Wat willen jurieleden nou precies zien in de B?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 12:22

en is er veel verschil tussen wat ze zien willen in de ouden en nieuwe proven?

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:37

Volgens mij willen ze een eerlijk gereden paard zien dat los door zijn lijf loopt in een horizontaal evenwicht.
Oefeningen hoeven niet op de letter nauwkeurig gereden te worden maar moeten wel netjes en correct uitgevoerd worden. Dus niet op de rem trekken, maar de overgang terug netjes naar de hand toe rijden.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 12:46

en in de nieuwe proeven?

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:30

In de nieuwe proeven ook.
En misschien juist vooral in de nieuwe proeven.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:07

In het eerste gedeelte van je proevenboekje staat precies beschreven wat er in iedere klasse van je verwacht wordt.
Voor de nieuwe proeven is deze tekst aangepast, en die komt dus ook weer in het nieuwe boekje (wat per januari uitkomt) te staan.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:01

Mag ik hier een vraag bij stellen?
Een vriendin van mij gaat volgend jaar in de B starten op mijn paard.
Ik ben zelf Z met hem. Omdat zij nog nooit gestart is moet ze B starten.
Maar ze rijd het paard heel goed, en bv de galop is eigenlijk vrij verzameld. Is dat erg?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:46

Ja, paard behoort niet verzameld te gaan. Daar krijg je eerder minpunten voor dan extra punten. Er worden arbeidsgangen gevraagd. Dus elker voorwaarts met sprongbehoud.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:15

Je krijgt echt geen minpunten als je paard op een correcte manier verzameld loopt .

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:31

Scum schreef:
Je krijgt echt geen minpunten als je paard op een correcte manier verzameld loopt .

In de B wordt toch echt ARBEIDSgalop gevraagd...
Veel jury's zullen er niet over vallen (of sterker nog: het niet eens zien), maar er zullen er ook zijn die dat wel (terecht) doen.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:11

Bettine schreef:
Scum schreef:

Veel jury's zullen er niet over vallen (of sterker nog: het niet eens zien), maar er zullen er ook zijn die dat wel (terecht) doen.

Echt? Is het zo erg gesteld met de jury's?

De eerste wedstrijd is ook pas in februari, dus we hebben nog 2 maanden om te oefenen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:59

[/quote]
Veel jury's zullen er niet over vallen
(of sterker nog: het niet eens zien)
, maar er zullen er ook zijn die dat wel (terecht) doen.
[/quote]

Echt? Is het zo erg gesteld met de jury's?

De eerste wedstrijd is ook pas in februari, dus we hebben nog 2 maanden om te oefenen.
[/quote]

Of dat zo erg is weet ik nog net zo niet,

ik bedoel mijn zusje gaat met haar pony in januari starten en hij galoppeert netjes maar nog geen verzamelde galop. de B staat immers voor beginners.
Ik kan me er er ook niet bij voortellen dat je minpunten krijgt ervoor maar er wordt wel degelijk arbeidsgalop gevraagd..[/quote]

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:57

Bettine schreef:
Scum schreef:

hoe mee verzameld het paard loopt en hoe spectacularder het paard loopt die krijgt 9 van de 10 keer de hoogste punten ook in de hogere klassen.
als ik op wedstrijden kijk naar de coupons staat er in de b al onder paard loopt op voorhand' 'paard moet meer verzameld lopen'etc

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:46

trowing schreef:

hoe mee verzameld het paard loopt en hoe spectacularder het paard loopt die krijgt 9 van de 10 keer de hoogste punten ook in de hogere klassen.
als ik op wedstrijden kijk naar de coupons staat er in de b al onder paard loopt op voorhand' 'paard moet meer verzameld lopen'etc

Misschien in Friesland maar hier niet.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:21

Wees niet bang, in Friesland vaak echt ook niet.

Wel wordt er (vaak) wat minder eisen aan de combinatie zelf gesteld voordat ze op wedstrijd gaan. De kennis over een correct gaand paard is hier vaak bar ver te zoeken. En ja, dan tref je natuurlijk ook wel eens jury's die dat niet zien( verschil tussen arbeids en verzamelde draf b.v.) Die hebben n.l. dezelfde opleiding gehad.