Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Toelatingseisen
U moet lid zijn van een vereniging die aangesloten is bij de KNHS (dat kan ook de KNHS Recreatiesportvereniging zijn)
Er geldt een minimum leeftijdseis van 17 jaar, die u per 1 april 2006 moet hebben bereikt.
Citaat:Doorstroming
Deze opleiding staat op zichzelf en biedt geen doorstroommogelijkheid naar de ORUN instructeuropleidingen
Citaat:Voorwaarden en startdata
De eerstvolgende opleiding tot basisinstructeur begint eind oktober/begin november 2005. Van de cursisten wordt verwacht dat zij zelf regelmatig een ruiter en paard of pony (cat. D/E) meenemen waaraan lesgegeven kan worden.
Citaat:Voorwaarden & start opleiding
De eerstvolgende opleiding tot Kandidaat-Instructeur begint in november 2005. Voor het praktijkonderdeel rijden zult u regelmatig zelf een paard op minimaal L-niveau mee moeten nemen. Tijdens de lessen wordt er onderling ook van paard gewisseld. De paarden moeten een stokmaat van minimaal 1.60 meter hebben.
PeruaansePas schreef:Voor kandidaat instructeur 1e fase moet je zelf ook L niveau dressuur zijn: dat betekent ook een flinke investering in een (bijrijd)paard, lidmaatschap rijvereniging én wedstrijden rijden.
Margo schreef:maar mijn ervaring is wel dat ze je er altijd naar vragen.. of je diploma's heb om les te geven maar dan ervaar ik ook dat ze niet meteen afhaken omdat je geen diploma hebt.. (dat was altijd bij mij zo tenminste..)
Daniella schreef:oke en moet je paard ook nog aan eisen doen????
en weet iemand een site waar je je aan kunt melden of iets??
Margo schreef:nee maar dan kunnen ze je nog aansprakelijk stellen volgens mij?
Maar voor op maneges en dergelijke is het een groot risico voor de manege wanneer er ongediplomeerde instructeurs les staan te geven.. Kan ik goed begrijpen en je weet natuurlijk nooit waar het goed voor is..
Maar als ik het goed begrijp start de orun maar 1 keer per jaar? alleen in november? Dan kan ik mooi nog even oefenenen sparen natuurlijk!!
Margo schreef:@ zam: wat zijn jouw ervaringen tot nu toe? valt het mee of tegen? voldoet het een beetje aan je verwachtingen? vertel nog eens wat meer...
Citaat:Er geldt een minimum leeftijdseis van 18 jaar, waaraan u per 1 april 2006 moet voldoen.