Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 16:48

Ik print een verzamel factuur uit waar op ik afteken wie betaald heeft.
Deze lijst heeft alleen de namen, verenigingen het bedrag staan.
Waarna ik ze laat sorteren op vereniging.
En dan vindt ik het best.
Maar moet wel zeggen dat wij maximaal zeg 80 combinaties op een wedstrijd hebben

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:42

Ik heb er afgelopen weekend weer mee zitten te spelen, maar ik krijg gewoon geen fatsoenlijke lijst eruit. De enige lijst die er redelijk uit ziet exporteert hij naar RTF formaat. En daarin kan ik niks bewerken :(

De andere lijst gaat op vereniging, daar heb ik niks aan. Het moet op naam. Ik moet dus weer een IT-er erop loslaten die eraan gaat programmeren.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 14:55

Is het niet handig te mailen met het concours programma dan kunnen hun daar ook wel mee doen

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:19

Je kan hem wel op naam laten gaan in plaats van de vereniging. Volgens mij zo uit mijn hoofd als je de lijst aanmaakt in Concours krijg je al een lijst voor je hem in een bepaald bestand moet kiezen. Je kan dan voordat je dat doet op de naam sorteren en dan als je het in een bestand maakt blijft dat ook zo. Misschien beetje onduidelijk uitgelegd maar het is voor mij ook al even geleden dat ik dat heb gedaan :P Anders kan ik straks wel even voor je kijken hoe het precies gaat.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 19:35

Inderdaad wat QueenE zegt klopt

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:01

Dat is nog eens een goede tip QueenE!!!

Anoniem

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:08

Ik ben sinds kort secretariaat van de KVTH dressuur wedstrijden in zuid Nederland. (haflinger en trekpaarden competitie).

Ik regel de jury's, vraagprogramma's, inschrijvingen, startlijsten en uitslagen. Op de dag zelf doe ik zoveel mogelijk mbt secretariaat. Ik rijd zelf ook mee dus ik kan op de dag zelf niet heel veel doen. Volgende week is de eerste die ik geregeld heb.

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:43

Weet een van jullie wat de verschillen/voor- en nadelen zijn van online-inschrijving.com ten opzichte van inschrijven via mijnknhs?

Een voordeel lijkt me het vooraf betalen via ideal. Een groot nadeel is dat het geld kost.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 10:18

Vooraf betalen kan je ook instellen om mijnknhs.nl
Dus als dat het grote voordeel is valt dat wel mee toch?

n0nnie

Berichten: 191
Geregistreerd: 09-10-07
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:31

Ik vind 0.95 per inschrijving echt te veel!
Als je kijkt naar bijvoorbeeld inschrijfsysteem.nl betaal je voor 288 startplaatsen en 60 reserveplaatsen € 64,26. Als je dan alleen rekent voor de startplaatsen is dat €0.23. Scheelt nogal wat...

Alleen hoeven ze hier niet direct te betalen.

l0esjj
Berichten: 4824
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:40

Daarbij komt dat inschrijvingen via MijnKNHS de KNHS ondersteuning biedt bij inning van startgeld. Bij andere inschrijvingen of zonder inschrijfformulier mis je deze service en helaas is dat bij ons toch heel regelmatig nodig.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:25

n0nnie schreef:
Ik vind 0.95 per inschrijving echt te veel!
Als je kijkt naar bijvoorbeeld inschrijfsysteem.nl betaal je voor 288 startplaatsen en 60 reserveplaatsen € 64,26. Als je dan alleen rekent voor de startplaatsen is dat €0.23. Scheelt nogal wat...

Alleen hoeven ze hier niet direct te betalen.


Zo hee, moet je zoveel afdragen voor werken via mijnknhs? Dat is voor ons dus duidelijk een reden om het in eigen hand te houden. Wij hanteren vooraf betalen via bank, niet betalen is neit op de startlijst. Nu twee jaar zo gedaan en het werkt goed, we hebben maar een enkeling die komt betalen op de dag zelf, en dat is dan meestal omdat ze pas laat opgegeven hebben.

n0nnie

Berichten: 191
Geregistreerd: 09-10-07
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:39

kleinvosje schreef:
n0nnie schreef:
Ik vind 0.95 per inschrijving echt te veel!
Als je kijkt naar bijvoorbeeld inschrijfsysteem.nl betaal je voor 288 startplaatsen en 60 reserveplaatsen € 64,26. Als je dan alleen rekent voor de startplaatsen is dat €0.23. Scheelt nogal wat...

Alleen hoeven ze hier niet direct te betalen.


Zo hee, moet je zoveel afdragen voor werken via mijnknhs? Dat is voor ons dus duidelijk een reden om het in eigen hand te houden. Wij hanteren vooraf betalen via bank, niet betalen is neit op de startlijst. Nu twee jaar zo gedaan en het werkt goed, we hebben maar een enkeling die komt betalen op de dag zelf, en dat is dan meestal omdat ze pas laat opgegeven hebben.


Nee dat is iets 'nieuws' waarvoor de ze nu reclame maken bij wedstrijdplatform.nl

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:40

Lekkere reclame, bij startgeld van 10 euro per proef moet je dus gewoon bijna 10 % inleveren.

n0nnie

Berichten: 191
Geregistreerd: 09-10-07
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:47

kleinvosje schreef:
Lekkere reclame, bij startgeld van 10 euro per proef moet je dus gewoon bijna 10 % inleveren.



Ja :')
En dan staat er bij; in prijs verlaagd.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:50

Hahaha echt?

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 13:06

Zijn dat kosten die de KNHS rekent?
Voor ons nog een reden om de betaling maar gewoon op de wedstrijd te houden

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:10

Ik meld me ook! Sinds november doe ik het wedstrijdsecretariaat van PSV Thielen in Tilburg.

We hebben circa 10 a 12 wedstrijden per jaar (zowel in- als outdoor). We hebben gecombineerde wedstrijden, dus zowel paarden als pony. Wel alleen dressuur.
Ik regel eigenlijk alles van begin tot eind, behalve de vrijwilligers voor de dag zelf (schrijvers, ringmeesters etc.). Op de dag zelf doe ik het wedstrijdsecretariaat op een paar uurtjes na, zodat ik zelf ook mn wedstrijdjes kan starten.

Wat Nina zegt heb ik ook wel: alle mailtjes met verzoeken enzo kosten stiekem veel tijd.
Ik werk zelf met inschrijvingen via de mail en inschrijven via MijnKNHS. Deze twee mogelijkheden werken voor ons prima. Het is nu de eerste wedstrijd dat we inschrijven via mijn KNHS hadden opengezet en opzich werkt het best makkelijk. Voordeel is dat je het makkelijk kunt importeren in concours. Wel veranderen er wat dingen in Concours als je ook importeer via MijnKNHS en daar heb ik met maken van mijn roosters enzo voor komend weekend wel wat probleempjes mee gehad, maar uiteindelijk staat het er nu allemaal in ;).

De makers van het programma zijn trouwens snel met reageren en dingen aanpassen. Ik had gevraagd of ze een optie konden maken dat alle protocollen van alle roosters in 1 keer naar Word kunnen worden gezet omdat het veel tijd scheelt met printen als je niet telkens moet printen en weer dicht moet klikken en weer een nieuwe moet openen. Binnen 1 week zat die functie in de laatste update! Ik ga het vrijdag meteen gebruiken!

Verder had iemand iets over die betaallijst. Als je naar facturen gaat en dan boven bij de achternaam op dat vakje klikt komt ie op alfabetische volgorde te staan. Als je hem dan exporteer naar excel heb je een super handige lijst op achternaam. Wij zetten er dan vervolgens van die randen omheen in excel zodat de lijst ook overzichtelijk blijft. Printen en bij de kas op het secretariaat en de betalingen kunnen makkelijk bijgehouden worden.

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:38

JustLizz schreef:
I

De makers van het programma zijn trouwens snel met reageren en dingen aanpassen. Ik had gevraagd of ze een optie konden maken dat alle protocollen van alle roosters in 1 keer naar Word kunnen worden gezet omdat het veel tijd scheelt met printen als je niet telkens moet printen en weer dicht moet klikken en weer een nieuwe moet openen. Binnen 1 week zat die functie in de laatste update! Ik ga het vrijdag meteen gebruiken!


:wow: Waar zit dat? Dat scheelt idd een hoop werk!

Trouwens, voor inschrijvingen via MijnKNHS betaal je niets toch?

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:01

mylittlejoy: ik denk dat het zeker handig zal zijn. Hij opent wel per rooster nog een apart word-bestand omdat hij natuurlijk met verschillende protocollen moet mergen, maar je kunt dan gewoon telkens op de snelknop printen duwen en bestand wegklikken en dan kom je meteen in het volgende word bestandje en zo ga je dan door totdat je ze allemaal hebt geprint. Maar met dat per rooster mergen, moest je eerst elke keer Word weer dichtklikken omdat dat merge bestand telkens dezelfde naam kreeg. Nu wordt dat dus als t goed is makkelijker.

Maar nu.. hoe doe je het: Op het tabblad "Roosters": "Bestand | Protocollen" om voor alle roosters in 1x de protocollen te mergen.

Ik heb voor de inschrijvingen via MijnKNHS geen factuur ofzo gezien, dus lijkt me dat dat gratis is.
Dat van die ene site van 0,95 per inschrijving vind ik ook echt ontzettend duur. Geloof dat het wel per combinatie is en niet per proef, maar dan is het nog veel. Bij ons rijden de meeste 2 proeven maar zit ook met pony ruiters. Die betalen bij ons al maar 7 euro per proef (14 dan dus in totaal). Maar als daar al bijna n euro vanaf moet en je de overige kosten erbij pakt, dan moet je er bijna op toe gaan leggen.

Blacksmurf
Berichten: 503
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:40

Ik heb ook jaren het wedstrijdsecretariaat gedaan en met het concoursprogramma gewerkt.
Je kan wel financiële lijsten maken in excel. Inderdaad op naam of je kan het ook per rubriek doen.
bij vragen/problemen of dingen die niet goed werken of je zou willen verbeteren gewoon even mailen met Peter Hartman (concours 3.5) Altijd zeer behulpzaam en heel snel met dingen in het programma aanpassen. Ook hun kunnen soms iets vergeten ze doen graag iets met ideeën die het programma gebruiksvriendelijker maakt.
En meekijken kan je ook door hem laten doen als je problemen hebt. Is het vaak zo opgelost of ze komen er achter dat ze iets fout hebben gedaan. Voor hun dan ook weer duidelijk hoe en wat en waar ze moeten verbeteren. Altijd bereidwillig.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:42

Vind wel dat de KNHS de inschrijfgelden gelijk mag gaan trekken, vind het zo raar dat pony's minder betalen, terwijl het hetzelfde werk is.

Wij laten iedereen vooraf per bank betalen, doen ze dat niet dat komt er geld bij.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:43

Ik regelde voorheen altijd 1x per jaar het zomerconcours en vond het leuk behalve de mails, telefoontjes, wensen en dat iedereen verlangde dat er rekening gehouden werd met persoonlijke voorkeuren :)

Nadat ik verhuist ben, ben ik ook gestopt en mis het totaal niet.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:52

Het scheelt natuurlijk wel dat je bij de pony's geen prijzengeld hoeft uit te keren. Bekers en een rozet zijn vaak beduidend goedkoper dan het prijzengeld bij de paarden, dus dat het niet hetzelfde is vind ik persoonlijk niet zo erg of vreemd.
Makkelijk zou het natuurlijk wel zijn als het allemaal hetzelfde is, maar denk dat ouders van pony ruiters het er niet mee eens zullen zijn ;).

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:55

lucifertje schreef:
Ik regelde voorheen altijd 1x per jaar het zomerconcours en vond het leuk behalve de mails, telefoontjes, wensen en dat iedereen verlangde dat er rekening gehouden werd met persoonlijke voorkeuren :)

Nadat ik verhuist ben, ben ik ook gestopt en mis het totaal niet.


Ik vind het eigenlijk wel een leuke uitdaging om het voor iedereen zo fijn en goed mogelijk in te delen. Uiteraard kun je niet met alles rekening houden.

Zolang mensen op een normale manier hun verzoekjes of opmerkingen kenbaar maken, vind ik het prima. Wat bij ons trouwens nog zo is, is dat we enkel op de wedstrijddag telefonisch bereikbaar zijn en verder per e-mail. Ik zou het namelijk niet op prijs stellen als ik zomaar op mn werk gestoord zou worden door wedstrijdruiters die iets aangepast willen zien.