Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Ik ken toevallig één van de deelnemers die ook ORUN gaat doen bij mij in het groepje en diegene ging in het verleden niet al te zachtzinnig met het paard om. (ruk en schop)
Ik heb deze persoon eigenlijk liever niet op mijn paard...

Palhaço schreef:goh, dan zou ik die opleiding dus al nooit doen..![]()
![]()
Mijn paard is erg eenkennig en laat geen anderen in de stal of op zijn rug. Het is een lusitanohengst en toen mijn zusje er op wilde (nadat ik al gereden had, dus hij was niet fris ofzo) begon hij haar eraf te bokken!
Gelukkig had ik hem wel vast en mijn moeder kon haar er net op tijd aftrekken aan haar trui.
dat was wel banketstaaf maar had ook wel wat grappigs toen hij na een paar pasjes doorhad dat er iemand anders op zijn rug zat..
Ik vraag me af of meer mensen dat hebben meegemaakt, dat hun paard geen anderen op zijn rug wil...?
Lielle schreef:ik zou daar met springen dus wel problemen mee hebben, je hebt maar zo het vertrouwen bedorven.
daffodil schreef:Jouw paard zou dus ook gewoon echt geweigerd worden voor de cursus! Er staat heel duidelijk in de papieren als je je opgeeft dat je een cursuspaard mee moet nemen, van een bepaald niveau en hij moet door anderen gereden kunnen worden! Heel simpel, je paard wordt geweigerd en je krijgt de kans een andere te zoeken, anders moet je stoppen met de cursus......
crossmonster schreef:daarom moet je ook niet je beste wedstrijd paard naar zo'n cursus meenemen.
ik heb deurne gedaan, en had toen pino bij, pino kon altijd wel heel goed laten merken als iemand te hard was met de hand, dan ging ie aan de kletter
met springen was pino heel simpel, je hoeft echt niet superhoog te springen met andermans paard, dus verpesten is dan echt niet aan de orde.
en nogmaals, neem een simpel cursuspaard mee, niet je beste en misschien gevoeligste wedstrijdpaard.