Jurybijscholing Regio Utrecht 22 maart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femiaans

Jurybijscholing Regio Utrecht 22 maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 19:02

Op zaterdagavond 22 maart 2014 organiseert Regio Utrecht een bijscholing voor juryleden van B tot en met ZZ-l .

Onder leiding van Joyce Heuiting wordt er een leerzame en gezellige avond verwacht!

Bijwonen van de bijscholing levert u 2 licentiepunten op.

De bijscholing vindt plaats bij Manege Groenendaal te Bunschoten.

Inschrijving is op volgorde van binnenkomst van aanmelding.

(maximaal 25 personen, dus wees er snel bij!)

De kosten bedragen € 25,00 inclusief koffie/ thee bij aankomst en in de pauze.

Aanvang vanaf 19.00, we beginnen om 19.30! De verwachting is dat we rond 22.00 klaar zijn.

Aanmelden kan graag even via PB.

Scum

Re: Jurybijscholing Regio Utrecht 22 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:44

Het is voor mij buiten de regio. Maar ik vroeg me gewoon af sinds wanneer bijscholingen betaald zijn? Dat is nog nooit zo geweest, dat je moet betalen om je licentiepunten te halen?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 13:49

Iedereen mag inschrijven Scum, dus ook van buiten de regio!
Het is ook een bijscholing die we zelf hebben opgezet, maar met goedkeuring van de KNHS.
Wij dragen dus de kosten van de accommodatie en de kosten van de docente en consumpties. Vandaar dat er een bijdrage wordt gevraagd. Dit initiatief ga je steeds meer zien en wordt ook gestimuleerd door de KNHS. Het moet wel via de regio lopen, gewoon persoonlijk georganiseerde bijscholingen leveren geen licentiepunten op.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:50

Is het ook open voor mensen die nog in opleiidng zijn voor BL jury?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 14:01

@Suelza, het is een bijscholing, en mensen die de opleiding nu doen hebben die eigenlijk niet nodig ;) Daarbij merken we dat er een hoop mensen te weinig licentiepunten hebben en deze hard nodig hebben. We kijken dus echt eerst even naar de inschrijvingen omdat deze ze dus heel hard nodig hebben. Nieuwe juryleden mogen gelijk al beginnen en hebben de licentiepunten nog niet hard nodig.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:09

femiaans schreef:
@Suelza, het is een bijscholing, en mensen die de opleiding nu doen hebben die eigenlijk niet nodig ;) Daarbij merken we dat er een hoop mensen te weinig licentiepunten hebben en deze hard nodig hebben. We kijken dus echt eerst even naar de inschrijvingen omdat deze ze dus heel hard nodig hebben. Nieuwe juryleden mogen gelijk al beginnen en hebben de licentiepunten nog niet hard nodig.

Nee maar daar is het wel interessant voor!

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 17:24

Ben ik met je eens, maar we hebben beperkte plaatsen en die vullen we eerst op met mensen waar de bijscholing voor bedoeld is . (Voor al bestaande juryleden dus)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:08

femiaans schreef:
Iedereen mag inschrijven Scum, dus ook van buiten de regio!
Het is ook een bijscholing die we zelf hebben opgezet, maar met goedkeuring van de KNHS.
Wij dragen dus de kosten van de accommodatie en de kosten van de docente en consumpties. Vandaar dat er een bijdrage wordt gevraagd. Dit initiatief ga je steeds meer zien en wordt ook gestimuleerd door de KNHS. Het moet wel via de regio lopen, gewoon persoonlijk georganiseerde bijscholingen leveren geen licentiepunten op.

Onlangs was er een door de kring of regio georganiseerde bijscholing voor licentiepunten in Zuid Holland en die was wel gewoon gratis :)

Leuk initiatief overigens wel hoor!

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 18:12

Dan zal regio ZH rijker zijn dan Utrecht ;)
Maar nogmaals, dit is een eigen initiatief met goedkeuring van de regio en de KNHS. Dit kost dus geld ( accommodatie, docente, consumpties) Wij houden er niks aan over behalve een bak werk ( wat we met liefde doen)

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:13

Je bent ook niet verplicht om hier aan mee te doen ;) . Wat Femiaans zegt: wij moeten betalen voor docent, locatie etc, dus het is voor ons niet mogelijk om het gratis te doen. Maar als er andere plekken zijn die hun locatie gratis aanbieden en een docent voor niets krijgen dan is dat mooi geregeld :j

*edit: Nogmaals wat Femiaans zegt dus :D

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:13

Suelza: het loopt al behoorlijk vol, dus we gaan een reservelijst maken. Maar mocht er toch opeens een plekje vrijkomen dat niet meer door een jurylid ingevuld kan worden, dan zullen we je benaderen :)

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 10:32

Vooralsnog zijn er nog enkele plekjes vrij. Heb je dus punten tekort is dit een mooie kans om weer te mogen beginnen!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:56

Ik had me al eerder opgegeven en er zin in!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:41

Ik had er wel heen gewild maar heb andere verplichtingen helaas. Was wel lekker in de buurt geweest! Gelukkig heb ik nog voldoende punten, dus kan later in het jaar ook nog wel :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:46

Worden er helemaal geen reguliere bijscholingen meer georganiseerd?
Ik zie steeds dingen van regio's voorbij komen, maar ik neem aan dat de KNHS zelf toch ook nog wel wat organiseert dit jaar?

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:17

Volgens mij blijft dat ook wel, maar ws minder. Dus net als vorig jaar 1 aan het eind van het jaar. En verder tijdens de kampioenschappen (met beperkte plaatsen).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:19

De kampioenschappen daarvoor moet je helemaal naar Ermelo, dat is niet regionaal te noemen.
Vorig jaar zijn er bij ons regionaal ook helemaal geen bijscholingen geweest. Daarom vraag ik me af of de KNHS dat afgeschaft heeft en het voortaan allemaal betaald is.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:23

Ik wilde de kampioenschappen ook niet regionaal noemen :P Het was mijn reactie op de vraag of KNHS nog wat organiseert :)
Ik kan me voorstellen dat de regionale bijscholingen inderdaad niet meer door KNHS worden gedaan. En zodra particulieren dingen gaan organiseren kost het geld :j

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:05

Ik woon dan niet in regio Utrecht maar Bunschoten is niet ver.

Heb me net opgegeven voor de bijscholing op 8 maart in Ermelo. Ik heb vorig jaar helemaal geen bijscholing gevolgd maar ik had wel de benodigde punten op mijn KNHS.

Is het dan zo dat 1 maal jureren 1 licentiepunt is? Ja dus.

https://www.knhs.nl/media/5415671/regle ... r-2012.pdf

Telt de dressuur jureren tijdens SGW dan ook gewoon?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:50

Volgens mij telt een bijscholing ook voor 2 jaar of ben ik nu in de war? Ik had ook mijn licentiepunten verleden jaar en voor zover ik me kan herinneren heb ik geen bijscholing gehad afgelopen jaar.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 17:44

Licentiepunten blijven twee jaar geldig, maar het is een misverstand als mensen gaan denken dat jureren ook licentiepunten opleveren. Nee dus, die krijg je alleen door het bijwonen van de bijscholingen door de KNHS OF goedkeuring heeft van de KNHS.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:08

Je hebt gelijk feminaas, dat zijn functiepunten. Ik heb net te snel gekeken.

Citaat:
9.2 Voor de verlenging van een licentie dienen per licentieperiode van twee jaar minimaal 3 licentiepunten te zijn behaald. Houders van meerdere licenties dienen voor iedere licentie tenminste 3 licentiepunten te halen.
Een uitzondering wordt gemaakt voor houders van een licentie I&R controleur (HO licentie nr. 24). Voor deze licentie hoeven geen licentiepunten te worden behaald.
9.3 Voor de verlenging van een HO-licentie dient per licentieperiode van twee jaar minimaal tien functiepunten te zijn behaald. Houders van meerdere licenties dienen voor iedere licentie tenminste 10 functiepunten te halen
.

Moet ik dan voor de B/L licentie 10 keer punten halen voor de M licentie ook 10? Of is mijn BL licentie vervallen toen ik mijn M licentie behaalde?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 18:22

Je B-L licentie is komen te vervallen, je hoeft het dus alleen voor de M te doen.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:30

Het was een zeer geslaagde avond! We hadden een goede, diverse groep ruiters en docente Joyce Heuitink heeft ontzettend goed haar best gedaan. Er was leuke interactie met de juryleden (die allemaal fijn positief meededen). Dus onze opzet (kleinschaligheid) was geslaagd.

Wordt vervolgd in het najaar :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:11

Nog heel erg bedankt voor het organiseren! :)
Ik vond het ook leuk. Als ik wel wat mag opmerken; Ik vond zelf 5 combinaties teveel. Ik vond dat we wat weinig tijd hadden per combinatie. Ik denk dat 3 combinaties genoeg was geweest als je deze uitgebreider behandeld had en ook echt een soort discussie had gekregen.
Joyce Heuitink is een heel kundig persoon en kon het leuk vertellen. Wel merkte ik dat ze vaak op de stoel van de instructeur ging zitten en minder op de stoel van de jury. Als je bijvoorbeeld Adriaan Hamoen zou hebben dan zou je gewoon te horen hebben gekregen wat hij gaf voor elk getoond onderdeel en zou er minder aandacht zijn besteed hoe je iets beter zou krijgen.
Maar goed, dat maakt verder niet uit. Dit was ook leuk. Maar of het nou echt heel veel meer inzicht heeft gegeven op het gebied van jurering, dat weet ik niet.

Sowieso zou ik voor een ander soort van bijscholing/toetsing zijn maar dat is een heel andere discussie. :)