]Houden jullie bij het jureren in de B rekening bij dit soort zaken rekening met het africhtingsniveau van zo'n jong paard? En nemen jullie dit in de beoordeling van het algemene 'stap' onderdeel mee, of in iedere oefening in stap.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
]GeJe schreef:Wel iets om mee bezig te blijven in je training. Steeds proberen of je de neus naar voren kunt blijven rijden.
Lusitana schreef:Je zou kunnen wachten met starten tot je het wel voor elkaar hebt. Wat is je motivatie om te starten voordat je paard aan de eisen kan voldoen?
Maar goed, nogmaals: ik heb mijn paard niet gekocht voor de wedstrijdsport, ik wil dus alleen kijken of we er beiden lol in kunnen krijgen.
!
Javayo schreef:Als het trouwens niet bij ons op stal was geweest, dan had ik het nooit overwogen om deel te nemen aan een wedstrijd! Daar begin ik pas aan als hij een perfecte B-proef kan lopen. Ik heb ook niet de ambitie om dit jaar nog L te worden!
Javayo schreef:Daar begin ik pas aan als hij een perfecte B-proef kan lopen.

) maar op concours begon hij ineens front te maken. Dat zou straks op concours, in vreemde omgeving ook nog best eens kunnen gebeuren, hoewel de jouwe heel koel in de kop is
Lusitana schreef:Bedankt dat je ingaat op mijn vraag.
Het is niet zo dat ik je probeer tegen te houden, maar ik zal als trainer nooit iemand laten starten waarbij niet alle voorwaarden kloppen, al is het alleen voor de ervaring.
Als er geen contstante prettige verbinding is, en dat lijkt me niet met schudden en diep lopen in stap, dan kan er natuurlijk veel meer aan de hand zijn wat op andere punten ook naar voren komt.
Een winstpunt lijkt mij echt onterecht (zie mijn eerdere post over doorstromen terwijl de basis niet klopt), maar inderdaad zeker niet onhaalbaar.
Ik zie dat het bij een wedstrijd bij je op stal gaat. Dat maakt wel verschil, vind ik zelf. Zou ik altijd doen! Veel plezier en laat ons horen hoe het is gegaan!
Yvonnelind schreef:Het is trouwens de B van "Begin"
Sammie schreef:Af en toe komt dat ook voorbij ja