Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

MaiMai schreef:Af en toe een onderling wedstrijdje of zo kan geen kwaad, maar ik vind het niks als een kind elke wedstrijd mee moet maken. Maar wat versta je onder kleine kinderen?
Vonnie84 schreef:Bij een zitcompetitie gaat het puur en alleen om het zitten en niet zo over het plaatje. Het is dus een wedstrijd, maar dan anders dan de gewone.
http://www.zitcompetitie.nl
Misschien een idee om zelf zo'n wedstrijd te organiseren?
Fitzroy schreef:Wat mij betreft mogen ze starten MITS de ouders er van doordrongen zijn dat van kleine kinderen net zo goed iets gevraagd mag worden in de dressuurproeven.
Ik heb vaak het idee dat kleine kinderen op wedstrijd 'gestuurd' worden met ponies die daar totaal niet klaar voor zijn.

De instructrice staat midden in de baan, want die is de letter X en stuurt zo nodig een beetje bij en leest ook voor. Alles heel gemoedelijk. Het meedoen en lol hebben met je pony staat voorop. Tja, en degene die een beker wint grijnst uiteraard van oor tot oor 
nena21 schreef:Natuurlijk is de bixie super leuk en misschien moet er wel een leeftijd grens zijn voor de kleintjes onder ons. Ik heb ooit eens een meisje met een super pony zien rijden in de klasse Z2 kind was volgens mij pas 10 jaar. Ja het is best knap als je z`n kind ziet rijden natuurlijk doet niet de pony alles alleen maar zet z`n kind eens op een andere pony .
Maar de fanatieke kinderen die het zelf graag willen moeten wel een kans krijgen om wedstrijden te rijden. Ze willen ook ergens voor trainen. En waarom niet eigenlijk????Als ze maar goede begeleiding krijgen en niet los hoeven te rijden met dopjes in hun oren waar hun ouders door heen staan te schreeuwen en laat ze niet tussen de paarden losrijden. En als ze eerlijk zijn naar hun pony dan is er toch niets aan de hand. Ik kan mij ook vreselijk ergeren aan die pubers van een jaar of 14 die als ze uit de proef komen hun pony op hun mieter geven omdat hij niet deed wat hij moest doen.
Ik was toen ook 9 toen ik me 1e onderlinge wedstrijd op de manege re.. nu heb ik nooit officieel gestart maar wil het al heel lang heel graag..
Alleen mijn ouders hebben nu niks meer met paarden
vroeger waren ze helemaal gek op paarden en nu is het over..
En tja ze willen me nergens heen brengen of wat dan ook..e n geloof me dat is echt niet leuk! Vooral als je graag wilt.. 

amondi schreef:Wat is er mis met een 9 jarige op een Bixie proef? Daar zijn ze toch voor. Of FRNS proeven, en dan vanaf 12 KNHS wedstrijden.
Kunnen meteen de ponykaders de deur uit.
amondi schreef:Bixie is prima! ook al zijn ze 6.
Mij gaat hem om de uitwassen van sommige ouders, met 8 jaar bij Coby van Baalen lessen, met 10 jaar 2 FEI pony's kopen terwijl je al een uitstekende Z pony hebt. Dat prestatie gerichte, dat moet eruit.
...
amondi schreef:En wat moet je dan met een 8 jarige die op een super pony gezet wordt en bij Coby van Baalen lest?
Een 10 jarige in het B kader?
Je maakt mij niet wijs dat die kinderen niet gestuurd worden. Die ouders willen ( koste wat het kost) een superkleuter. Een gewoon kind is niet goed genoeg.
Voor mij zouden er best regels mogen komen, maar dat geld eigenlijk voor elke sport. De uitwassen in de gymnastiek zijn eindelijk voorbij en nu begint de paardensport.
Wat is er mis met een 9 jarige op een Bixie proef? Daar zijn ze toch voor. Of FRNS proeven, en dan vanaf 12 KNHS wedstrijden.
Kunnen meteen de ponykaders de deur uit.