Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
MisticRider schreef:Toevallig zat ik hier ook net naar te kijken! De verkorte variant die ik langs zag komen spreekt mij wel aan Puntje is wel dat ik die tot nu toe alleen maar in Limburg langs heb zien komen? Hoop dat de verkorte variant ook ergens meer in het midden van het land gaat komen... Heb de KNHS hierover een e-mailtje gestuurd, duimen maar.
Ik overweeg nog om anders (mocht het niet in het midden van het land gedaan worden) gewoon toch naar Limburg te gaan. Heel end rijden, maar bij de verkorte variant hoef je er ook weer niet zo heel vaak heen.... twijfels!
MisticRider schreef:@Saraviavia
Ik heb reactie gekregen, mogelijk klopt de informatie die jij doorgegeven hebt ook. Er zijn dus twee verschillende verkorte variaties (om het lekker overzichtelijk te houden):
Dank je voor je bericht, het is zo dat momenteel deze opleiding in deze opzet alleen in Limburg georganiseerd is.
In het voorjaar start er ook een verkort traject in Ermelo, deze duurt alleen geen 3 maanden maar een half jaar.
Voor informatie over dit traject verwijs ik je graag naar onze website:
https://www.knhs.nl/instructeurs/opleid ... ur-orun-2/
Dee_Es schreef:Ik ben van plan me in te schrijven. Dit kan vanaf oktober voor de gewone variant. Ik ben nooit Z gestart dus kom niet in aanmerking voor de verkorte variant die in Limburg wordt gegeven.
Wat is voor jullie de reden dat je de opleiding wil doen? Geven jullie al veel les?
Dee_Es schreef:Ja ik hoop ook dat er 1 oktober wat meer informatie komt. En anders maar even een mailtje naar de KNHS. Ik ben vooral benieuwd naar de locaties. Wil sowieso de lange variant doen omdat ik nauwelijks ervaring heb met lesgeven. Maar ik kan het paard lenen van een vriendin maar dan moet er dus wel een locatie zijn op een redelijke afstand voor ons beide. Of een locatie met lespaarden... En hoe snel zitten die inschrijvingen vol per locatie? Veel onduidelijkheid iig.
Dispar_Vulgo schreef:Nou ik heb net de locaties bekeken. Ik had gehoopt dat met het inschrijven wel wat meer duidelijkheid zou zijn, over bijvoorbeeld welke doordeweekse dag.
En helaas zijn alle locaties minimaal 1 uur (80km) enkele reis rijden met de auto, dus met trailer nog langer. En dan op een doordeweekse avond midden in de spits tijden, ik weet niet of dat nou verstandig is.
Ik woon midden in het land, precies tussen alle locaties in
Hoever moeten jullie rijden?