Les van Edward Gal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Les van Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 20:41

Oké, misschien een beetje Penny/onbereikbaar, maar ik gooi hier toch maar een balletje op.
Ik wil graag, maar dan ook heel heel heel graag, eens een les of clinic krijgen van Edward Gal. Vorig jaar heeft mijn moeder contact opgenomen met zijn stal maar antwoord gekregen van Nicole Werner dat Edward geen lessen geeft.
Echter laat het idee me maar niet los :+ Ik zou zo graag eens van hem willen horen hoe in zijn ogen mijn paard en ik ons kunnen verbeteren.

Dus... Ik weet dat dit waarschijnlijk altijd een droom zal blijven, maar iemand die misschien enig idee heeft of en hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen? :o
Misschien een clinic in groepsverband oid?

maralyn

Re: Les van Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:42

Hij heeft les gegeven aan mn stagebegeleider.
Het kostte wel 120 euro per uur ;)
Of hij nu nog steeds les geeft, weet ik niet.
Ik kan wel voor je vragen maandag... :)

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:43

Maar als er wordt gezegd dat hij geen les geeft, dan geeft hij toch geen les. Dan kun je op je hoofd gaan staan, maar dan zal er echt niets veranderen. Edward Gal zal wel zo zijn redenen hebben om geen les te geven!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:43

Edward zal vast clinics geven, misschien via je rijvereniging?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 20:44

Oh ja als je dat zou willen doen!! _/-\o_
120 euro heb ik er voor over.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:45

Ik heb wel eens een clinic bij hem gevolgd. Hij kwam toen de hele dag naar stal .maar misschien dat hij dat ook niet meer doet ? Hij kon wel super les geven vond ik ! (Om je nog even lekker te maken haha)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 20:45

Baredawn schreef:
Maar als er wordt gezegd dat hij geen les geeft, dan geeft hij toch geen les. Dan kun je op je hoofd gaan staan, maar dan zal er echt niets veranderen. Edward Gal zal wel zo zijn redenen hebben om geen les te geven!

Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik wilde toch nog eens een laatste poging wagen hier, wellicht dus in vorm van een clinic.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:46

Aranel schreef:
Oh ja als je dat zou willen doen!! _/-\o_
120 euro heb ik er voor over.

Is wel al 2 jaar geleden hoor....
Dus...ik zal na vragen voor je.

Maar heb ook nog wel een andere goede GP gestarte ruiter, die enorm sterk les kan geven, kost 35 euro per uur.
Info via PB

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:47

Edward geeft wel les, maar je moet wel een bepaald niveau moet hebben. Je hebt trouwens kans dat ie geen mensen er meer bij neemt. Sowieso moet je naar hém toe. En hij is niet goedkoop. Maar dat is geen enkele ruiter van dat niveau.

Ik denk dat je meer kans hebt bij een clinic :)

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:48

Voor een clinic moet je behoorlijk diep in de buidel tasten kan ik je vertellen. Ik heb geïnformeerd voor onze vereniging en toen schrok ik behoorlijk van de prijs.

Als hij heeft aangegeven geen les te geven zal hij daar wel een goede reden voor hebben. Waarschijnlijk te druk en hij zal ook niet "zomaar" mensen les geven. Dat laatste is trouwens niet vervelend bedoeld.
Misschien kan je idd ergens een clinic mee rijden en proberen bij hem op te vallen zodat hij je dan wel les wilt geven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:48

Hij geeft les. Ken er verschillende die bij hem lessen. Of bij Hans Peter. Maar dan wel op niveau vanaf Z (en ik denk zelfs nog hoger). Hij zal bergen aanvragen hebben liggen; die kan hij natuurlijk niet allemaal gaan lesgeven.
Als je echt graag van Edward les zou willen hebben, zou je eerst eensf kunnen beginnen met op dat niveau proberen te komen. Waarom zou je zoveel geld betalen als je het niveau nog niet hebt, dat je wat aan hebt aan die lessen van Edward? Want 1 enkele les heb je ook niets aan.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:49

Volgens mij moet je eerst aan Take me out meedoen, dan Echte meisjes in de Jungle, in je evakostuum in een tijdschrift, paar keer bij DWDD aan tafel. Als je dan wat geluk hebt regelt Bit een les voor je :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:50

:') Is ook een idee. Sta je wel bekend als dom blondje.. :=

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:50

Ik heb heeeel lang geleden met 3 paarden in een clinic van hem meegereden.
Alleen met het paard waar ik met st&tr mee reed kreeg ik aandacht mee.
Heb geen bruikbare tips gehad,ik vond hem toen erg ongeïntresseerd.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 20:51

Daar had ik inderdaad al rekening mee gehouden, dat ie niet zomaar een m ruiter aanneemt. Had mijn hoop ook al meer gevestigd op een clinic :) maar ik wist dus ook niet of hij dat überhaupt doet.

Bingelding: kun je een indicatie geven van die prijzen? Via pb mag ook uiteraard :)

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:55

Ik heb je een Pb gestuurd.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:59

Rex_Rolfo schreef:
Volgens mij moet je eerst aan Take me out meedoen, dan Echte meisjes in de Jungle, in je evakostuum in een tijdschrift, paar keer bij DWDD aan tafel. Als je dan wat geluk hebt regelt Bit een les voor je :D

:') _O-

ik weet niet of het imago wat je daarmee krijgt opweegt tegen de les van Edward :') _O-

denk dat hij niemand meer aanneemt omdat hij en te druk is en omdat je nog niet aan een bepaald niveau voldoet?

maar zoals al eerder werd aangegeven, je kant ook kijken naar ruiters die minder kosten en in de GP rijden of die bij de suptop rijden...

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:59

Edward krijgt "les" van Nicole, dus ik zou Nicole met beide handen aangrijpen. Als je eenmaal op het erf komt daar kun je je misschien in de kijker rijden en hen nog eens lief aankijken. ;)

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:01

Waarom informeer je niet eens bij Johan Hamminga. Die vind ik persoonlijk zelf fijn les geven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:01

Of je informeert bij hem welke leerling van hem lesgeeft die hij aanbeveelt, krijg je iig hetzelfde systeem

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:02

Urielle schreef:
Of je informeert bij hem welke leerling van hem lesgeeft die hij aanbeveelt, krijg je iig hetzelfde systeem

Ja dat is ook een hele goeie

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:42

Ik heb 4 jaar geleden een clinic georganiseerd met allemaal Tango-afstammelingen, waarbij we naar Harskamp zijn gegaan en in groepjes van 3 les kregen van HP. Dat was erg leuk, en voor mij zeker voor herhaling vatbaar. Ik heb hem daarom vorig jaar nog en keer gemaild met de vraag of hij nogmaals een clinic zou willen verzorgen, en ik kreeg antwoord terug van Nicole.
Zowel Edward als HP geven geen clinics meer, geen losse lessen en geen lessen aan 'laaggeschoolden'. Die mannen zijn enorm druk met hun eigen paarden en de al lessende klanten, wedstrijden, Glock etc, dat ze gewoonweg geen tijd meer hebben voor nog meer erbij.

Heel jammer, maar zet het uit je hoofd. Zoek iemand anders, zoals Yessin Rahmouni, Alex en/of Diederik van Silfhout, Emmelie Scholtens, Theo Hanzon, die zijn wel bereid een clinic te geven.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:44

Emmelie Scholtens is ontzettend leuk. Hebben wij ook gedaan vorig jaar echt een aanrader

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:46

Ik denk dat iedereen dat wel eens zou willen.
1 waarschuwing, word geen "stalker" omdat je het zooo graag wil, er zijn genoeg topruiters die wel les geven, richt je pijlen daarop ipv door te drammen bij iemand die al nee heeft gezegd, die mensen hebben waarschijnlijk wel wat beters te doen en als ze nee zeggen is het ook gewoon nee denk ik :) (niet banketstaaf bedoeld)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:02

Is het puur voor de ervaring (en de bekende naam) of wil je er echt iets van leren? Niet slecht bedoeld hoor maar ik heb al een paar keer gemerkt dat goede wedstrijdresultaten niet automatisch willen zeggen dat hij/ zij goed kan lesgeven.
Mss is het dan nuttiger om een grote naam te zoeken die zich wel al bewezen heeft als instructeur (bv tineke bartels, anky, coby van baalen, ...) en daar je geld te spenderen. Of als het om bijleren op langere termijn en niet zozeer om de naam gaat kun je idd een wat minder bekende maar zeker niet een minder goede instructeur zoeken.