vraag aan Jury-leden.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

vraag aan Jury-leden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 14:30

Heb vorige week voor het eerst L2 gereden en twee winstpunten (was kringkampioenschap en de tweede proef zat ik bij de prijzen, 5e en staan we 3e reserve voor de regiokamp).
Gisteren ook op concours geweest en ook weer 2 winstpunten en tweede proef dikke punt en eerste prijs.

So far so good
Nou staat er op mijn protocollen van gisteren, bijvoorbeeld bij de tweede proef ax binnenkomen halthouden een 4, met als commentaar: progressief gereden.
Ik weet dat het cijfer uit een aantal dingen wordt opgebouwd, dus er zal zeker meer zijn geweest wat niet goed was.
Maar als ik de protocollen doorlees ben ik een hoop punten misgelopen, met alleen als commentaar: progressief gereden.

Ik was altijd in de overtuiging dat je in de L2 nog steeds de overgangen progressief moet rijden.

Ik heb helaas het jurylid niet meer kunnen aanspreken, want ze zat nog te jureren.

Vorige week heb ik op dezelfde manier gereden en bij 2 verschillende juryleden hier geen opmerking of commentaar op gehad.

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 18:56

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:00

In het boekje wordt er pas over progressief en niet progressief gepraat bij de klasse M. Daar staat dat in de M1 nog progressieve overgangen worden gevraagd. In de M2 mogen de overgangen al wat minder progresief. Dus ik vind het raar dat je door een progressieve overgang te rijden in het L2 een laag cijfer krijgt.

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 20:07

hmmm verder geen juryleden die hier hun licht over kunnen werpen?

Jammer dat ik haar het niet meer heb kunnen vragen.

chelsea82

Re: vraag aan Jury-leden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:01

Je mag bij het binnenkomen de overgang naar het halthouden via de stap doen.Maar als je paard vanuit de draf netjes halt houd is daar niks mis mee.En ik vind zelf dat zoiets ook goed beoordeeld moet worden.Wat als jij constant die overgang via de stap doet en dan ineens in de M2 moet je wel draf-halt doen.Dat word dan een getrek en gepluk.Het is alleen maar goed als je dit in de L2 al kunt tonen, mits goed uitgevoerd natuurlijk.

Zelf ben ik jury en ik vind dat wanneer je zo'n overgang goed, correct en netjes uitvoerd je hier ook naar beoordeeld diend te worden.
Ben zelf ook een fanatieke amazone en zelf word ik ook zo beoordeeld.Ik heb 1 keer een jury gehad die mij ook steeds 4 gaf op overgangen naar het halthouden.Ben toen met deze meneer in discussie gegaan.Mijn paard liet de overgangen keruig en vloeiend zien, dus daar was niks mis mee.Toch vond deze meneer dat ik enkele passen moest stappen en dan moest gaan halthouden.Tja, je kunt het nooit goed doen en je moet je daar ook maar niet al te druk om maken.Volgende week doe je wel wat deze jury zei en dan tref je een jury die dat juist niet wil zien.Het blijft jurysport, hoe vervelend het ook is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:13

Disciplinereglement Dressuur schreef:
Artikel 108 De overgangen.

4. Alle overgangen tot en met de M2 proeven dienen progressief te zijn. De overgangen in de M2-proeven mogen al minder progressief gereden worden. Mits goed uitgevoerd dienen deze, naarmate de overgangen minder progressief uitgevoerd worden, hoger gewaardeerd te worden. De overgangen vanaf de klasse Z1 mogen niet meer progressief zijn.

Het reglement lijkt me hierin heel duidelijk.

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 11:18

dat dacht ik dus ook

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:24

Misschien TE progressief gereden? Dus teveel stap er tussendoor?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:23

Roxx schreef:
Misschien TE progressief gereden? Dus teveel stap er tussendoor?

Dat zat ik mij ook te bedenken...
Je moet idd niet te progressief blijven.In de B kan dat wel,maar telkens als je hoger in de klassen gaat kun je ook je progressiviteit aanpassen. Door dus bijv. minder te stappen voor de overgang naar het hh.
Je moet het zo bedenken: Elke klasse moet je zien als een voorbereiding op een hogere klasse!

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:26

En wat met de overgangen van stap-galop en galop-stap in de klasse M2 ?

Bij mijn paardje is dat nog niet volledig bevestigd en durft hier dan ook al wel eens een drafpasje ( soms 2 - 3 ) doen.
Wordt dit hard afgestraft ? Wat voor punt krijg je er dan nog voor ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:47

Oud topic --> slotje.

Je kunt beter een nieuw topic met je vraag openen, dat is duidelijker Lachen