Opzet v.d. bijscholing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Opzet v.d. bijscholing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 14:37

Ik heb net de papieren voor de bijscholingen in huis.

En wat lees ik: "De avonden vinden plaats in een verwarmde ruimte wat inhoud (zonder t ) dat u geen extra warme kleding hoeft mee te nemen"
Verder kun je zelf weer kiezen waar je naar toe gaat.
Dit betekent dus dat we met groepen van 30 man naar een DVD'tje van Anky c.s. gaan kijken.

Ik had begrepen dat het kleine groepen zouden worden.
Bovendien lijkt een DVD van Anky, Edward en Tommy me niet erg representatief voor de hele basissport.
Zo weer zo vind ik het erg jammer dat men niet met voor te rijden combinaties werkt.

Wat denken de collega-juryleden ervan?

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:42

Ik ben geen juyrlid, maar vind het toch ook wel raar.
Mij lijkt die bijscholing erg belangrijk voor de wedstrijs sport. Zelf vind ik het ook niet erg toepasselijk om die toppers te laten rijden. Ze hadden beter ook een pony combinatie een proefje kunnen laten rijden. Een pony is toch weer anders dan een paard.
Ik ga denk ik wel die dvd bestellen, om het toch maar wat onder de knie te krijgen. Ik wens jullie veel succes als juryleden

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 14:45

Ik hoop maar dat er ook een DVD is van 'gewone' basisruiters, maar ik ben bang van niet. Misschien zit ik er wel naast, laten we het hopen.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:06

Fitzroy schreef:
Ik hoop maar dat er ook een DVD is van 'gewone' basisruiters, maar ik ben bang van niet. Misschien zit ik er wel naast, laten we het hopen.

Die hébben ze in elk geval wel, want die werden op de info-avonden getoond

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:42

Het zal voor mij de eerste keer zijn dat ik naar bijscholing ga en het lijkt me nu vooral wel nuttig, in verband met de op handen zijnde nieuwe proeven. Zijn de avonden ook nog uitgesplitst in kwalificatie, dus IL, IM en IZ?

rhijnauwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:09

Marije_jiplover schreef:
Zijn de avonden ook nog uitgesplitst in kwalificatie, dus IL, IM en IZ?

meestal zijn deze avonden uitgesplitst, waarschijnlijk deze keer ook.
Als ik het goed begrijp krijgen wij dus een soort extra informatie avond met dezelfde dvd als we al gezien hebben op de informatie avonden die door het land zijn gegeven, dat schiet lekker op, ik had ook liever een lifeshow gehad (dan maar extra warme kleding aan ) nou ja, we zijn weer een avondje uit!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:21

Hadden ze niet gewoon beter een complete "bijscholings-DVD" kunnen maken en die verzenden naar alle jury's..........?
Goedkoper, minstens net zo effectief omdat er geen onnodig gezeik uit de zaal komt, en nog beter voor het milieu ook..........

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 08:34

Ik heb twee uitnodigingen ontvangen
Ik ga beide formulieren ook maar inleveren, anders wordt er misschien geadministreerd dat ik niet ben geweest

Ach, ik denk dat het voor menig ruiter helemaal niet zo verkeerd is om te zien hoe zo'n B/L/M proefje er uit zou moeten/kunnen zien

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:51

CGJ12 schreef:
Hadden ze niet gewoon beter een complete "bijscholings-DVD" kunnen maken en die verzenden naar alle jury's..........?
Goedkoper, minstens net zo effectief omdat er geen onnodig gezeik uit de zaal komt, en nog beter voor het milieu ook..........

Lijkt me een goed plan... tot nu toe geen enkele bijscholing meegemaakt waar werkelijk iets zinnigs te melden was. Oeverloze discussies tussen de bijscholingsman en betweterige juffertjes of grijze mannen.... .

Wanneer een Anky, Tommie of andere getalenteerde ruiter een L of M proef rijdt, ziet dat er vaak (hoop ik) toch heel wat beter uit dan we op de lokale wedstrijden ooit zullen tegenkomen (Okay, er zijn uitzonderingen gelukkig...). Een 7, 8 of 9 weggeven is dan geen probleem. Maar het grootste gedeelte van de combinaties die ik voorbij zie komen, vallen in de middenmoot. Pfff... ben benieuwd wat men nu gaat verwachten van de juryleden...

vanini

Re: Opzet v.d. bijscholing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:39

mmm. Ik heb nog geen post gehad.
Kan iemand bij misschien alvast vertellen waar en wanneer de bijscholingen in Limburg zijn?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:59

Ik zou het jammer vinden als we naar een bandje met Anky ed moeten gaan kijken. Liever zie ik de gewone combinaties, zoals ik ze toen op de info avond over de nieuwe proeven heb gezien.

Vanini; ik ben niet zo blij met de bijscholing in Limburg; 2x in Beek, 2x in Ysselsteyn en 1x in Baexem. Allemaal wat ver weg. Denk dat ik maar gewoon naar Geldrop ga.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:57

vanini schreef:
mmm. Ik heb nog geen post gehad.
Kan iemand bij misschien alvast vertellen waar en wanneer de bijscholingen in Limburg zijn?

ik heb ook nog niets gehad! weet iemand wannneer de Z bijscholingen in Utrecht zijn (en waar?)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:21

Ik had de papieren gisteren ook binnen, en vind het ook erg jammer dat er geen voorrijcombinaties zijn.

Daarnaast denk ik dat 1 bijscholing niet echt voldoende is voor de meeste juryleden.

Ik ga in Moergestel naar de bijscholing. Nog meer mensen ?

vanini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:57

he, dan heb ik eens geluk. Meestal moet ik wel een flink stuk rijden,maar beek is maar 20 minuten van mij vandaan.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:36

GeJe schreef:
CGJ12 schreef:

Lijkt me een goed plan... tot nu toe geen enkele bijscholing meegemaakt waar werkelijk iets zinnigs te melden was. Oeverloze discussies tussen de bijscholingsman en betweterige juffertjes of grijze mannen.... .

Wanneer een Anky, Tommie of andere getalenteerde ruiter een L of M proef rijdt, ziet dat er vaak (hoop ik) toch heel wat beter uit dan we op de lokale wedstrijden ooit zullen tegenkomen (Okay, er zijn uitzonderingen gelukkig...). Een 7, 8 of 9 weggeven is dan geen probleem. Maar het grootste gedeelte van de combinaties die ik voorbij zie komen, vallen in de middenmoot. Pfff... ben benieuwd wat men nu gaat verwachten van de juryleden...

Inderdaad. De bijscholingen heb ik ik nog nooit als erg nuttig of leerzaam ervaren.

Ik hoop ook dat ze een aantal combinaties kunnen laten zien waarbij er van alles verkeerd gaat. Punten geven aan een goede combinatie is eenvoudiger dan aan iemand waarbij er een boel de mist in gaat.

Ik had begrepen dat er "intensieve" bijscholing plaats zou gaan vinden. 1 avond vind ik in dat kader tamelijk mager.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:35

Nou ja zoveel zal er toch niet veranderen aan het 'ideale beeld'...? Neem aan dat de juryleden niet opnieuw hoeven te leren hoe ze moeten jureren (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Ik persoonlijk vind al die ophef over de nieuwe proeven een beetje overdreven, ik ben naar een reguliere informatie-avond geweest en vond dat de proeven heel goed te rijden en te beoordelen zijn. Het zal in het begin vast wel even wennen zijn maar de veranderingen zijn nou ook weer niet zo ingrijpend toch?

Cil_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:00

Ik (sinds kort IM) heb drie bijscholingsformulieren ontvangen, hoeveel hebben jullie er ontvangen?

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 19:27

Ik maar 1, en die heb ik nog handmatig aangevraagd. Ik krijg nl. ook geen P&S meer.

rhijnauwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:46

Cil_ schreef:
Ik (sinds kort IM) heb drie bijscholingsformulieren ontvangen, hoeveel hebben jullie er ontvangen?

ik heb nog steeds niets ontvangen misschien hoef ik niet? misschien krijgen we toch het pakketje van CGJ12 wel toegestuurd goed plan!

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:19

missmuts schreef:
Ik heb twee uitnodigingen ontvangen
Ik ga beide formulieren ook maar inleveren, anders wordt er misschien geadministreerd dat ik niet ben geweest

Misschien omdat wij beide net onze IM-bevoegdheid hebben dat de KNHS even de weg kwijt is?

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 00:05

rhijnauwen schreef:

ik heb nog steeds niets ontvangen misschien hoef ik niet? misschien krijgen we toch het pakketje van CGJ12 wel toegestuurd goed plan!

De ervaring leert dat de helft van de goede ideeën van CGJ pas na een jaar wordt overgenomen door eeeehhh...... ach laat ook maar......... De rest heeft meer tijd nodig........

Cil_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:23

Aangeboden ter overname 2 IM bijscholingsformulieren!!!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:41

Nog iemand enige hoop dat de nieuwe proeven per 1 februari beschikbaar zijn......... ?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:21

Ik heb begrepen dat eind januari de boekjes aankomen bij mijn leverancier (nee... niet de knhs) en dat mijn bestelling dan direct doorgaat naar Rolde. DVD's heb ik niet gekocht... die verschijnen wel op internet of via-via.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:52

Ze staan op internet (van elke klasse 1 proef), op de KNHS site.