Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Tyrza schreef:De verzameling wordt oa. gevraagd ivm de keertwendingen en de overgangen naar de galop. Zo raar vind ik dit niet hoor? Het niveau van de M2 is wat opgeschroeft om de overgang naar het Z makkelijker te kunnen voorbereiden.
Tyrza schreef:De verzameling wordt oa. gevraagd ivm de keertwendingen en de overgangen naar de galop. Zo raar vind ik dit niet hoor? Het niveau van de M2 is wat opgeschroeft om de overgang naar het Z makkelijker te kunnen voorbereiden.
Bettine schreef:Het wordt ook nog niet zo streng bejureerd als in een Z proef en de paarden moeten wel de gelegenheid krijgen om hier naartoe getraint te worden. Kans is namelijk dat als er NU al verzameling in de galop wordt gevraagd, de paarden ipv gesloten juist vertraagd gaan lopen. Ervan uitgaande dat een 5 jarige op M niveau loopt is dit juist niet de bedoeling. Dan liever takt en losgelatenheid (zie voorwoord) en een progessievere overgang, dan een traag vastgehouden paard die ineens stilstaat en blokkeert.Logisch zoals jij het zegt, máár:
Je moet ook bijvoorbeeld een overgang galop-stap rijden, vanuit de
arbeidsgalop
. Dat is vreemd, waarom daar dan geen verzameling?
Al hadden ze maar gezegd: 'door de verzamelde galop een overgang naar de verzamelde stap'.
Net als bv. een slangenvolte in galop in arbeidtempo. Goed te doen, maar verzameld is het makkelijker.
Tyrza schreef:Het wordt ook nog niet zo streng bejureerd als in een Z proef en de paarden moeten wel de gelegenheid krijgen om hier naartoe getraint te worden.
Kans is namelijk dat als er NU al verzameling in de galop wordt gevraagd, de paarden ipv gesloten juist vertraagd gaan lopen. Ervan uitgaande dat een 5 jarige op M niveau loopt is dit juist niet de bedoeling. Dan liever takt en losgelatenheid (zie voorwoord) en een progessievere overgang, dan een traag vastgehouden paard die ineens stilstaat en blokkeert.
Een verzameling in stap is sowieso wat makkelijker uitvoerbaar dan in galop he

Een 3 en 4 voor de keertwendingen en een 5 voor de verzamelde stap die erachteraan kwam.
De keertwendingen gingen nu een stuk beter. Had er twee keer een voor. Maar omdat hij iets minder verzameld was waren ze wel een beetje aan de grote kant. Maar ik merk bij mezelf dus wel echt dat je beter iets meer naar de arbeidsstap kunt gaan dan echt verzamelde stap. Na een overgang naar draf is het dus wel makkelijker om de tact vast te houden.

Relaxed schreef:Tyrza schreef:De verzameling wordt oa. gevraagd ivm de keertwendingen en de overgangen naar de galop. Zo raar vind ik dit niet hoor? Het niveau van de M2 is wat opgeschroeft om de overgang naar het Z makkelijker te kunnen voorbereiden.
Ik vind het niveau van de M2 juist niet opgeschroeft... Je hebt weer veel meer tijd tussen de onderdelen en de verzameling is er voor een groot deel uit. Ik denk dat nu de overgang M1>M2 makkelijker is en de overgang M2>Z1 juist moeilijker doordat de Z1 behoorlijk pittiger is geworden.