Klacht indienen over Jurylid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14744
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 17:45

_/-\o_ _/-\o_ Die is nu 105 of zo?
GabberGill schreef:
Klinkt als xxx
Laatst bijgewerkt door Coby op 09-10-23 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Daihyo

Berichten: 88076
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Klacht indienen over Jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 17:46

Oh haha, dat was toen ook mijn jurylid _O-

Lijsken
Berichten: 1036
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:00

Ik zou wel een melding maken bij de knhs, met name over dat hij niet met je in gesprek wilt. Maar ook als er meldingen over extreem lage punten regelmatig binnenkomen dan wordt dat wel opgepakt.

Ik heb zelf een keer meegemaakt dat een jurylid bij de a-b pony’s in de klasse B een combinatie 105 punten gaf. (Lang geleden, toen de proeven nog zo waren dat je met 156 een winstpunt had)
Zij is daar toen ook op aangesproken, dat ze wat sensitiever mocht zijn naar kinderen. Ging ook wel beter daarna. En ze kreeg een rijdende kleindochter, dag hielp vast ook :*
Laatst bijgewerkt door Lijsken op 09-10-23 18:03, in het totaal 2 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:02

Moet dat nu een naam in een topic gooien? Niet erg netjes.

Daarnaast is dat een hele rechtvaardige jury. Die geen haflingers oid haat, maar erg streng is op basis. Een goede proef is goede proef bij hem, ongeacht type paard. Er gaan wel verhalen over hem, maar die zijn echt niet correct. Vroeger niet en nu ook niet.

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:35

Citaat:
Federatie vertegenwoordiger kan gewoon iemand van de vereniging zijn die een jury diploma heeft (maar misschien niet op de eigen vereniging jureert), dus kan zijn dat je die niet herkent als zodanig. Kun je bij het secretariaat navragen wie dat is


Nope is iemand die een opleiding heeft gevolgd en altijd onafhankelijk.
Mag nooit in eigen kring/ district optreden en staat als nodig is boven de jury

Dus voor je iets zegt even nakijken

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:15

Echwel schreef:
Citaat:
Federatie vertegenwoordiger kan gewoon iemand van de vereniging zijn die een jury diploma heeft (maar misschien niet op de eigen vereniging jureert), dus kan zijn dat je die niet herkent als zodanig. Kun je bij het secretariaat navragen wie dat is


Nope is iemand die een opleiding heeft gevolgd en altijd onafhankelijk.
Mag nooit in eigen kring/ district optreden en staat als nodig is boven de jury

Dus voor je iets zegt even nakijken


De KNHS wijst alleen een federatievertegenwoordiger aan voor breedtesport wedstrijden waar meer dan 1 discipline verreden wordt. Daarnaast kan voor nationale wedstrijden en voor subtopwedstrijden met 2 of meer ringen een federatievertegenwoordiger worden aangewezen.
Indien er geen federatievertegenwoordiger is wordt deze taak waargenomen door de (voorzitter van de) jury. (zie algemeen wedstrijdreglement, artikel 3 en 12)

In de praktijk betekent dit voor een dressuurwedstrijd op een vereniging dat jury 1 federatievertegenwoordiger is zolang deze aanwezig is, daarna neemt jury 2 dit over, etc.
Je kunt dan dus terecht met je vraag bij het op dat moment aanwezige jurylid, zet in dit soort gevallen dus weinig zoden aan de dijk :+

Punz

Berichten: 8578
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:22

Gewoon nog een keer starten bij dit jurylid. Dan na de rubriek naar hem toe gaan en vragen of hij een toelichting wil geven op zijn punten. Staat hij je dan niet te woord dan maakt hij een reglementaire fout en heb je een objectieve grond om een klacht in te dienen. En dit dan wat mij betreft élke keer als je deze man treft doen. De goede man zal dan toch een keer met je in gesprek moeten.

Verder:

Dames die huílend het terrein verlaten om de mening van een jurylid?

Dat vind ik dan toch wel een serieus gebrek aan relativerend vermogen. Het is maar hobby he, en het is maar een mening, een visie van iemand... En hoe onredelijker je die vind, hoe verder van de waarheid het volgens jou is, hoe meer reden je hebt om het naast je neer te leggen toch?

En mócht er wel een grond van waarheid in zitten ,waardoor de opmerking een tíkje pijn kan doen, dan blij zijn dat iemand het hart heeft het je te zeggen, zodat je gericht aan de slag kunt met het probleempunt.

Maar huilend van het veld, om een opmerking van een jurylid op een (amateur) dressuurproefje? Oeff

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:50

Punz schreef:
Dames die huílend het terrein verlaten om de mening van een jurylid?


Sommige juryleden gaan echt ver hoor. Die heb ik wel meegemaakt. De opmerkingen raakten kant noch wal, maar voor reden vatbaar waren ze niet. Dan weet je uit frustratie soms ook echt niet meer wat je moet.

Jury sport is en blijft lastig. Wat de een met een 7 beoordeeld, kan een ander net een 5 waard vinden. De ene keer kun je je echt in het commentaar vinden en een andere keer lijkt het of de jury een andere proef heeft gezien dan jij gereden. Bekijk de punten, kijk wat je er mee kunt, ga er mee aan de slag of leg ze naast je neer. Sommige jury’s kunnen namelijk heel mooi onderbouwen en aangeven waar volgens hun winst te halen is, anderen zijn verbaal, zachtjes gezegd, zeer slecht ontwikkeld en kunnen je niets vertellen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15464
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Klacht indienen over Jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:52

Moderatoropmerking:
Een aantal reacties terug stond een naam van een jurylid. Gezien desbetreffende jurylid hoogstwaarschijnlijk zelf niet lid is van Bokt en daardoor geen tegenreactie kan plaatsen heb ik deze naam verwijderd.

Popstra
Berichten: 13806
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Klacht indienen over Jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:03

Mss is het geruststelling dat dit soort praktijken in elke discipline voor komen.
Ik maak het ook mee dat altijd dezelfde jury meer punten geeft aan bepaalde ruiters die geeneens zo veel beter rijden maar bijv dik sponsoren en waar veel mensen tegen op kijken.
Het is niet voor niks de noemer " jurysport"

Suzanne F.

Berichten: 49313
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:27

Ik heb ook weleens een huilende amazone meegemaakt. Ik denk dat zo iemand echt heel weinig zelfreflectie heeft. Of niemand om haar heen durft er iets van te zeggen. Ik heb het haar duidelijk en rustig proberen uit te leggen en aangeraden om eens de proeven te filmen, of gewoon het rijden te laten filmen zodat ze het zelf terug kan zien. Maar er was eigenlijk geen land mee te bezeilen. Ze was niet voor rede vatbaar.
Dus dat kan je ook nog hebben. Je hoort hier maar 1 kant van het verhaal. Kan best zijn dat deze jury gewoon streng jureert en zich erg stoort aan het (over het algemeen) gebrek aan schwung, afdruk en ruimte in beweging bij koudbloeden. Tel daarbij misschien net een wat onrustige aanleuning en te weinig nageeflijkheid op en je hebt 160 punten.

Punz

Berichten: 8578
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:29

Citaat:
Sommige juryleden gaan echt ver hoor.


Ik heb mijn pony's in de (dressuur) sport lopen. Het wereldje is me bekend

Maar joh.. oh onfatsoenlijker/ gemener / onredelijker de opmerking, hoe verder je er toch boven staat?
Het is wat mij betreft dan ook een beetje hoeveel "macht" je de ander wil geven.

En als het echt objectiveerbaar over de schreef is, dan natuurlijk een klacht indienen of iemand daar op aanspreken. Je hoeft het niet over je kant te laten gaan.

Maar nogmaals: huilend van het terrein door jurycommentaar? Daar kan ik me niets bij voorstellen ( tenzij we het over kleine kinderen hebben)


Edit:
Mijn ponys hebben in de wedstrijdsport altijd tussen de paarden gelopen ( nu voor het eerst tussen de pony's): Mijn Connemara valk is ZZ licht startgerechtig, tussen de paarden. En echt, in al die tijd hooguit 1 of 2 keer het vage idee gehad dat een jurylid het misschien niet zo leuk vond om een pony in de baan te hebben. Maar dan nóg was het commentaar niet perse onredelijk, hooguit in de puntenwaardering wat streng..

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:07

Punz schreef:
Citaat:
Sommige juryleden gaan echt ver hoor.


Maar joh.. oh onfatsoenlijker/ gemener / onredelijker de opmerking, hoe verder je er toch boven staat?
Het is wat mij betreft dan ook een beetje hoeveel "macht" je de ander wil geven.

Maar nogmaals: huilend van het terrein door jurycommentaar? Daar kan ik me niets bij voorstellen ( tenzij we het over kleine kinderen hebben)



Ook tegen (kleine) kinderen. Ponies die voor koe worden uitgemaakt. Ponies die kansloos worden genoemd. Als jong kind sta je daar niet boven. Je pony is je maatje. Als jury mag je je favorieten hebben, maar je hoeft in mijn optiek nooit een paard af te kraken.

Opbouwende kritiek hebben de meesten geen moeite mee. Kansloze opmerkingen wel.

koend
Berichten: 1261
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:25

Bij "ons", basissport België, staat bij de toelichting van zo goed als elk onderdeel "kwaliteit van de beweging".
Dat is een moeilijke voor veel ruiters om te aanvaarden.
De kwaliteit van de beweging van je paard telt dus echt mee in de beoordeling. En dan moet je niet afkomen met " voor dit paard" of "voor dit ras". Nee, ras, kleur, grootte, formaat, ... mogen geen invloed hebben.
Een knap gereden figuur met een paard dat goed beweegt krijgt dus gewoon 1 of 2 punten meer dan een even knap gereden onderdeel met een paard dat minder beweegt, ook al haalt de ruiter misschien alles uit zijn paard.
Aan het einde van de rit kan dat veel punten verschil maken. Sneu als je paard niet zo een bewegingswonder is, maar zo hoort het.

Janneke2

Berichten: 22809
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Klacht indienen over Jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:33

.... ik ben geneigd te zeggen dat kwaliteit van beweging ras-on-afhankelijk is.
Ik denk aan souplesse, Schwung, balans, regelmaat, ontspanning en de mogelijkheid om 'de lengte van het frame' te verkorten of verlengen.

Volgens mij kan een knap gereden Haf of Fjord dat uitstekend, en kan een Fries dat net zo goed als een PRE.

MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:00

Janneke2 schreef:
.... ik ben geneigd te zeggen dat kwaliteit van beweging ras-on-afhankelijk is.
Ik denk aan souplesse, Schwung, balans, regelmaat, ontspanning en de mogelijkheid om 'de lengte van het frame' te verkorten of verlengen.

Volgens mij kan een knap gereden Haf of Fjord dat uitstekend, en kan een Fries dat net zo goed als een PRE.


De dingen die jij noemt zijn aparte beoordelingscriteria elk onderdeel. Balans, ontspanning, souplesse en regelmaat. Verlengen en verkorten van het frame wordt ook meegenomen bij onderdelen waar het van toepassing is. Dat valt dus niet onder kwaliteit van de gangen. Dus ja, voor alles wat jij noemt maakt type niet uit, maar gangen ook niet, want dat is weer los daarvan.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 09-10-23 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Berichten: 22809
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Klacht indienen over Jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:02

Okee...
Wat is dan wél 'kwaliteit van de beweging?'

Roodvos

Berichten: 6687
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:35

Janneke2 schreef:
Okee...
Wat is dan wél 'kwaliteit van de beweging?'

Ritme (alle passen duren even lang) en regelmaat (alle passen zijn even groot en hebben dezelfde bewegingsafloop) in combinatie met de juiste beenzetting.

De draf en galop horen bijvoorbeeld een zweefmoment te hebben. Een paard wat loopt met meer afdruk en daardoor meer zweefmoment heeft beschikt over meer bewegingskwaliteit dan een paard waarbij het zweefmoment nauwelijks waarneembaar is.
De stap is een schrijdende beweging. Een paard wat goed over de schouder stapt heeft meer kwaliteit dan een paard wat het voorbeen eerder optilt (met als dieptepunt een zuiver laterale beweging).

MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:38

Roodvos schreef:
Janneke2 schreef:
Okee...
Wat is dan wél 'kwaliteit van de beweging?'

Ritme (alle passen duren even lang) en regelmaat (alle passen zijn even groot en hebben dezelfde bewegingsafloop) in combinatie met de juiste beenzetting.

De draf en galop horen bijvoorbeeld een zweefmoment te hebben. Een paard wat loopt met meer afdruk en daardoor meer zweefmoment heeft beschikt over meer bewegingskwaliteit dan een paard waarbij het zweefmoment nauwelijks waarneembaar is.
De stap is een schrijdende beweging. Een paard wat goed over de schouder stapt heeft meer kwaliteit dan een paard wat het voorbeen eerder optilt (met als dieptepunt een zuiver laterale beweging).


En ruimte hoort daar ook bij. Alleen is regelmaat alsnog vaak een los criteria bij de onderdelen naast kwaliteit.
Het onderdeel gangen wordt beoordeeld op ruimte, takt en regelmaat. In de losse onderdelen is regelmaat vaak nog apart benoemd.

Het is dus maar een klein stukje van het geheel en daardoor kan je met een simpeler dier gewoon goed scoren als hij of zij goed voor elkaar is. Je hebt dus geen bewegingswonder nodig.

GabberGill

Berichten: 5831
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:59

rien10 schreef:
_/-\o_ _/-\o_ Die is nu 105 of zo?
GabberGill schreef:
Klinkt als xxx

Had hem zondag nog!

Waar ik nog nooit zonder winst naar huis ging had ik 165!

Ik was trots op mezelf.

Normaal jureert hij naar zijn leeftijd idd! 105!
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 09-10-23 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14744
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Klacht indienen over Jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 23:03

Die had ik 30 jaar geleden al als jurylid. Ik ken hem als streng, maar niet als een nare man. Als je bij hem winst rijd, heb je het echt verdiend.
Mijn dochter en ik rijden met onze pony ook tussen de paarden. Dochter Z1, ik L1. Brix is er 3 jaar tussenuit geweest, qua wedstrijden en heeft deze zomer in het Z nog geen winst gelopen. En dat was terecht. Er is een stijgende lijn, maar het is nog niet winstwaardig. Ik vind echt wel dat je met een pony in het nadeel bent. Er zitten nu eenmaal beweeg-kanonnen van paarden tussen. Brix is echt een pony, geen fantastische gangen (wel een mooie degelijke galop). Het moet echt voor elkaar zijn als je winst wil rijden in het Z1.

GabberGill

Berichten: 5831
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 23:04

MyWishMax schreef:
Moet dat nu een naam in een topic gooien? Niet erg netjes.

Daarnaast is dat een hele rechtvaardige jury. Die geen haflingers oid haat, maar erg streng is op basis. Een goede proef is goede proef bij hem, ongeacht type paard. Er gaan wel verhalen over hem, maar die zijn echt niet correct. Vroeger niet en nu ook niet.

Dat vind jij en dat mag ook hoor ik zeg alleen "klinkt als" zie dit namelijk altijd voorbij komen.

Hier hebben we een locatie waar je in ring 1 bij de ene rijdt en ring 2 bij de ander en meneer zit vaak toch echt 20 punten lager en heeft het vaak zat drukker met zijn bakje patat dan met dat waar hij mee bezig hoort te zijn (waarschijnlijk vindt hij het dan een baggerproef). Dat hij streng is is geen leugen, rechtvaardig mwah vind hem soms nogal drastisch. Wat ik ook mis is opbouwende kritiek in zijn schrijven.

Ik heb niks tegen hem. Rijdt opzich altijd een redelijke punt bij hem, maar dat deze beschrijving precies klopt met hoe hij altijd omschreven wordt is geen nieuws toch?

GabberGill

Berichten: 5831
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 23:11

rien10 schreef:
Die had ik 30 jaar geleden al als jurylid. Ik ken hem als streng, maar niet als een nare man. Als je bij hem winst rijd, heb je het echt verdiend.
Mijn dochter en ik rijden met onze pony ook tussen de paarden. Dochter Z1, ik L1. Brix is er 3 jaar tussenuit geweest, qua wedstrijden en heeft deze zomer in het Z nog geen winst gelopen. En dat was terecht. Er is een stijgende lijn, maar het is nog niet winstwaardig. Ik vind echt wel dat je met een pony in het nadeel bent. Er zitten nu eenmaal beweeg-kanonnen van paarden tussen. Brix is echt een pony, geen fantastische gangen (wel een mooie degelijke galop). Het moet echt voor elkaar zijn als je winst wil rijden in het Z1.



Neeeeee naar is ook niet de juiste omschrijving. Ik ken mensen die bij hem echt de wedstrijden cancelen. Ikzelf heb dat niet zo. Ik weet dat ik in de basis goed rijd en nog net wat meer mag afwerken en dat zie je dan terug. Die 165 was zeker iets wat ik verdiende. In mijn L2 werden mijn drafverruimingen galopjes, hoeken gingen we niet door maar in de ankers en zo waren er nog wat dingen.

165 was zo slecht nog niet. Na alle verhalen is het zeker niet de ergste die ik ooit gehad heb. Het is alleen een drastische.

Je kan een 2 krijgen maar ook een 8.

Spaansepony
Berichten: 994
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 23:18

Oh ts ik snap je frustratie. Hier ook 1 jurylid maar dan een vrouw, ook wat ouder waar ik gewoon weg geen punten bij rij. Ongeacht met welk paard ik kom terwijl ze allemaal bijna altijd winstwaardig lopen, maar in haar proeven altijd 160 :+

De kroon spande paar weken geleden, ik starte voor de lol een keer op onze B pony. Voor mooie ben ik net een tikje te groot. Niet storend maar 3 cm kleiner was knapper geweest. Pony liep een super fijne constante proef, winstpunt waardig. Tweede proef stuk slordiger en niet winstpunt waardig. Wat denk je, 160 punten en tweede proef 162 punten. Voor halthouden een 2 pony verzetten een voetje in het afgroetrn :+ }>

Maar pony moest dubbel lopen, in de pony categorie B meisje haar eerste keer. Meisje een kop groter als mij maar reed puur voor de fun en ervaring mee op een betrouwbare pony met veel ervaring om zo even te proeven van de wedstrijd sfeer. Pony liep als natte krant, neus eruit, voltes waren geen voltes te noemen en eigenlijk had dat afgestraft moeten worden. Wat rijd ze, 195 en 198 punten met als tekst “super leuke combinatie”

Bij navraag kreeg ik de punten niet, ik was te groot. Terwijl het meisje groter is :+
Ik gun het meisje het van harte want ik vind dat voor kids de wedstrijdsport leuk moet zijn maar voor mij was dit weer zo zuur bij haar. Ongeacht waar ik mee aankom.
Ik schrijf gewoon volgende keren uit, heb niet eens zin om te starten als ik haar naam zie. Ik betaal liever en kom liever niet dan ik nog enigsinds moeite doe om paard op te laden, daar ga rijden en afgebrand worden met punten die nergens op slaan zonder commentaar. :') ik heb dus eigenlijk ook geen advies voor je. :')

MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 08:07

GabberGill schreef:
rien10 schreef:
_/-\o_ _/-\o_ Die is nu 105 of zo?

Had hem zondag nog!

Waar ik nog nooit zonder winst naar huis ging had ik 165!

Ik was trots op mezelf.

Normaal jureert hij naar zijn leeftijd idd! 105!


Hij jureert naar hoe je rijdt. En nee, vernederend, koudbloed hater en absurd lage punten js absoluut niet hoe hij jureert. De mensen die problemen met hem hebben zijn juist degene die de problemen bij de jury leggen ipv naar zichzelf kijken.

Ik kom hem al vanaf ponyrijden tegen en heb allerlei punten gehaald van laag naar hoog. Ook iedereen die ik ken, op elk type pony en paard. Verenigingen zijn ook nog steeds blij met hem. Hij is streng en zit wat lager als anderen, maar absoluut niet onterecht. Degene die winstwaardig rijden, rijden gewoon winst. Degene die net niet goed genoeg zijn niet en degene waar er dingen in de basis ontbreken krijgen dat te horen. Hij weet precies de vinger op zere plek te leggen en dat waardeert niet iedereen.
Je kan ook altijd een gesprek met hem aangaan en hij zal altijd de tijd nemen. Ik heb hem juist altijd wel opbouwend gevonden, hij verpakt het alleen niet in allerlei verzachtende woorden. Man, hij komt zelfs het hokje uit voor of na een proef als hij denkt dat hij je kan helpen. En hij geeft iig niks om paarden met goede afstamming of beweging. Goed is goed en niet goed is niet goed.

Vroeger had je hele rits juryleden die even streng waren. Nu vind ik dat er veel meer juryleden zijn die juist wat soepeler zijn. Wie zegt dat Degene die lager zit altijd fout is en Degene die hoger zit niet?

Dus nee, ik vond het absoluut niet netjes om zijn naam in een topic te gooien waar het gaat over een jury die zo besproken wordt en mogelijk dus echt een slechte onrechtvaardige jury is die discrimineert. Die verhalen zijn gewoon spookverhalen en als jij dat netjes vindt om zo neer te gooien verschillen we daar idd in van mening.
Ik vind namen neergooien sowieso niet netjes. Aankaarten zoals Ts doet, geen probleem. Maar zomaar namen noemen hoort daar niet bij imo.