Oefendressuur??!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Oefendressuur??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 11:10

Hoi,

Gisteren ben ik naar oefendressuur in 't Zandt geweest, met een 4-jarige die i.v.m. een blessure nu pas 6 week onder het zadel is. Dit paardje was pas voor het eerst van huis en ik had er dan ook helemaal niets van verwacht. Mooi rustig losgereden, en was eigenlijk heel braaf, geen bokje gegeven en in de stap en draf hele stukken fijn nageeflijk, galop was minder.

In de proef was het hetzelfde eigenlijk, ze bleef mooi binnen de bordjes, was hele stukken fijn, maar ook stukken slecht, zoals in de galop, maar ja, daar gaat het niet echt over.

Ik ergerde me nogal aan een opmerking van de jury achteraf, ze vond de proef onvoldoende, en dat ze te gespannen. Iets waar ze gelijk in had, want was ook gewoon geen winstpunt waard, maar dat was mijn doel ook niet, en de spanning vond ik wel meevallen. Dus toen ik vertelde dat het nog een jong paardje was, en nog nooit van het erf geweest was, zegt ze: "Wat doe je dan met zo een paard hierzo?!"

Ja, ik weet niet hoor, maar oefendressuur is toch voor jonge paarden, wat heb je daar met een ervaren paard wat ook al genoeg op concours meegaat te zoeken? Ik vond dit nogal een flauwe opmerking en door dit soort opmerkingen word ik echt gedemotiveerd.

Nog even een foto voor het beeld..

Afbeelding

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:15

Zou zeggen niet op reageren op zo' opmerking, maar gewoon lekker verder rijden. Zo'n jong paardje moet nou eenmaal wennen aan wedstrijden en dat gaat het beste als je hem meeneemt naar wedstrijden, dus zo'noefenwestrijd is juist heel goed.

Veel succes verder.

simonezorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:14

Gewoon lekker laten gaan.Een oefenwedstrijd is er niet voor niets..

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:55

Ik denk dat ie dan nog neit genoeg was bevestigd voor de klasse waar je in gereden hebt. dat is misschien hard dat ze dat zeggen en ik ben er niet bijgeweest dus ik kan niet boordelen of hoe dat het ging. Maar ik kan me soms ook dood ergeren aan mensen die met onbevestigde paarden de ring in gaan in de B dressuur.
Een oefenwedstrijd is er eigenlijk voor het commentaar wat je krijgt en om te kijken hoe ver je bent. Deze wedstrijden worden op hetzelfde niveau beoordeeld als een gewone officiele wedstrijd.
Ik denk dus dat de jury je probeerde duidelijk te maken dat je er met je paard nog lang niet aan toe bent om officieel te starten.
Misschien heeft ze het at oneerbiedig en lomp gebracht. Daar moet je dan maar gewoon hard om lachen en snel vergeten

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:08

Waarschijnlijk was de mevrouw in kwestie zelf van het kaliber "oefen-jury" ....

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:13

niets van aan trekken, gewoon lekker dooroefenen

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:10

Niks van aantrekken.

Maar ik kan het me ook voorstellen van de jury, want ik vind als B ruiter, dat de kwaliteit die ik nu ben tegen gekomen heb pas 2 wedstrijden gereden echt super slecht vond bij de b.

Er was geen aanleuning geen constante snelheid niks. Dan denk ik dan ben je er nog niet eens aan toe.

Maar dit geld voor de wedstrijden en natuurlijk niet voor het oefendressuur