Ik wil over een tijdje de ORUN Instructeur Wedstrijdsport gaan doen. Ik heb de brochure van de KNHS helemaal doorgelezen, maar ik heb toch nog flink wat vragen:
1. Ik begrijp dat de vooropleiding niet verplicht is, en dat je dus gelijk kunt beginnen aan de Opleiding Instructeur Wedstrijdsport. (Toch??)
2. Ik heb ook gelezen dat je vrijstelling voor het onderdeel Eigen Vaardigheid krijgt als je met 2 paarden ZZ-zwaar+1 bent. Betekent dit dat je nooit je paard mee hoeft te nemen naar de cursus? Of alleen om te longeren en dat soort dingen? (oftewel: Betekent dat dat er geen anderen op jouw paard gaan rijden?
3. Daarnaast is het mij, hoe goed ik alles ook heb doorgelezen, niet helemaal duidelijk wat je nou allemaal nog moet doen, als je aan de volgende vrijstellingseisen voldoet (tegen die tijd
):- Met 2 paarden ZZ-zwaar+1 (=vrijstelling Eigen Vaardigheid)
- Universitaire Master Docent (dan krijg je vrijstellingen in het didactische gedeelte begreep ik)
4. Hoeveel geld ben je nog kwijt als je de twee bovenstaande vrijstellingen krijgt?
5. En als laatste: Hoe lang ben je bezig om de ORUN Opleiding Instructeur Wedstrijdsport te halen? Want iedereen die ik spreek heeft het over 3 jaar, maar ik kom niet verder dan dat je maar een half jaar bezig bent?? Of zijn er nog wel allerlei opleidingen die je eraan vooraf moet doen?
Ik heb die brochure echt goed bestudeerd, maar ik kwam er niet helemaal uit. Ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen!