Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:24

Mijn organisatie is inmiddels ook weer verdwenen. :( Wel echt enorm onhandig nu wij deze zondag wedstrijd hebben. Gelukkig doen wij het secretariaat met z'n tweeën en kan mijn collega wel overal bij, maar je zal maar in je uppie zijn!

Herstel: Al onze wedstrijden zijn inmiddels verdwenen uit de kalender. -O- Godzijdank houden wij altijd een apart excelsheetje bij just in case. Maar we zijn nu dus voor niemand te vinden via MijnKNHS.

Mama3
Berichten: 1808
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:07

Hoe berekenen jullie het klassement bij een onderlinge wedstrijd? Bij ons tellen je 3 beste wedstrijden mee voor het klassement. Voor een tussenstand heb ik een totaaltelling gemaakt van de 3 wedstrijden, maar werd op m'n vingers getikt omdat er plaatsingspunten moeten worrden berekend.

Maar hoe doe ik dit dan? Bij ons strijden alle klassen tegen elkaar en heb je in de ene klasse 5 kinderen en in de andere klasse 15 kinderen. Dan is dat toch oneerlijk, de kans in de top 3 en extra punten is bij 5 veel groter dan bij 15 kinderen in je klasse.

Ben benieuwd hoe het bij jullie wordt berekend en heb je na de laatste wedstrijd dan niet heel veel werk, je moet dan de 3 beste wedstrijden weten en het klassement van destijds. Pff ik dacht dus gewooon te simpel

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:23

Als het onderling is, hoeft het niet perse met plaatsingspunten toch? Tenzij het zo in de reglementen van je vereniging staat lijkt me. Maar als je dan toch met plaatsingspunten moet werken, zou ik het zo doen dat de plaatsingspunten van de eerste plaats gelijk zijn aan het aantal deelnemers. Dus bij een rubriek van 3, 3 punten en bij een rubriek van 15, 15 plaatsingspunten. En dan terugtellen tot 1 voor de laatste plaats.

Nibbit

Berichten: 10415
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:32

Ik heb daar wel een berekening van, maar nu geen tijd om te zoeken.
Zal morgen ff kijken

Nibbit

Berichten: 10415
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:18

Toch snel gevonden;
Voorbeeld:
1e plaats altijd 30 punten
2e plaats is afhankelijk hoeveel deelnemers er in de baan zaten in dezelfde klasse
30 - (plaats-1 x (30:aantal deelnemers) dus bij 22 deelnemers = dit
30-1*(30/22) = 28,64 voor de 2e plaats

(Bij ex aequo word er door geteld bij 3x ex eaquo 5 de plaats vervalt de punten van plaats 5,6,7 en
krijgt de volgende punten voor het 8e plaats )

Mama3
Berichten: 1808
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:40

Bedankt Nibbit, ik ga hier deze week mee aan de slag.

Indien iemand nog een ander idee heeft hoor ik het graag

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 19:49

Ik heb bij de Zadel Competitie die wij organiseren ook elke keer weer een strijd
We hebben het jaren gedaan aan de hand van de punten die gereden worden
Bij ons rijden ze bij de ZC (Zadel Competitie) 3 selectie wedstrijden waarna 4 deelnemers zich selecteren voor de finale
De klasse worden dus ieder apart geregeld
Pas bij de finale gaan alle klasse op 1 grote hoop
Maar dan rijden ze ook allemaal bij dezelfde jury

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:08

Wij hebben een zomercompetitie en een wintercompetitie. De deelnemers rijden op onze wedstrijden door heel NL hun proeven, de punten worden bijgehouden in excel, de beste 4 (of 6 in de zomer) resultaten tellen mee. Aan het eind van het seizoen weten we zo dus wie er wint. Dit is wel per klasse maar L1 en L2 bijv worden wel samengevoegd, dus op zich kun je dit ook met percentages doen.
Met springen werken wij wel met plaatsingspunten (1e plaats krijg 3 punten, 2e plaats 2 en 3e plaats 1).

Een vereniging hier in de buurt werkt met plaatsingspunten op basis van de grootte van de rubriek. Dus bij 15 deelnemers krijgt de winnaar ook 15 plaatsingspunten.

Suprice
Berichten: 2540
Geregistreerd: 02-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:21

Sorry dat ik zo kom binnenvallen. Er is al even niet gereageerd, maar ik hoop toch dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag.

Is het mogelijk om het concoursprogramma ook te draaien op een macbook? Bij het downloaden komt er namelijk al een foutmelding. Alvast bedankt!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 09:51

Systeemeisen:
Concours 3.5 werkt onder alle Windows versies t/m Windows 10 (zowel 32-bit al 64-bit).
Om prettig met het programma te kunnen werken is een schermresolutie van 1024 x 768 of hoger wenselijk.
Om protocollen te kunnen mergen met combinatiegegevens is een volledige versie (een msi versie) van Office nodig. Met de zogenaamde "Klik en klaar" (of "Click to run") versies van Office is het niet mogelijk om protocollen te mergen

Dit staat er op de site
Ik weet niet of je windows op je macbook hebt?
Maar anders kan het dus niet

Suprice
Berichten: 2540
Geregistreerd: 02-10-05

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:00

Ja dat zag ik inderdaad. Nee dat heb ik niet, maar dat is misschien dan wel handig om te installeren. Ik had gehoopt dat er een andere oplossing was!

Joltsje

Berichten: 9033
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:55

Hallo Ladies,

mag ik mij ook melden.
geen wedstrijdsecretariaat, maar voorzitter van onze club.

onze wedstrijdsecretariaat regelt eigenlijk alles :)
maar voor ons outdoorconcours zit ik in de rekenkamer en heb inmiddels het concourprogramma op de pc.

ik zal het topic nog eens doorsneupen.

wat wij graag willen is de uitslagen op een tv-scherm tonen. Ik zie dit op andere wedstrijden.
ik dacht, kan even contacten met andere verenigingen, maar kan ook op bokt sneupen.
weet iemand hoe dit kan? gewoon een kabeltje naar de tv en klaar?

edit: never mind, ik zie dat er uitleg in het programma zit. :)

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 18:19

Joltsje schreef:
edit: never mind, ik zie dat er uitleg in het programma zit. :)

Is dat zo?
Ik moet er binnenkort ook even mee aan de gang gezien we een kür op muziek met subtop organiseren
En in de subtop is het verplicht na elke 4 proeven uitslagen te plaatsen

Joltsje

Berichten: 9033
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:09

@ponyparadijs.. beetje laatje reactie sorry. zit niet meer zoveel achter de pc tegenwoordig.

ja als je het programma hebt geopend, druk je op "help" en dan handleidingen
dan kun je het uitkiezen

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:46

Via de KNHS site kun je ook you tube filmpjes met uitleg vinden. Vond ik heel makkelijk toen ik de eerste keer via MijnKNHS in liet schrijven.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:38

Ben even benieuwd of jullie het weten. Kan concours 3.5 ook in de cloud draaien, dus als webbased programma ipv op 1 specfieke laptop?

Als ik nu tussendoor wijzigingen in de startlijst etc wil maken dan moet ik de verenigingslaptop meenemen of wachten tot de avond en dan wijzigingen maken, het lijkt me zo handig als je dat digitaal zou kunnen doen en meteen een nieuwe startlijst enzo kan uitdraaien.

Weet iemand of dat kan met concours of dat het bv op een andere manier kan?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:03

Ik heb het concoursprogramma op mijn laptop staan, maar de bestanden in Dropbox. Mijn collega's ook. Dus je kunt iig als je het concoursprogramma op een laptop of computer hebt wel bij gedeelde bestanden. Ik vermoed dat cc35 dus wel op het apparaat zelf geïnstalleerd moet zijn.

Moska

Berichten: 3402
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:01

Nibbit schreef:
Toch snel gevonden;
Voorbeeld:
1e plaats altijd 30 punten
2e plaats is afhankelijk hoeveel deelnemers er in de baan zaten in dezelfde klasse
30 - (plaats-1 x (30:aantal deelnemers) dus bij 22 deelnemers = dit
30-1*(30/22) = 28,64 voor de 2e plaats

(Bij ex aequo word er door geteld bij 3x ex eaquo 5 de plaats vervalt de punten van plaats 5,6,7 en
krijgt de volgende punten voor het 8e plaats )


Ik ben nu bezig met het berekenen van de plaatsingspunten, maar begrijp ik het nu goed dat wanneer ik een ex aequo heb, dat bv een gedeelde 2e plaats, ze beide de punten van de 2e plek krijgen en dat de punten van de 3e plek vervallen en ik verder tel bij de 4e plaats?

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:02

Ja klopt!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 22:05

Mij lijkt logisch dat je bij een ex aequo op de tweede plaats ze beide de punten van de 3de plaats krijgen en de 2de komt te vervallen

Overigens doen wij het gewoon met plaatsingspunten
1ste krijgt 1 punt
2de 2 punten enzovoorts

De gene met de minste punten staat het hoogste

Moska

Berichten: 3402
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:26

Wij werken volgens het systeem van dat de eerste plek 30 punten krijgt en de tweede krijgt punten afhankelijk van hoeveel deelnemers er zijn.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:29

ponyparadijs schreef:
Mij lijkt logisch dat je bij een ex aequo op de tweede plaats ze beide de punten van de 3de plaats krijgen en de 2de komt te vervallen

Overigens doen wij het gewoon met plaatsingspunten
1ste krijgt 1 punt
2de 2 punten enzovoorts

De gene met de minste punten staat het hoogste


Deze manier wordt lastig als iemand een wedstrijd mist, dan krijgt hij/zij een 0, dus daarom doen de meeste organisaties punten van hoog naar laag.
Wij deden zelf 1e 100; 2e 90; 3e 85, 4e 83, 5e 82, enz

Bij ex aequo krijgen ze de punten van de plaats waar ze op staan en de volgende (in het geval van 2e plaats ea) is dan 4e plaats

Nibbit

Berichten: 10415
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:21

De berekening die rekening houdt met het aantal starts is veel eerlijker.. zie mijn eerdere post

De overige berekeningen houden geen rekening met het aantal starts:
Bijvoorbeeld; 3e worden van 30 combinaties is meer punten waard dan 3e van 20 combinaties

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 18:24

Ik zit met een probleempje
En ik kom er zelf niet uit
Dus nu maar jullie hulp vragen

3 september hebben we kür op muziek
En nou wil ik het liefste een power point presentatie draaien naast mijn werkzaamheden op de laptop
En dat kan dus niet

Nou was ik aan het zoeken om startlijsten en uitslagen via het concours programma te laten draaien
Maar daar kom ik dus ook niet uit

Ik wordt er erg geïrriteerd van

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 21:23

WAA weer wat
Staan er bij het geimporteerde bestand geen klasses meer
En dus pakt hij de inschrijvingen niet in het rooster
Ik wordt af en toe zo horredol van dat concours programma