3 jaar en nieuwe proeven starten???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

3 jaar en nieuwe proeven starten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 20:30

Een vraagje aan de jury's?????

Hoe kijken jullie er tegen aan wanneer mensen met hun 3 jarige paard B gaan starten?
De paardjes zijn natuurlijk net zadelmak en dan al wedstrijden???

Natuurlijk is het ene paard er eerder aan toe dan het andere maar ik denk wel dat de nieuwe proeven een mooie voorbereiding zijn voor de jaren die gaan volgen..... een keertje op vreemd terein, publiek, enz.

Volgens het reglement mag je B starten in het jaar dat ze drie worden... maar hoe kijkt de jury daar naar?

Alanta

Re: 3 jaar en nieuwe proeven starten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:32

Ja inderdaad, het ene paard is er eerder aan toe dan de andere. Er gaat trouwens dit jaar wel wat veranderen, volgens mij mag je pas met een driejarige starten vanaf 1 april in het jaar die hij of zij 3 wordt, dus niet meer vanaf januari.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:01

Ik heb vorig jaar rond deze tijd een keer een 3-jarige pony in de ring gehad. Het was duidelijk dat deze pony al een tijdje onder het zadel was. Ik heb daar toen tegen de moeder van het meisje wel een opmerking over gemaakt. Het was nog een heel smal en jeugdig ding.
Als je je 3-jarige een paar maanden onder het zadel hebt en het gaat goed, dan zie ik niet in waarom je het beestje niet mee zou kunnen nemen naar een wedstrijd, daar leren ze alleen maar van.