Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lijkt me niet, maargoed ik ben geen jury haha
Marije_jiplover schreef:Als het beeldbepalend is, mag het mi wel in de oefeningen worden meegenomen, waar het storend opvalt.
Echter hoort het óók in de houding en zit en/if het effect van de hulpen worden meegenomen.
Waarom zou het niet per onderdeel mogen worden meegenomen?
Een paard dat een slechte, onregelmatige draf heeft, kan ook gekort worden op elk drafonderdeel waarin de onregelmatigheid tot uiting kont en niet alleen in het cijfer voor de draf onderaan.
Waarom zou dat voor een storende beenligging of beenhulp niet gelden?
Marije_jiplover schreef:Nou ja, hoeveel proeven zie je niet die voor 6 gaan?
De ruiter zegt dat de onderdelen 'gewoon goed' gingen. Zou dat dan zonder verstorende beenligging een 7 of 8 geweest zijn?
Of liep het paard de proef voor gemiddeld een 6 en levert het onrustige been aftrek van 1 punt per onderdeel op?
Dat is lastig beoordelen zonder de proef te hebben gezien.
Maar ik vind dat je verstoringen die het perfecte plaatje beinvloeden wel zeker per verstoord onderdeel mag aanrekenen, ongeacht of de verstoring door de ruiter dan wel door het paard veroorzaakt worden.
Marije_jiplover schreef:Als het beeldbepalend is, mag het mi wel in de oefeningen worden meegenomen, waar het storend opvalt.
Echter hoort het óók in de houding en zit en/of het effect van de hulpen worden meegenomen.
Waarom zou het niet per onderdeel mogen worden meegenomen?
Een paard dat een slechte, onregelmatige draf heeft, kan ook gekort worden op elk drafonderdeel waarin de onregelmatigheid tot uiting kont en niet alleen in het cijfer voor de draf onderaan.
Waarom zou dat voor een storende beenligging of beenhulp niet gelden?