Paard volgens jury in draf vaak onregelatig.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

khorizon

Paard volgens jury in draf vaak onregelatig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 09:58

Afgelopen zondag was mijn paard volgens de jury vaak onregelmatig in de draf. Nu hebben wij bijde proefjes gefilmd. En er is niks onregelmatigs te zien. Meerdere mensen zeiden ook dat hij helemaal niet onregelmatig liep.
Een kennis die een opleiding volgt tot dierenarts (grote dieren) kon ook geen onregelmatigheid ontdekken toen ze mijn proefjes op de film zag.

Wat moet ik hier nu van denken. Hij liep de sterren van de hemel.

Ik had alsnog 159 en 154 punten.

Iemand zei ook dat het best eens kon komen omdat mijn paard een wit voorbeen heeft en het daarom lijkt of hij hem anders neer zet.
Maar dit lijkt me sterk.

Hebben jullie ook ervaring hiermee, dat een jury zegt dat hij onregelmatig liep maar het niet zo was.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:04

ik ben het met het witte voorbeentje eens,
het kan inderdaad lijken of ze niet helemaal zuiver lopen,
het is pure gezichts bedrag,
de jury moet beter weten,

enne.....gefeliciteerd met je tweede kindje op komst

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 10:15

Bedankt voor je snelle reactie.
Mijn vader stelde ook al voor om zijn been met de volgende wedstrijd met huidviendelijkehaarverf ook bruin te maken. En het daarna uit te spoelen, alleen om te kijken of het verschil maakt.
Ik doe dit natuurlijk niet. Maar het is wel rot dat de jury niet ziet dat het gezichtsbedrog is.

Ik wil voordat ik ik stop met wedstrijden ivm mijn zwangerschap graag L1 startgerechtigd zijn. Ik moet nog 3 winstpunten en heb nog 2 wedstrijden te gaan.
Hopelijk gaat dit lukken.

sulindabaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:22

ja! het ligt waarschijnlijk aan dat witte beentje! mijn pony heeft
een grote witte bles die iets scheef loopt. ik kreeg daardoor ook wel eens te horen dat ze haar hoofd scheef hield. m'n instructrice zei dat ik iets buiging naar de andere kant moest nemen als ik binnen kwam. sindsdien heb ik nooit geen opmerking meer gehad over het "scheef houden" van haar hoofd!! : )

chelsea82

Re: Paard volgens jury in draf vaak onregelatig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:13

Op welke punten van de proef vond de jury hem onregelmatig.Het kan best zo zijn dat hij slechts een paar pasjes tijdens een wending onregelmatig liep.De regelmaat word heel streng beoordeeld wat ook wel terecht is.1 pasje onregelmatig kan je al een 5 kosten.Jurys zijn gewoon heel streng op dat onderdeel.

Mies7

Re: Paard volgens jury in draf vaak onregelatig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:48

Zou dat been niet gaan verven... Bovendien kloppen je aftekeningen dan niet meer met je startkaart/paspoort.
Maar het kan inderdaad wel gezichtsbedrog zijn door dat witte beentje.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:59

khorizon schreef:
Bedankt voor je snelle reactie.
Mijn vader stelde ook al voor om zijn been met de volgende wedstrijd met huidviendelijkehaarverf ook bruin te maken.

Ben je van lotje getikt ofzo
Omdat 1 domme jury dr ogen in d'r reet heeft zitten, ga je dit toch niet doen. Mag niet eens en laat lekker die jury verder dromen. Jij weet beter, jij weet dat 't een domme koe is. Ga je toch niet zulke extremen toepassen.

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:33

Er stond al bij dat ze dit niet ging doen.

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 13:41

Ik heb er inderdaad bijgezet dat ik dit zeker niet zou doen. Zoals je hieronder nogmaals leest en ook in mijn eerste stukje zult lezen.
Het zou ook niet eens bij mij opkomen. Deze jury was gewoon haar bril vergeten.

Mijn vader stelde ook al voor om zijn been met de volgende wedstrijd met huidviendelijkehaarverf ook bruin te maken. En het daarna uit te spoelen, alleen om te kijken of het verschil maakt.
Ik doe dit natuurlijk niet. Maar het is wel rot dat de jury niet ziet dat het gezichtsbedrog is.

Ik vind het wel een slecht teken dat een jury niet ziet dat het gezichtsbedrog is.
Hij liep echt 100% zuiver.

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:53

Beentje verven gaat inderdaad niet. Een wit been geeft vaak gezichtsbedrog.
Wat bij de keuringspaarden nogal eens wordt gedaan is de hoeven verven. dus alle vier zwart maken. Hierdoor worden afwijkingen enigszins verdoezeld.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 08:34

Het meest vreemde aan deze jury vind ik je punten...
Als zij ervan overtuigd is dat het paard vaak onregelmatig is dan kan je toch niet boven de 140 scoren??? Het grootste gedeelte is draven, dat zouden dan allemaal dikke onvoldoendes moeten zijn.

Gauw vergeten deze jurering en op naar de volgende wedstrijd.

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 15:14

Dat ben ik met je eens. Maar bij de onderdelen waar hij onregelmatig zou gaan had ik een 5 en de opmerking onregelmatig.
Ik ben er echt 100% zeker van dat hij niet onregelmatig ging. Volgens toeschouwers steeg hij in de middendraf bijna op.
Dat zie ik een onregelmatig paard niet doen.

Ik vergeet deze jurering inderdaad het liefst zo snel mogelijk.
Ik heb nog 2 wedstrijden te gaan voordat ik stop i.v.m. mijn zwangerschap. Dan gaan we iets rustiger aan doen. Ik denk ook dat ik daarna niet meer in mijn witte broek kom.

Hopelijk heb ik de volgende wedstrijd een betere jury.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:31

Mooie tijd om te stoppen, als je broek niet meer dicht wil.

Veel plezier met je zwangerschap

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:34

khorizon schreef:
Dat ben ik met je eens. Maar bij de onderdelen waar hij onregelmatig zou gaan had ik een 5 en de opmerking onregelmatig.
Ik ben er echt 100% zeker van dat hij niet onregelmatig ging. Volgens toeschouwers steeg hij in de middendraf bijna op.
Dat zie ik een onregelmatig paard niet doen.

Ik vergeet deze jurering inderdaad het liefst zo snel mogelijk.
Ik heb nog 2 wedstrijden te gaan voordat ik stop i.v.m. mijn zwangerschap. Dan gaan we iets rustiger aan doen. Ik denk ook dat ik daarna niet meer in mijn witte broek kom.

Hopelijk heb ik de volgende wedstrijd een betere jury.

Uhmmmmmmmm ....... Ik ken niet veel B-paarden die in de middendraf bijna opstijgen eigenlijk ....
Dan moet je 'm wel heeeeeeeeel erg goed voor elkaar hebben.

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 08:40

Dat heb ik ook Mies7 ik heb mijn paard al ruim 10 jaar en ben in de les al druk bezig met M2 oefeningen, hij kan ook al zeer goed verzamelen. En bij een middendraf komt hij heel mooi terug op zijn achterbeen.
Ik ben pas in augustus vorig jaar gestart en heb nu 4 wedstrijden gereden. Hier voor heb ik daar nooit behoefte naar gehad.
Daarom ben ik in de les al veel verder.
Momenteel doe ik rustig aan i.v.m. mijn zwangerschap.

Ik weet dat je weinig van zulke paarden tegenkomt in de B maar ze bestaan wel.

Ik ben erg trots op mijn paard. Voor een zwaar mishandeld en ondervoed paard dat we op de veemarkt hebben gekocht. Kan hij geweldig lopen. En na jaren werken aan vertrouwen en zijn gewicht heb ik nu een echte topper. Mijn instructrice kan al allemaal Z oefeningen met hem rijden.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:36

Als hij echt zo goed voor elkaar is zoals jij zegt vind ik 7 winstpunten uit 8 proeven niet het resultaat dat je verwacht bij die uitspraken.
Daar verwacht ik dan toch minstens 16 wp bij

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 13:28

Nee het is ook niet wat ik verwacht. Maar mijn paard is op wedstrijd terrein zeker niet de makkelijkste. En de zenuwen spelen ook een grote rol. Het zijn mijn eerste officiele wedstrijden. Dit geld ook voor mijn paard. En het fenomeen binnenbak is ook erg spannend als je paard er nooit eerder in heeft gelopen.
En zoals veel ruiters wel eens hebben krijg je ook wel eens een trug slag en moet je weer een paar stappen terug doen voor je weer verder kan.

En het blijft altijd een jurysport. Dat heb ik de laatste keer wel gemerkt zoals je ziet.
Je paard in de b al in de oprichting lopen (op de juiste manier) wordt ook niet gewardeerd want dan is er te veel hand gebruik. Wat er echt niet was.

Maar hier gaat het nu allemaal niet over. Het gaat om dat de jury zegt dat hij onregelmatig ging in draf terwijl dat niet zo was.