Jury's hoe zijn jullie aan het jureren gekomen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cojo79

Jury's hoe zijn jullie aan het jureren gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 00:34

Ik weet niet of het duidelijk is in de titel maar ik zal het nog even iets beter proberen uit te leggen.

Je was geslaagd voor de jurycursus (IL) en ja hoe kom je dan aan de slag als jury zijnde?

Hoe ging dat in het begin bij jullie?

Werden jullie gevraagd door de KNHS of via de verenigingen zelf?

Ik ben hier wel benieuwd naar.
Ik ben zelf nu geslaagd voor IL maar heb geen idee eigenlijk hoe het nu verder gaat.

Voor het jureren krijg je een vergoeding ,is dit landelijk bepaald of verschilt dat wel eens?
En hoe gaat dat met reiskosten vergoeding?

Ik heb er eigenlijk geen idee van hoe dat allemaal in zijn werking gaat.

Hoe vaak per jaar jureren jullie gemiddeld?

Groetjes: Corina

Ik heb me al wel aangemeld bij juryplatform.nl

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 01:21

Je wordt vanzelf gebeld/gemaild. Eerst moet je naam nog in de P&S en later het Hippos Vademecum komen te staan, men weet nu natuurlijk nog niet dat je jury bent.

De vergoeding is 12,50 euro per dagdeel (van 4 uur). Als je langer dan 4 uur zit, kun je ong. 3 euro per uur meer rekenen. Per kilometer krijg je 0,28 euro. De meeste verenigingen rekenen dat zelf uit via bijv. Routenet, maar sommige verenigingen vragen ook aan jou wat je krijgt en moet je het dus zelf uitrekenen. Dit is overigens landelijk zo geregeld en zou dus overal hetzelfde moeten zijn.

Op het moment dat je gebeld wordt, is het handig om zelf ook enkele dingen te noemen, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Denk aan: welk dagdeel je wilt jureren, hoeveel combinaties maximaal, schrijver aanwezig, of de startlijst per post opgestuurd wordt. Voor het geval je veel combinaties moet jureren (of voor de mensen met een wat zwakke blaas): check vantevoren even op de startlijst of er pauzes zijn.

Genoeg info?

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 01:27

Die zijn bij ons nooit ingelast Missmuts . Ik las ze gewoon zelf in als het nodig is.

Voor de rest vind ik dat jij het mooit hebt uitgelegd.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 01:37

Thanks...

Bij ons ook niet. Ik heb zelf een hele sterke blaas, maar mijn schrijvers vaak niet. Vandaar dat ik mezelf heb aangeleerd dat even te checken.

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:53

Hé hier word ook ik al stuk wijzer van, zat ook met deze vragen. Net als Corina net geslaagd om vervolgens te denken eeeeuh ja, en nu..?

Mag ik nog een stomme vraag stellen; je nummer als jury, is dat gewoon je persoonsnummer bij de KNHS of krijg je een ander?

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:55

Is hetzelfde nummer.

cojo79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 13:00

Bedankt missmuts !!

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:55

En je kunt je natuurlijk ook even aanmelden op Juryplatform.nl.
Dan kun je meediscussieren over items die juryleden aangaan en sta je ook in de juryledenlijst waar verenigingen uit kunnen kiezen.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:26

Ik had het bewust niet genoemd; zie de laatste zin van de TS.

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:37

Oeps....

cojo79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 16:03

Kitty schreef:
Oeps....

Hahaha maakt niet uit.
Ik was er al achter gekomen dat ik me daar kon aanmelden dus heb dat direct maar gedaan.

Nog even heel iets anders........hoever van te voren word je ongeveer gevraagt om een wedstrijd te gaan jureren?
Of gebeurd dat ook wel eens heel kort dag zeg maar.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:36

Vreemd eigenlijk dat je dit soort informatie niet eens krijgt via de KNHS.. van al die cursusavonden is er toch wel eentje waar even een kwartiertje vrij gemaakt kan worden voor wat info van huishoudelijke aard?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:41

owh ja.. en nu we het toch over plaspauzes hebben: waar zjn de verenigingen die dit volgens het wedstrijdreglement (... Tijdens rubrieken die geheel aaneengesloten worden verreden, dient bij een deelnemersaantal tussen de 20 en 30 combinaties halverwege een pauze van tenminste tien minuten in het tijdschema te worden opgenomen. Zijn er meer dan 30 starts, dan dient er tweemaal een pauze te worden ingelast. Deze pauze dient duidelijk op de startlijst te worden aangegeven....) hebben geregeld?

Toen ik hierover met het wedstrijdsecretariaat in discussie ging afgelopen zomer (wc op echt wel een paar minuten lopen) werd ik voor gek verklaard...

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:45

Dat is idd een goede vraag GeJe

Alanta

Re: Jury's hoe zijn jullie aan het jureren gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:34

toen ik geslaagd ben voor mijn IL cursus heb ik mezelf een beetje gepromoot door mailtjes te sturen aan organiserende verenigingen, dat werkte uitstekend moet ik zeggen !! Verenigingen waarderen het ook wel als je je zelf aanbiedt. En Juryplatform werkt ook !!

cojo79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 14:35

Bedankt voor de informatie.
Ik moet denk ik maar even geduld hebben.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:14

GeJe schreef:
Toen ik hierover met het wedstrijdsecretariaat in discussie ging afgelopen zomer (wc op echt wel een paar minuten lopen) werd ik voor gek verklaard...

Een beetje een vent gaat ook even ongegeneerd wijdbeens achter de auto staan Geje......

Mies7

Re: Jury's hoe zijn jullie aan het jureren gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:56

Dat kan een beetje vrouw ook hoor, CGJ12 hihi! Was er niet iemand die de plastuit had uitgevonden....?