Amorosa schreef:Ook dat is waar! Maar die zouden in theorie de vaardigheden kunnen leren om wel goed les te geven.
Plus er zijn ook genoeg mensen die de instructeursopleiding doen en alsnog geen les kunnen geven, omdat ze geen feeling voor het lesgeven hebben. Het moet een combi zijn van alles; goed rijden, wedstrijdervaring en stof goed over kunnen brengen.
Een imo ideale instructeur heeft ervaring, kan jonge paarden opleiden, corrigeren, stapje hoger brengen en goed en duidelijk lesgeven.
Ik wil ook helemaal niet de echt goede ruiters les geven, de kleintjes van 6 die alles nog moeten leren vind ik het leukst. En nee, ik rijd zelf niet op Z-niveau, en dat zal waarschijnlijk ook wel nooit gebeuren, maar ik kan zeker goed genoeg rijden om goede lessen te kunnen geven. Bovendien heb ik op mijn oude manege wel lessen gegeven (ja, zonder opleiding dus) en die ouders waren altijd heel enthousiast, en ook de eigenaresse van de manege was enthousiast omdat ik zo leuk was met kinderen en ze alles zo goed kon leren (ik zeg dit niet om op te scheppen hoor, ik wilde alleen even aangeven dat ik volgens anderen wel de nodige "feeling" heb). Ook de kinderen hadden na verloop van tijd liever van mij les dan van de gediplomeerde instructeurs, dus wat ik mis aan niveau kan ik daarmee compenseren