per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:55


KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:00

Ik snap al die heisa niet zo goed.
Ik denk dat er in de praktijk weinig veranderen zal. Het zal wel eens gebeuren dat je een kleine rubriek hebt maar vaak heb je toch wel groepen van 24-30 combinaties.
De reiskostenvergoeding mag je inderdaad gewoon naast de 4,50 per uur declareren.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 21:22

Suzanne F. schreef:
Het gaat mij ook een groot deel om de waardering. Je gaat in je vrije weekend erop uit om te jureren. Dat doe je met plezier, anders doe je het niet. Maar plezier komt ook voort uit waardering voor hetgeen je doet. Als je een vrije zondag opgeeft om te jureren dan doe je dat niet om het halve land door te rijden en boze gezichten te krijgen voor een paar euro. Alles hangt een beetje met elkaar samen.
Jureren is niet makkelijk en echt ondergewaardeerd. Ik vind zelf dat de lat veel hoger mag liggen. Qua kwalificaties en eisen maar ook qua vergoedingen.



Zo denk ik dus ook precies!!
Maar met de nieuwe regeling ga ik wel even extra achter mijn oor krabben.

Wat ik me dan ook afvraag hoe zit het dan met de verplichte contributie aan de KNHS want anders mag je niet jureren en dan nog de verplichte paard en sport die daar bij hoort................dan mag de knhs die wel geven aan de juryleden vind ik. Of misschien aftrekbaar bij de belastingdienst :o _O-

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 21:36

KarinvdM schreef:
Ik snap al die heisa niet zo goed.
Ik denk dat er in de praktijk weinig veranderen zal. Het zal wel eens gebeuren dat je een kleine rubriek hebt maar vaak heb je toch wel groepen van 24-30 combinaties.
De reiskostenvergoeding mag je inderdaad gewoon naast de 4,50 per uur declareren.



Hier vaak genoeg rond 10 combinaties , wel vooral in de wintermaanden.
Jij noemt het al die heisa en waarschijnlijk maakt het voor jou ook niet zoveel uit maar hier in de omgeving zit je wel vaker met een kleine rubriek. Dan kan ik me voorstellen dat je je weekend erop aanpast omdat je moet jureren blijk je 10 combinaties te hebben daar heb je dan je weekend voor aangepast en denk dat je dan wel een beetje baalt.

Maar de toekomst zal het zeggen en ben dan ook benieuwd hoeveel juryleden hierom zullen gaan stoppen.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:44

Dat heb ik nog bijna nooit gehad. En als dat wel zo is ga ik met € 9,- en de reiskosten weer naar huis en ga lekker van m'n extra vrije tijd genieten. :)
Maar ik pas mijn weekend ook niet echt aan als ik moet jureren. Ik ben gewoon een dagdeel of een paar uur weg en doe de rest van de dag mijn ding.

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:00

Begrijp de reacties wel. Al kan de KNHS er in dit geval weinig aan doen.
Ik hoop toch niet dat jury leden gaan "eisen" dat ze een minimale zit hebben van 4 uur. Dit kan een wedstrijdorganisatie nooit bij voorbaat garanderen aangezien het aantal inschrijvingen tot het laatst onbekend zal zijn. Dat zou dan dus betekenen dat er op het laatste moment nog nieuwe jury's gezocht moeten worden omdat er een paar weigeren te komen voor bij wijze van spreken 2 uur. Dan wordt het toch helemaal niet meer mogelijk om een concours te organiseren voor verenigingen.

Ik snap wel dat je graag waardering ontvangt en wij proberen als organisatie/vereniging dat naast de vergoeding op een andere manier te doen. Het blijft vrijwilligerswerk wat je toch met name doet voor de lol. Zou jammer zijn als mensen ermee zouden stoppen vanwege de wat lagere vergoeding.

asjemenou

Berichten: 9004
Geregistreerd: 02-05-06

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:18

Maar als organiserende vereniging is het toch niet redabel om een jury voor 10 combinaties te laten komen?
Of het nu de oude of nieuwe regeling is.

Suzanne F.

Berichten: 49479
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:05

L_isanne schreef:
Zou jammer zijn als mensen ermee zouden stoppen vanwege de wat lagere vergoeding.


Ik stop niet puur vanwege de lagere vergoeding. Er speelt veel meer. Maar dit is voor mij wel doorslaggevend en een bevestiging van wat ik al voelde.

Spenk
Berichten: 21840
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:11

Anoniem schreef:
4,50 per uur? :o? Het wettelijk minimumloon is het dubbele. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... r-uur.html

Voor de vergoeding zou ik het niet doen..

Er is hier ook helemaal geen sprake van loon, maar van een vergoeding dat is een heel groot verschil! En reiskosten mogen tot €0,19 onbelast er naast worden gegeven.

Bron belastingdienst
U hebt afgesproken dat u voor uw inzet per uur een vergoeding ontvangt. U bent 23 jaar of ouder. U krijgt een vergoeding van maximaal € 4,50 per uur, met een maximum van € 150 per maand en € 1.500 per jaar. Deze maximumbedragen gelden voor het totaal van de vergoeding voor uw inzet.
U hebt afgesproken dat u voor uw inzet per uur een vergoeding ontvangt. U bent jonger dan 23 jaar. U krijgt een vergoeding van maximaal € 2,50 per uur, met een maximum van € 150 per maand en € 1.500 per jaar. Deze maximumbedragen gelden voor het totaal van de vergoeding voor uw inzet.
U hebt niet afgesproken dat u voor uw inzet per uur een vergoeding ontvangt. U ontvangt een vergoeding die zo laag is dat deze niet in verhouding staat tot de omvang en het tijdsbeslag van het werk. Dan mag de vergoeding maximaal € 150 per maand en € 1.500 per jaar zijn. Deze maximumbedragen gelden voor het totaal van de vergoeding voor uw inzet.


Een andere optie is inderdaad om alle juryleden in loondienst te nemen. Maar daar zullen de meeste juryleden naast hun gewone baan vrijwel niks van overhouden want je loonheffingskorting mag maar bij één werknemer worden toegepast dus je zal een groot deel af moeten dragen aan de belasting.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:24

Over hoeveel ik krijg heb ik me nog nooit druk gemaakt en daar zal ik me ook nooit druk over maken. Zoals er hier al gezegd wordt is het vrijwilligerswerk. Alleen zie ik mijn onkosten (dus reiskosten) wel graag vergoedt en dat, als ik het goed begrijp, blijft gewoon gelukkig.

Wat ik me nou wel afvraag...
Is de maximale vergoeding per maand nu wel of niet incl reiskosten?
Als je logisch nadenkt, zou je zeggen van niet, aangezien jij die kosten hebt voorgeschoten. Als ik bijv. jureer op terschelling, dan moet ik het bootkaartje (=€25) voorschieten. Ga je dat meetellen, dan kom je gauw op je max. Hetzelfde geldt voor als je in een andere provincie moet jureren en dus veel km maakt. Dat is niet de bedoeling toch?

EllyC

Berichten: 8157
Geregistreerd: 18-12-07

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:42

Is exclusief reiskosten.

Vergoeding per uur lijkt me lastiger maar wellicht wel eerlijker.
Naast een max. tijd dat ik zou willen jureren moet ik nu ook maar voor de zekerheid een minimum vermelden.
Hier werd al even gezegd dat het niet rendabel is om voor een paar combinaties een jury te laten komen maar zeker in de klasse Z of ZZL maak je het nog wel eens mee omdat ze dan geen jury kunnen vinden voor deze klasse.

En ik voel me ook vrijwilliger hoor, maar wat ik dan wel mis is erkenning en het jaarlijkse bedankje van de organisatie die jou inzet als vrijwilliger. Normaal is er dan toch wel een etentje of feestje :D ;)
Doe na een bijscholing ook een leuke borrel of bloemetje. Zijn zo maar wat gedachtespinsels hoor..... :)) :))

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:01

jury schreef:
Is exclusief reiskosten.

Vergoeding per uur lijkt me lastiger maar wellicht wel eerlijker.
Naast een max. tijd dat ik zou willen jureren moet ik nu ook maar voor de zekerheid een minimum vermelden.
Hier werd al even gezegd dat het niet rendabel is om voor een paar combinaties een jury te laten komen maar zeker in de klasse Z of ZZL maak je het nog wel eens mee omdat ze dan geen jury kunnen vinden voor deze klasse.

En ik voel me ook vrijwilliger hoor, maar wat ik dan wel mis is erkenning en het jaarlijkse bedankje van de organisatie die jou inzet als vrijwilliger. Normaal is er dan toch wel een etentje of feestje :D ;)
Doe na een bijscholing ook een leuke borrel of bloemetje. Zijn zo maar wat gedachtespinsels hoor..... :)) :))


dat is idd wel zo, zelfs t presentje (al is t maar een doosje merci), wordt in de meeste gevallen niet eens meer gegeven. Dat vind ik nou net weer zo leuk ;(

Anoniem

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:11

De presentjes zijn inderdaad minder geworden, was mij ook al opgevallen. Toen ik begon kreeg je eigenlijk altijd wel een kleinigheidje als bedankje, nu vaker niet dan wel :j

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:12

KarinvdM schreef:
Ik snap al die heisa niet zo goed.
Ik denk dat er in de praktijk weinig veranderen zal. Het zal wel eens gebeuren dat je een kleine rubriek hebt maar vaak heb je toch wel groepen van 24-30 combinaties.
De reiskostenvergoeding mag je inderdaad gewoon naast de 4,50 per uur declareren.


Ik denk er ook zo over. Ik heb het altijd voor het plezier gedaan en niet voor het geld, dat is voor mij een extratje. Ik heb in het verleden ook wel eens voor 'scheidsrechter' gespeeld bij het voetbalteam van mijn zoon, ook vrijwillig, kreeg ik helemaal niet voor, behalve dan het plezier van kijken naar een groep losgeslagen 6-jarigen die als een malle achter een bal aan rennen.

Ik zit ook in de organisatie van twee grote concoursen in het midden van eht land, en we hebben gisteren de eerste voorbespreking weer gehad. Wij zorgen er altijd voor dat we de vergoedingen voor de jury's op voorhand klaar hebben liggen, wat met de oude dagdeelvergoeding niet zo moeilijk was. In deze nieuwe situatie moet er veel moeilijker gedaan worden door het per jury per ring apart uit te gaan zitten rekenen, daarom hebben wij ervoor gekozen om gewoon vast te houden aan de oude regeling van dagdeelvergoeding. De jury's die dan korter zitten hebben mazzel. Zit iemand langer krijgen ze wel gewoon de extra tijd uitbetaald. Probleem opgelost.

MarV
Berichten: 4
Geregistreerd: 04-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:51

De vrijwilligersvergoeding is wel degelijk incl. reiskostenvergoeding en andere vergoedingen.

Er kan worden gekozen tussen twee mogelijkheden:
- vergoeding voor werkelijk gemaakte en aangetoonde kosten; of
- een vast bedrag voor kosten die niet aangetoond hoeven te worden, de zogenaamde forfaitaire vergoeding

Op deze site staat een en ander vrij duidelijk uitgelegd: http://www.vrijwilligerswerk.nl/?conten ... vergoeding

Wij geven juryleden overigens altijd een presentje mee als blijk van waardering.

FriesWytske
Berichten: 9913
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:48

corina schreef:
Beste mede juryleden,

Per 1 april komt er een nieuwe tarievenlijst voor officials.
Eerst was het een dagdeelvergoeding a 20 euro.

Het nieuwe is dat per 1 april de vergoeding per uur geld a 4,50.
Het half uur voor die tijd aanwezig zijn en half uur naar de rubriek valt hier ook onder.

De kilometervergoeding a 0,28 cent per kilometer (heen en terug reis) blijft het zelfde.

Maar nu is eigenlijk mijn vraag wat vinden jullie nu van deze nieuwe regeling??

Ik zelf kijk er wat negatief tegen aan , je houd toch rekening op de dag met jureren dat je een dagdeel kwijt bent en dan ook rekening mee houd. En ging standaard uit van 20 euro of het nu 1 uurtje was of 4 uur. Maar dit word dus anders ........stel voor je hebt een hele kleine rubriek en dat zie je pas een week van te voren en je zit maar een uurtje dan is de vergoeding 1/2 uur van te voren aanwezig en 1/2 uur na de rubriek aanwezig = 1 uur + 1 uur jureren = 2 uur vergoeding is dan 9 euro. Buiten de nog gerekende kilometervergoeding.

En dan pas je daar je hele weekend op aan. Begrijp me niet verkeerd hoor ik weet het is op een "vrijwilligers" basis en ik vind het nog steeds heel erg leuk maar echt motiverend is de nieuwe regeling niet.

Hoe denken jullie over de nieuwe regeling?

Groetjes Corina


@ MarV In dit geval blijft de kilometervergoeding dus wel

Anoniem

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:50

Klopt, want de kilometervergoeding is een onkostenvergoeding en dus iets anders dan de vrijwilligersvergoeding..

MarV
Berichten: 4
Geregistreerd: 04-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:59

Waarom staat dit dan in de mail van de KNHS?

Voor vrijwilligers geldt dat zij de werkzaamheden niet beroepsmatig verrichten. Hiervoor geldt de fiscale vrijwilligersregeling, namelijk een vergoeding van maximaal € 4,50 per uur (€ 2,50 indien jonger dan 23 jaar) met een maximum van € 150,= per maand en nooit hoger dan € 1.500,= per jaar. Deze bedragen zijn het totaal van alle vergoedingen, dus inclusief gedeclareerde kilometers (€ 0,28) en overige onkosten.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:03

Het gaat er daarbij om dat het TOTAAL, dus uurvergoeding en km vergoeding, niet hoger is dan 1500 euro per jaar. Niet dat de 4,50 inclusief kilometervergoeding is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:05

kleinvosje schreef:
Het gaat er daarbij om dat het TOTAAL, dus uurvergoeding en km vergoeding, niet hoger is dan 1500 euro per jaar. Niet dat de 4,50 inclusief kilometervergoeding is.


Dit idd :j

max66
Berichten: 3581
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:06

ik ben er niet helemaal in thuis hoor (dus misschien zeg ik wel iets heel doms nu) maar volgens mij ben je als jurylid vrijwilliger en krijg je een onkostenvergoeding (die eerst dus 20 euro per dagdeel was) als vergoeding voor je onkosten.

Je moet het niet doen om geld te verdienen of rijk van te worden, het is alleen een vergoeding van de kosten....

Ik doe ook (op een heel ander vlak) vrijwilligerswerk en hier krijgen we ook een onkostenvergoeding voor van 12 euro per zaak, terwijl je hier soms 3 avonden voor op pad bent...... Ik doe dit werk omdat ik het leuk en belangrijk vind (en uit maatschappelijk oogpunt), en gelukkig worden de onkosten (benzine, telefoonkosten) vergoed

Smotz

Berichten: 675
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:23

KNHS gebruikt voor andere vrijwilligers (zoals ik) al langer deze methode.
Die 150 euro is inclusief uren/dagdelen en kilometerkosten (en evt andere onkosten)
Echter mag je max 4 dagdelen declareren per maand. Regelmatig maak ik veel meer uren, maar die kan ik dan dus niet meer declareren. Of als ik meer kilometers maak hetzelfde verhaal.

gomir

Berichten: 25571
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:05

Voor mij als springjurylid is dit voordeliger. Ik zit regelmatig 10-14 uur te jureren, voorheen mocht ik dan maar twee dagdelen declareren (is 40 euro), nu telt het gewoon door :j

Vind het wel sneu voor de dressuurjuryleden die jonger dan 23 jaar zijn, daar zit je dan voor 2,50 per uur :+

miamivice
Berichten: 281
Geregistreerd: 31-05-06

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:29

Ik vind het ook verschrikkelijk. Hier in brabant ook vaak kleinere rubrieken. Zeker ponies. De inschrijvingen lopen gewoon terug. Ik doe het zeker niet voor het geld, maar je bent er stiekem toch wat tijd mee kwijt. Daar mag best wat tegenover staan. Je moet het maar willen doen.

mylittlejoy

Berichten: 3297
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:34

gomir schreef:
Vind het wel sneu voor de dressuurjuryleden die jonger dan 23 jaar zijn, daar zit je dan voor 2,50 per uur :+


:') 2,50? Je kan een jury toch niet met goed fatsoen met een tientje naar huis sturen?

Weet iemand hoe het dan zit met die kilometervergoeding van 0,28? In het bedrijfsleven mag je max 0,19 onbelast vergoeden. Zouden de jury's dan eigenlijk over die 0,28 belasting moeten afdragen of is dat een aparte "vrijwilligersregeling" oid? Niet dat het voor mij als secretariaat uitmaakt, maar dat vroeg ik me zo af.