Wat vinden jullie van de jurybijeenkomsten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

confetti

Wat vinden jullie van de jurybijeenkomsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 18:37

Ik denk dat hier wel een aantal KNHS jury's op dit forum aanwezig zijn.
Ik heb nu 1 keer een bijeenkomst meegemaakt, van de IL en vanavond ga ik naar de bijeenkomst van de IZ.

Persoonlijk vond ik de IL bijeenkomst niet al te best. De DVD werd gedraaid en daar vertelde de avondleider wat hij vond van de proeven. Enkele reglementen werden doorgenomen en dat was het dan. Hij moest erg veel uit zijn boek lezen en op de vraag of ponyruiters met wieltjes mogen rijden (ik weet erg goed dat dat niet is toegestaan) kreeg ik als antwoord dat hij dat niet zo snel kon vinden en dat daar een speciaal ponyreglement voor is .

Nu is mijn vraag, wat vinden jullie van de bijeenkomst?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 08:11

Volgens mij is dit al in een ander topic besproken... maar goed.

Ik verwachtte wat meer van deze speciale bijscholingsavond. Het was blijkbaark niet de bedoeling om de nieuwe proeven duidelijk onder de aandacht te brengen, daar waren al andere bijeenkomsten voor geweest.

Het valt mij iedere keer op dat de avondleider/leidster vaak onvoldoende parate kennis heeft. Hij/zij heeft het er dan altijd over wat "men" (de groep bijscholingsleiders tijdens een gezellig onderons dvd-espreekavondje ?) er van vond. Cijfers schommelen vaak een beetje en wat jij er dan van vindt, kan natuurlijk ook ...

Er wordt gezegd dat (moeilijke) vragen worden doorgekoppeld aan de KNHS (da's makkelijk....) maar vervolgens hoor je daar niets meer van.

Nee, voor mij blijft het een "verplicht nummer" en van een gezellige avond zoals CGJ het omschreef was weinig te merken...

confetti

Re: Wat vinden jullie van de jurybijeenkomsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 12:52

Idd, werden nu ook de "moeilijke"vragen doorgeschoven en al deze vragen komen straks met antwoord in de Paard en Sport te staan. Gisteravond was weer erg rommelig en er waren flinke discussies over de gereden proeven. Je moet dan punten geven voor de laatste paar onderdelen. Er zaten ook behoorlijk wat fouten in een bepaalde proef, maar daar mocht nu niet naar gekeken worden, het ging om die laatste punten, want die waren nieuw.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:54

confetti schreef:
IGisteravond was weer erg rommelig en er waren flinke discussies over de gereden proeven.

volgens mij was jij dan bij dezelfde bijeenkomst als ik, geen nieuwe dingen gehoord, avondje dvd kijken, aanwezigheidsformulier ingevuld en me verbaasd over de grote hoeveelheid grijze/kale mannetjes een mede-Z jury naast me zei dat hij altijd zoveel moeite had met het beoordelen van de middenstap (en gaf af en toe commentaar , die wil je echt niet als jury en zo zaten er meer! Dergelijke avonden zouden er voor zijn om de juryneuzen weer dezelfde richting uit te krijgen....

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:02

GeJe schreef:
Nee, voor mij blijft het een "verplicht nummer" en van een gezellige avond zoals CGJ het omschreef was weinig te merken...

Je moet het ook zélf gezellig maken GeJe !

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 07:54

@Rhijnauwen, er waren wel een aantal oudere heren, maar ook een aantal nationale juryleden.
De limit was iemand aan het eind van de avond. Die ging Endurance vergelijken met dressuur. Bleek achteraf een DA te zijn en werd toch wel even terug op zijn plaats gezet.

Ik denk dat het toch erg moeilijk blijft op alle juryneuzen dezelfde richting op te krijgen. Ik heb er een aantal gezien, die in het dagelijkse jureren erg streng zijn en nu opeens helemaal niet. Tja, het blijft een jurysport.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 08:08

CGJ12 schreef:
GeJe schreef:

Je moet het ook zélf gezellig maken GeJe !

Daar krijg je niet echt de kans voor, want zodra de avond is afgelopen zit iedereen binnen 1,5 minuut in z'n auto naar huis....

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:47

Tja, als het om over tienen is afgelopen en je moet nog naar huis en de volgende dag werken, heb je ook niet echt zin om langer te blijven.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:52

Over tienen? Bij ons zijn ze om kwart over 9 gestopt, vooral wegens 'desinteresse' want iedereen zat er constant doorheen te kletsen. Maar ik heb daarna nog wel een poosje nagekletst met een paar collega-juryleden en het toch wel gezellig gemaakt.