Hoeveel combinaties vind jij acceptabel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Hoeveel combinaties vind jij acceptabel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 12:13

Tot mijn grote schrik zag ik de startlijst van a.s. weekend en blijkt dat ik daar 36 (!) combinaties moet jureren.
Reglementair staan ze in hun recht, maar echt fijn vind ik het niet. Ik begin al om 9.00 uur en ben pas om kwart voor 2 klaar, dus weg is mijn weekenddag!
Ik heb nu gevraagd of er niet een ander jurylid wat combi's kan overnemen, omdat het toch in groepjes is uitgesplitst en wacht nog op antwoord.

Ik ga dus voortaan ook maar vragen hoeveel combi's er ingepland zullen worden voordat ik verenigingen toezeggingen doe.

Wat vinden jullie acceptabel? Ik vind 28-30 echt wel het maximale.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:26

Ik ga met je mee.
Rond de 25 vind ik het meest ideaal.
Als het er meer dan 30 worden zie je op een gegeven moment ook door de bomen het bos niet meer..

Smaxie

Re: Hoeveel combinaties vind jij acceptabel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:51

Inderdaad... ik heb er afgelopen zomer een keertje rond de 40 gehad!

Er stonden er 32 op de startlijst en toen ik mijn auto al weg had gereden en bijna naar huis wilde gaan, kwam er nog iemand van de organisatie aan met een lijstje of ik deze 8 combinaties ook nog even wilde doen Ik wilde de ruiters en amazones niet in hun hemd laten staan, dus ben maar weer gaan zitten!

Een stuk of 20 - 25 combinaties vind ik mooi! Daarna zwakt je concentratie en je aandacht toch wel enigszins af!!
(en moet je oppassen dat je niet in je juryhokje/auto gaat zitten hangen... )

Groetjes
Inge

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:44

Volgens mij mag je er maximaal 25 in 1 rubriek, en als het 2 rubrieken zijn mag je er max. 40 op een dag.

Er gaan er 8 in een uur. 4x8 is 32. Dus dan zijn het ook nog eens 2 dagdelen. En de vraag of jij zo lang je aandacht erbij kunt houden. 32 is het meeste wat ik ooit gehad heb (DL2 pony's, allemaal in 1 rubriek). En er was maar 1 afmelding toen.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 16:56

Het zijn wel meerdere rubrieken: M1 pony's en paarden en M2 pony's en paarden. Dus 4 rubrieken in totaal.
Er kan niets meer aan gewijzigd worden, maar ze rekenen op uitvallers
Ik ook, dat snappen jullie wel

Ik weet nog niet hoe ik het met dagdelen ga doen. Officieel is het 2 dagdelen, maar ik ga er eigenlijk net 3 kwartier overheen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:55

ik vind ook rond de 25 á 30 combinaties het matje!
waar moet je jureren fitz? ik ben aankomend weekend vrij, dus mocht het zo zijn dat je er een aantal wil slijten dan hoor ik het wel

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 08:08

Hihi, dan klopt hun verhaal dat ze alle juryleden in NH en ZH hadden gebeld en dat niemand kon ook niet helemaal. Ik moest nl. invallen, want eigenlijk ben ik te duur

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:06

dat zou best kunnen, mijn gegevens in de hippos kloppen niet, ik ben al 2 jaar bezig met het doorgeven van mijn goede telefoonnummer, maar tot op heden is dat nog steeds een ramp, ik hoop dat het in de volgende vademecum wel goed staat! ik ben namelijk niet te bereiken...

lhOveSs_siDj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:15

mij is er verteld dat als je boven (geloof rond de 28 ofzo) de rubriek in 2 moet splitsen en dus ook 2 jurys moet is huren, omdat daarna de jury zich niet meer goed kan concentreren.

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:20

Jeetje bij ons let ik er juist op dat de grens van 25 starts niet wordt overschreden. Vind dus 36 combies rijkelijk veel .

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:44

25 combinaties vind ik al meer dan genoeg.
Op het eind ben ik het best zat. Ik denk dat het de jurering ook niet ten goede komt als je zoooveel in de ring hebt.
Ik vraag tegenwoordig ook hoeveel er maximaal in een rubriek zitten. 36 combinaties wil ik niet achter elkaar beoordelen.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:44

Sinds ik er ook een keer onverwacht 40 op mijn bord kreeg, heb ik mezelf aangewend om bij het afspreken er meteen bij te zeggen dat ik niet meer dan 30 wil doen. Als ze er dan niet uitkomen, mogen ze me altijd bellen, dan kan ik alsnog zelf bewust kiezen of ik dat wil of niet.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:17

IK zeg er tegenwoordig bij als ze bellen, niet meer dan 24.

Ik weet dat ik dan als ZZGP jury geen enkele kans maak, maar dat was ik toch al niet van plan.

Bij mij zeggen er altijd heel weinig af, (of ze doen het ruim van tevoren, zodat het secretariaat de gaten weer opvult,) dus het zijn er zelden minder dan ik vanuit ga.
En ik merk dat bij meer dan 24 ik moeite krijg met mijn concentratie en dat de kans op migraine (door het lange geconcentreerd bezig zijn) de volgende dag veel groter is en dat is het me toch echt niet waard.
Bovendien hebben ook de laatste combinaties recht op een geconcentreerde jury.

Cil_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:02

Tot 24 combinaties is prima te doen. Boven de 30 wordt mijn concentratie wat minder. Heb één keer 42 combinaties gejureerd (gelukkig wel met een hele goede schrijfster), ik vind op zo'n dag mijn vrijwilligersbaantje niet meer leuk.
Meestal vraag ik de organisatie tijdens het maken van de afspraak hoe groot de rubriek wordt. Ik heb al enkele concoursen/ver. op mijn zwarte lijst staan.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 01:04

36 is inderdaad wel érg veel. Met een beetje mazzel komen melden zich er 6 af en komen er nog eens 4 niet opdagen ..........

Maar als ik een keertje een leuke Z-rubriek mag doen op niveau, dan doe ik met plezier 36 stuks..... Gewoon lekker even twee pauzes er in en de kop er mooi bij houden. Wel handig om in dergelijke gevallen een eigen schrijfster me te nemen, aangezien een zit van 36 wel een héél lang kan worden als die schrijfster nogal kort van stof is, een IQ heeft van 72, niet geinteresseerd is, alleen praat over haar eigen Haf, of het zelf allemaal stúkken beter weet...........

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 11:42

Haha... inderdaad: het scheelt nogal op welk niveau en op welke manier er gereden wordt. Over het algemeen ben ik toch wel blij als we het aantal van 30 niet te boven gaan. En wanneer worden nu dan eindelijk die verplichte pauzes ingelast?

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:12

CGJ12 schreef:
Maar als ik een keertje een leuke Z-rubriek mag doen op niveau, dan doe ik
met plezier 36 stuks
.....

Ik weet niet... Maar hier komen dat soort Z rubrieken nauwelijks voor....

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:12

GeJe schreef:
Haha... inderdaad: het scheelt nogal op welk niveau en op welke manier er gereden wordt. Over het algemeen ben ik toch wel blij als we het aantal van 30 niet te boven gaan. En wanneer worden nu dan eindelijk die verplichte pauzes ingelast?

Gewoon zelf inlassen!
Als je daarmee op de organiserende vereniging blijft wachten heb je nooit pauze.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 18:45

Ik had om precies te zijn 1 uitvaller!! Het was echt een gigantische lijst en helaas was het niveau niet echt geweldig.

missnina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:49

Bettine schreef:

Gewoon zelf inlassen!
Als je daarmee op de organiserende vereniging blijft wachten heb je nooit pauze.

Jij bent toch geen jury of wel??

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:05

Meestal krijg je automatisch wel pauzes door wegblijvers, maar veruit de meeste meeste ringmeesters zijn irritant drammerig dat de volgende ruiter binnen 1 minuut alweer in de ring zit.........

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 08:40

missnina schreef:
Bettine schreef:

Gewoon zelf inlassen!

Jij bent toch geen jury of wel??

Nee, maar mijn moeder wel, en ik schrijf meer dan regelmatig bij verschillende jury's
Maar waarom zou je niet zelf even een plaspauze in kunnen lassen?
Gebeurt vaak zat

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 10:18

Een plaspauze neem ik echt wel, anders wordt het zo'n rommeltje in het hok/de auto

Vooral erg fijn op buitenconcoursen, waar het toilet aan de andere kant van het terrein ligt

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:40

Inderdaad Fitzroy... en dan ook nog een stipte ringmeester die alle combinaties er in recordtijd doorheen wil krijgen. Blijkbaar zijn de verenigingsmensen die de startlijsten maken er nog steeds niet van op de hoogte dat pauzes verplicht moeten worden opgenomen volgens de reglementen van de KNHS.... Als je dat dus aangeeft , ben je een (letterlijke) zeikerd?

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:58

Wij haden laatst 26 starters in de L. Wij hebben 2 uur en 45 minuten in dat hokje gezeten. Na 3/4 kwartier viel er iemand uit. Dus mocht de volgende starter 10 minuten later beginnen.
Bij de laatste 2 combinatie's moest ik zo nodig na de wc. Maar ik wou toch geen spelbreker zijn om snel te gaan plassen.
Bij de laatste persoon ben ik heel snel naar de wc gerend. De ruiter vond het wel fijn. Aangezien het voor het paard de eerste wedstrijd was. En ze dus meer tijd had om de ring te verkennen.