bij de coupons te doen, anders wordt het een puinhoop op de startlijst Tong uitsteken

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:33

En ondanks de briefjes snappen ze soms nog niet dat een pony niet in twee banen tegelijk kan lopen Haha!