proef 17

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

plutootje

proef 17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 11:13

10 MF enkele sprongen middengalop daarna arbeidsgalop
11 A arbeidsdraf
12 K arbeidsstap

Mijn vraagje is of je bij 11 arbeidsdraf eerst een paar passen moet lichtrijden om bij 12 K arbeidsstap in stap over te gaan.
Het is zo kort na elkaar.
Om de arbeidsstap goed voor te bereiden zou ik het liefst bij A arbeidsdraf blijven doorzitten tot K arbeidsstap.

Weten jullie of het verplicht is om na de galop eerst een paar passen te lichtrijden in draf of mag je blijven doorzitten om de overgang naar de stap goed voor te bereiden?

Ils_K

Re: proef 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:19

volgens mij mag je dan gerust blijven doorzitten, in de l1 moet je officieel lichtrijden bij het wijken en mensen zitten dan ook door, en die mensen die ik ken die dat doen krijgen nooit minderpunten daarvoor of commetaar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:26

verplaatst naar het juryleden forum.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:33

Je kan voor dat kleine stukje inderdaad het beste blijven doorzitten. (Ik heb de proef niet voor me, maar als het zo is als jij schrijft moet je eigenlijk wel even lichtrijden, maar dat is alleen maar rommelig op zo'n klein stukje.)

ladyzwien schreef:
volgens mij mag je dan gerust blijven doorzitten, in de l1 moet je officieel lichtrijden bij het wijken en mensen zitten dan ook door, en die mensen die ik ken die dat doen krijgen nooit minderpunten daarvoor of commetaar.

Dan hebben de mensen die jij kent gewoon mazzel gehad, want als het goed is worden er wel degelijk punten afgetrokken als er door gezeten wordt, terwijl lichtrijden gevraagd wordt.

plutootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 11:47

Bedankt.
Dus als ik even blijf doorzitten om de overgang netter te kunnen maken, zal ik geen puntaftrek krijgen omdat ik even had moeten lichtrijden? Lijkt me inderdaad ook heel rommelig, vandaar mijn vraag.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:46

Je moet daar lichtrijden!!!! Dat staat er toch!!!! Als iemand volgens de regels zou jureren dan zou hij daar aftrek voor kunnen geven. Maargoed ik vind dat ook heel knullig. In een andere proef moet je na het halthouden aandraven en dan links en dan meteen weer stappen dat vind ik ook niet te doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:47

Ik vind een nette overgang belangrijker dan dat stukje lichtrijden en trek er dus geen punten voor af. Sterker nog, ik ken de proef zo niet uit mijn hoofd en heb er zelfs nooit over nagedacht dat je dat kleine stukje nog moet lichtrijden

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:57

Ik snap niet waarom lichrijden op dat kleine stukje rommelig zou staan. Als er een nette overgang terug gereden wordt, en er gelijk lichtgereden wordt ziet t er echt niet rommelig uit. En aangezien het lichtrijden is, tenzij doorzitten wordt gevraagd, MOET je zelfs lichtrijden. Als jij alleen dmv doorzitten een juiste overgang kan rijden, heb je je paard nog niet voldoende voor elkaar.

MSDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 11:57

officieel moet je daar licht rijden, maar als je normaal een overgan terug rijdt, ga je toch meestal een letter van te voren de overgang voorbereiden... dus k weet zeker dat een jury hier egt gee minpunte voor zal geven

plutootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 12:57

Bedankt voor jullie reacties!

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:56

Ik maak de overgang, rijd ligt. Zit 2 passen door en stap.
Een vlugge, nette overgang naar de stap.. daar hoef je geen 9 passen voor door te zitten.
Tijdens het lichtrijden kun je ook al beginnen met je overgang.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 09:35

Wat je doet moet je zelf weten maar ik heb al wel eens aftrek daarvoor gehad. Misschien dat niet iedereen het doet maar de kans bestaat dus dat je daar wel aftrek voor krijgt!!

Een letter van tevoren voorbereiden (als je het voorbereiden het doorzitten bedoeld. voorbereiden dan inderdaat ook lichtrijdend.) zou helemaal lastig zijn in proef waarbij je moet groeten, arbeidsdraf, c linker hand, H aarbeidsstap. dan moet je vanaf het groeten tot C lichtrijden. Wordt wel lastig dan he?!

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 12:50

oosterhoff schreef:
Wat je doet moet je zelf weten maar ik heb al wel eens aftrek daarvoor gehad. Misschien dat niet iedereen het doet maar de kans bestaat dus dat je daar wel aftrek voor krijgt!!

Een letter van tevoren voorbereiden (als je het voorbereiden het doorzitten bedoeld. voorbereiden dan inderdaat ook lichtrijdend.) zou helemaal lastig zijn in proef waarbij je moet groeten, arbeidsdraf, c linker hand, H aarbeidsstap. dan moet je vanaf het groeten tot C lichtrijden. Wordt wel lastig dan he?!

Wat bedoel je met "wordt wel lastig dan he?!"
Wat is er lastig aan wegdraven en een letter daarna weer stappen?
Daar is toch niks moeilijks aan.. ?