Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:58

Wij hebben ook ZZL erbij, maar meestal zijn dat maar een paar combinaties en doen we die in 1 groep met de Z1 en Z2. En dan dus een ZZL jury voor de hele groep, lukt hier meestal wel :j Vorige keer hadden we alleen geen, en toen heeft 1 van de deelnemers (ZZL jury) de laatste paar combi's nog gedaan :P En de rest dus door een Z jury (wel apart klassement uiteraard).

Hier is er inderdaag ook een regiovergadering waar alle verenigingen heen kunnen om de data's te verdelen.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 17:21

JustLizz schreef:
Nee onze wedstrijden stonden erin tm maart 2015 (de indoor wedstrijden).
Onze outdoorwedstrijden zijn nog niet aangevraagd in MijnKNHS en kon ik eerder ook niet doen omdat ze vanwege onderhoud ofzo niet na 1 april wedstrijdaanvragen konden verwerken

Meestal heeft dat te maken met reglementaire wijzigingen die per 1 april ingaan.
Volgens mij kan ik nu de wedstrijden voor na 1 april ook nog niet aanvragen


JustLizz schreef:
Ah kijk, dat wist ik niet. Ik ga hem er dan maar uithalen, want wij hebben geen ZZL aangevraagd tijden de kringvergadering enzo, dus verwacht dat we hem dan niet krijgen. Dan houd ik het maar gewoon bij de normale klasses ;)

Je zou het natuurlijk bij de kring/regio kunnen aanvragen

Anoniem

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:23

ZZL jury was voor mij ook een drama om die geregeld te krijgen. Gelukkig ben ik nu voorzien, maar wel een iemand die meer dan 100 km gaat rijden enkele reis, deze bood dit zelf aan. We willen ZZL wel stimuleren dus dan maar voor een keer een hogere kostenpost kilometers.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:18

ZZL organiseren wij niet, in de zomer wel ZI/ZII. Voor ZZL krijg ik denk niet genoeg inschrijvingen, en de kring bepaald ook wie ze mag organiseren.

Ik wilde trouwens op hemelvaart (hebben we altijd een menwedstrijd) een dressuurwedstrijd po/pa, maar ik kreeg alleen pony's omdat de paarden in de kring al een selectiewedstrijd hebben. Dus wilde ik het alleen voor eigen leden en eventueel van andere kringen/regio's. Maar dat mocht niet van de kring. Echt jammer, want mijn leden gaan dus niet naar die kringwedstrijd omdat ze met paarden van ons rijden en ik niet mijn paarden mee geef.

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:56

JustLizz, gewoon aanvragen hoor!
Nee heb je, ja kun je krijgen.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 19:27

liverty tijdens selectie wedstrijden van de kring zijn er in de gehele kring geen andere wedstrijden in dezelfde discipline dus dat is logisch

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:41

ponyparadijs schreef:
liverty tijdens selectie wedstrijden van de kring zijn er in de gehele kring geen andere wedstrijden in dezelfde discipline dus dat is logisch

het gaat over B en LI, over het algemeen rubrieken die niet in aanmerking komen voor een hippiade.

Vind ook niet dat een kring mag beslissen waar je start..

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 19:43

Bepalen ze ook niet.
Maar om te stimuleren dat alle kring leden op de selectie wedstrijden starten hebben ze die regel in gesteld.
En ook bij de B en L1 kan je kring kampioen worden.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:45

Dat weet ik, maar je hebt toch altijd rijders die geen kringwedstrijden willen rijden. Ik rij puur voor de lol, en niet om kampioen te worden

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 19:51

Klopt ook het overgrote deel van onze leden rijdt geen kampioenschappen.
Maar daar hebben ze bij de kring geen boodschap aan.
Nou hebben wij hier het voordeel dat je op nog geen 20 km een andere kring hebt dus altijd wel kan starten

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:30

Die discussie hebben wij afgelopen kalendervergadering ook gehad, maar dan toegespitst op de regiokampioenschappen. Er mogen de dagen geen andere wedstrijden georganiseerd worden in de hele regio, terwijl er toch een heleboel ruiters zijn die niet geselecteerd zijn en wel willen starten. Mogelijk komt daar volgend jaar wel verandering in...

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 20:38

kleinvosje schreef:
Die discussie hebben wij afgelopen kalendervergadering ook gehad, maar dan toegespitst op de regiokampioenschappen. Er mogen de dagen geen andere wedstrijden georganiseerd worden in de hele regio, terwijl er toch een heleboel ruiters zijn die niet geselecteerd zijn en wel willen starten. Mogelijk komt daar volgend jaar wel verandering in...

Met de regio zou dat wel heel fijn zijn.
Tenslotte kan daar niet iedereen starten

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:39

Nee precies. Het maakt voor de regio toch geen reet uit of een niet geselecteerde ergens anders een wedstrijd rijdt?

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:47

Dat is apart, bij ons, regio Overijssel, is er normaal gesproken minimaal 1 andere wedstrijd naast de regiokampioenschappen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:48

Hier in Utrecht niet hoor, alle andere wedstrijden krijgen geen goedkeuring.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 21:04

Hier in Noord-Holland ook niet.
De weekenden waar de regio kampioenschappen mogen er geen wedstrijden worden aangevraagd

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:22

Ik neem het ZZL gewoon mee bij alle wedstrijden. Het is nu gewoon een Z-rubriek, net als het Z1 en Z2, alleen met een andere puntentelling.
De laatste keer hadden we meer ZZL combinaties dan Z2 combinaties bijvoorbeeld. Die keer daarvoor hebben we het Z2 en het ZZL bij elkaar gevoegd en de puntentelling ingesteld op procenten, zodat het onder de handicapregeling kan vallen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet eens over heb nagedacht dat ik het ZZL ook kon laten vallen haha!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:51

Nou, als er bij ons RK is voor de pony's krijg je wel toestemming om het voor de paarden te organiseren. En je mag dan ook pony's organiseren, zolang je maar geen po'ny's aanneemt die van de eigen regio zijn. En aangezien wij echt heel dicht tegen de grens aan zitten is dat dan geen probleem.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:57

ponyparadijs schreef:
liverty tijdens selectie wedstrijden van de kring zijn er in de gehele kring geen andere wedstrijden in dezelfde discipline dus dat is logisch



Dat was in onze kring voorheen anders. Met ingang van dit outdoorseizoen hebben we die regel ook. Is tijdens de afgelopen kringvergadering zo voor gestemd.
Denk dat Liberty en ik in dezelfde kring horen?

Ik ben het niet echt eens met deze regel. Mensen bepalen zelf wel of ze naar een selectiewedstrijd (waar vaak maar 1 proef gereden kan worden) willen gaan of niet. Vanuit de kring werd geopperd dat het zou gaan om bescherming van de selecties.

Bij ons zijn veel ruiters die enkel op onze eigen locatie starten en dus geen selecties rijden. We zitten op een manege dus hebben een beperkt aantal mogelijkheden om wedstrijden te organiseren. Nu is het voor komend seizoen zo dat we bij 1 wedstrijd de paarden hebben moeten laten vallen omdat er in de kring dan een selectie is.
Ik weet nu al dat er flink wat paardenruiters, waaronder ik zelf, niet blij zijn met deze regel. Ik zou niet naar de selectiewedstrijd gaan, maar had toch wel graag gewoon op eigen terrein die dag 2 proefjes willen starten.

Heeft niets met bescherming van de selectie te maken, want ik zou toch daar niet heen gaan.

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:11

Bij ons geldt die regel ook, maar wij plannen eromheen met onze wedstrijden.

On onze kring moeten we al in september de kalender indienen bij de kring, dan wordt er een voorlopige kalender gemaakt en tijdens een bijeenkomst wordt de kringkalender vastgesteld (oktober ongeveer).
Tijdens de bijeenkomst wordt er nog hier en daar geschoven om lege weekenden op te vullen of om toch Z te kunnen houden. (net zo als bij ponyparadijs 2x Z per weekend in de kring en in de even weken ZZL, de andere kringen hebben dan weer oneven weken dus elke week kan je in de regio wel aan de bak)

Wel hebben we gemerkt dat het belangrijk is naar die bijeenkomst te gaan, vorig jaar waren hadden we van de 6 aangevraagde wedstrijden maar 4x Z gekregen. Toen waren we niet aanwezig, dit jaar zijn we wel gegaan en we hebben alles gekregen wat we wilden.
Ook houden wij rekening met de wedstrijden van de buurvereniging in dezelfde plaats, zodat we niet dezelfde weekenden wedstrijd hebben en elkaars combi's afvangen.

Dit jaar gaan we voor het eerst een 4daagse wedstrijd doen. We hebben een sponsor die na 4 dagen leuke prijzen ter beschikking stelt, ik ben benieuwd!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:52

JustLizz schreef:
ponyparadijs schreef:
liverty tijdens selectie wedstrijden van de kring zijn er in de gehele kring geen andere wedstrijden in dezelfde discipline dus dat is logisch



Dat was in onze kring voorheen anders. Met ingang van dit outdoorseizoen hebben we die regel ook. Is tijdens de afgelopen kringvergadering zo voor gestemd.
Denk dat Liberty en ik in dezelfde kring horen?

Ik ben het niet echt eens met deze regel. Mensen bepalen zelf wel of ze naar een selectiewedstrijd (waar vaak maar 1 proef gereden kan worden) willen gaan of niet. Vanuit de kring werd geopperd dat het zou gaan om bescherming van de selecties.

Bij ons zijn veel ruiters die enkel op onze eigen locatie starten en dus geen selecties rijden. We zitten op een manege dus hebben een beperkt aantal mogelijkheden om wedstrijden te organiseren. Nu is het voor komend seizoen zo dat we bij 1 wedstrijd de paarden hebben moeten laten vallen omdat er in de kring dan een selectie is.
Ik weet nu al dat er flink wat paardenruiters, waaronder ik zelf, niet blij zijn met deze regel. Ik zou niet naar de selectiewedstrijd gaan, maar had toch wel graag gewoon op eigen terrein die dag 2 proefjes willen starten.

Heeft niets met bescherming van de selectie te maken, want ik zou toch daar niet heen gaan.

Per 1 april horen wij bij west brabant. Maar wij hebben dus hetzelfde probleem.....

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:17

Ik doe inmiddels ruim 7 jaar het secretariaat voor de tinker- en koudbloedwedstrijden georganiseerd door het NSvT. Deze wedstrijden zijn door heel Nederland, dus ik heb met verschillende regio's te maken. Gelukkig mogen we vaak wel ZZL erbij nemen aangezien we een beperkte openstelling hebben qua deelname (alleen koudbloeden en friezen). Ik merk dat er veel verschillen in de wijze van aanvragen, maar ook het moment waarop je je aanvraag moet indienen etc. Ik vind het jammer dat de KNHS daar niet 1 lijn in trekt/laat trekken. Het is nu soms best onduidelijk.

Het concourprogramma vind ik heel fijn werken, je moet er even je weg in vinden, maar het werkt wel heel snel. Digitaal inschrijven werken wij (nog) niet mee. Inschrijven gaat nu per mail, ik hou het bij in excel en dat voer ik in 1 keer in in cc35.

De wensenlijstjes worden inderdaad steeds uitgebreider, dat is jammer om te merken. Als je echter aangeeft dat het zo niet werkt (als het de spuigaten uit loopt) merk ik ook wel dat het gauw weer over is. Anderzijds merk ik ook steeds vaker dat er waardering is van de deelnemers, ik krijg regelmatig een bedank mail waarin met name de sfeer en soepelheid benoemd worden.

Wij werken trouwens met medailles en rozetten en hanteren een inschrijfgeld van 9 euro per proef voor paarden en 7 en 8 euro voor pony's. Paardenruiters die lid zijn krijgen 0,50 per proef korting op hun inschrijfgeld.

Door de KNHS werd ik er onlangs op geattendeerd dat je een toeslag mag rekenen als mensen na sluitingsdatum aanmelden, hier kwamen ze zelf mee toen ik mijn frustratie over de late aanmeldingen (15 combinaties die zich binnen 5 dagen voor de wedstrijd nog aanmeldden) bij hun uitte.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:53

Ja die wensenlijstjes het is wat.
Ik moet zeggen dat ik sommige wensen ook wel goed begrijp, maar sommige dingen gaan echt te ver.
En soms boze ouders op de mail omdat hun kind als eerste in de rubriek moet starten terwijl ze voor hun gevoel heel vroeg hebben opgegeven etc. etc.

Ik merk wel dat het gewaardeerd wordt als je met de mensen meedenkt en je wat meewerkend/soepel opstelt, wat niet wil zeggen dat alles maar kan en mag uiteraard.
Wat WenK ook al aangeeft: als je een grens laat merken, dan dimmen mensen vaak ook wel weer in.
Een beetje meedenken zorgt er inderdaad wel voor dat je regelmatig een bedank mailtje krijgt en blije gezichten op wedstrijd en dat is natuurlijk wel zo leuk.

Pas geleden: kreeg een boze mail van ouders want had hun dochter in het M2 ingeschreven en moest M1 zijn (of andersom, maar maakt niet uit). Taalgebruik sloeg echt nergens op. Ga ik vervolgens kijken op het inschrijfformulier en hadden ze het zelf verkeerd aangegeven bij inschrijving :)* ... Tja.. dan is het dus niet mijn fout en stuur ik ook wel op een nette maar zeer duidelijke manier terug dat ze zelf voor de betreffende klasse hebben ingeschreven.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 13:30

WenK wat voor opslag mag je hanteren bij late inschrijvingen?
Ik heb daar nog niet eerder van gehoord

Wat betreft de verzoeken probeer ik altijd mijn best te doen. Maar bij het aanmelden geef ik wel aan dat ik geen garantie kan geven
Krijg soms hele ondankbare mensen aan de telefoon of over de mail.
Zulke mensen ben ik snel klaar mee
Als wij er niet uit komen stuur ik ze naar het bestuur. Die overigens altijd het zelfde zeggen maar dan nemen ze het wel aan.
Maar krijg gelukkig veel vaker complimenten. En zelfs wel eens een cadeautje. Met de laatste wedstrijd een chocolade letter. Zoiets kleins kan ik vreselijk waarderen

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:33

Ik moet ook zeggen dat de complimenten en aardige reacties de overhand hebben hoor (en gelukkig maar, anders was ik er snel klaar mee ;)).

En van die kleine gebaren zijn wel ontzettend leuk! Geven gewoon veel waardering voor het werk wat je allemaal doet.