Forum graag verwijderen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dhm
Berichten: 19
Geregistreerd: 10-08-17

Forum graag verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 16:18

Forum gesloten
Laatst bijgewerkt door dhm op 03-09-23 16:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Knikmops57
Berichten: 191
Geregistreerd: 12-05-19

Re: Instructie jaarling gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:32

Een jaarling hoort in de opfok...

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:39

Ik vind het heel goed dat je het meteen goed wil doen, maar het heeft geen zin om les te nemen want zo'n peuter is na 5 minuten door zijn energie heen. Dan zou je iemand betalen om 5 minuten langs te komen, schiet ook niet op. Ik zou zelf veel filmpjes kijken van hoe anderen het doen en mensen met verstand van paarden/veulens in mijn omgeving vragen. En echt niet vaker dan 5 min per dag, als het al zoveel moet. Liefst twee keer per week hooguit voor een maandje, dan weer een paar maanden niks, dan weer even herhalen... Anders komt het al gauw neer op een baby van een paar maanden oud elke dag even vragen een paar minuten recht op te zitten. Dat gaat gewoon nog niet.
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 03-09-23 16:59, in het totaal 2 keer bewerkt

MaartjeLucky

Berichten: 14
Geregistreerd: 02-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:40

Ik heb bij Amable Paard en Inzicht de youtube serie Veulen ABC voorbij zien komen. Wellicht kun je kijken of dat de begeleiding is die je zoekt. Zij zit in Eindhoven volgens mij :)

Padoertje
Berichten: 1539
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:42

Knikmops57 schreef:
Een jaarling hoort in de opfok...


Dit! Zet dat diertje alsjeblieft de komende 2,5 jaar met soortgenoten in de opfok of in een kudde en blijf er lekker vanaf. Dat getut met die jonge dieren….

MaartjeLucky

Berichten: 14
Geregistreerd: 02-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:46

Padoertje schreef:
Knikmops57 schreef:
Een jaarling hoort in de opfok...


Dit! Zet dat diertje alsjeblieft de komende 2,5 jaar met soortgenoten in de opfok of in een kudde en blijf er lekker vanaf. Dat getut met die jonge dieren….


Zolang je geen idee hebt hoe het paard gehouden / getraind gaat worden moet je er ook geen kritiek op hebben (en er staat ook dat ze geen kritiek wil). Ik neem aan dat ze het diertje niet heel de dag alleen op stal laat staan, en de gevraagde hulp is voor basistraining die (waarschijnlijk) maar enkele uren per week gaat kosten.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:49

MaartjeLucky schreef:
Padoertje schreef:

Dit! Zet dat diertje alsjeblieft de komende 2,5 jaar met soortgenoten in de opfok of in een kudde en blijf er lekker vanaf. Dat getut met die jonge dieren….


Zolang je geen idee hebt hoe het paard gehouden / getraind gaat worden moet je er ook geen kritiek op hebben (en er staat ook dat ze geen kritiek wil). Ik neem aan dat ze het diertje niet heel de dag alleen op stal laat staan, en de gevraagde hulp is voor basistraining die (waarschijnlijk) maar enkele uren per week gaat kosten.


Enkele uren per week!? Voor zo'n kleintje? Hou op hoor, arm ding. Dat kunnen die hersentjes echt nog niet aan.

Nou ja OP is leeggehaald dus dit topic wordt weer verwijderd.

DuoPenotti

Berichten: 29508
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:51

Het topic moet al dicht.
Nou als ts net zoveel geduld heeft met de jaarling en ook zoveel aanneemt in de les als hier dan zien we de hij valt aan/bijt/ sleurt me nee/ topics snel verschijnen.

Wil je dagelijks bezig zijn met een pony. Koop een tien jarige...

Ook al staat hij de hele dag bij andere. Als je moet vragen hoe het moet bij zo'n jonkie gaat het meestal fout.

En idd uren per week?
5 minuten per week. Dat is genoeg.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Forum graag verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:55

Precies. TS, ik durf te stellen dat iedereen hier het goed bedoelt, we willen graag dat je jaarling het fijn heeft. Neem alsjeblieft aan dat we hier niet net uit het ei gekomen zijn en dat we hier vaker mee gedeald hebben, incl de gevolgen als het niet goed ging. We willen alleen maar het beste voor je jaarling!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 17:00

Moderatoropmerking:
Gezien de topicstarter helaas de openingspost heeft verwijderd moet ik dit topic sluiten.