Starten op kringwedstrijd buiten je eigen kring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Starten op kringwedstrijd buiten je eigen kring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 08:26

Hoi allemaal,

Ik meende dat een kringwedstrijd alleen opengesteld was voor leden van die kring. Nu zag ik op de uitslag van een kringwedstrijd iemand staan die niet in die kring 'hoort'.

Nu vraag ik me af of haar winstpunten dan wel meetellen?

En wie zou dit moeten controleren; de wedstrijdorganisatie (bij opgave) of de KNHS (bij ontvangen uitslagen) ?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:02

Zo ver ik weet is het gewoon toegestaan om deel te nemen aan een kringwedstrijd van een andere kring.
Echter, bij te veel inschrijvingen hebben mensen uit de kring voorrang (vooral sprake van in het binnen seizoen) en uiteraard telt de uitslag niet mee voor je eigen kring selectie.

Je winstpunten en plaatsing tellen gewoon, je krijgt ook gewoon prijs.
Als iemand die niet van de kring is bijvoorbeeld 2de word, dan is degene die 3de is geworden voor de selectie 2de, maar krijgt deze toch de 3de prijs. Degene van buiten de kring krijgt gewoon de 2de prijs.

Ik hoop dat het zo duidelijk uitlegt is ;)

lizzy1

Re: Starten op kringwedstrijd buiten je eigen kring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:04

Dat ligt er helemaal aan hoe het vraagprogramma is opgesteld. Ook al organiseer je een kringwedstrijd, kun je deze wedstrijd gewoon opbeperkt openstellen. Het betreft dan wel een selectiewedstrijd voor de kring maar deelnemers van buiten de kring mogen dan gewoon meerijden en hun winstpunten tellen dus ook.

Sluit me aan bij bovenstaand antwoord.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:04

Wat bedoel je met een kringwedstrijd? Een selectiewedstrijd die meetelt voor de kring / regiokampioenschappen? Of een 'normale' KNHS wedstrijd?

Naar mijn weten mag je in iedere kring meerijden als je gewoon een startkaart heb, ikzelf start bijna altijd buiten mijn eigen kring (ik woon net op de grens van de kringen en de andere kring is over het algemeen net iets dichter bij). Ook als zij selectiewedstrijden hebben en er is nog plaats rij ik weleens mee, niet voor selectie uiteraard, maar wel gewoon als officiele wedstrijd en dus met punten. Als ik selecties wil rijden moet dit wel binnen mijn eigen kring.

Maar misschien bedoel je iets anders met een kringwedstrijd.

Edit: Oeps, de andere boven me waren me net voor..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 10:16

Een kringwedstrijd is bij ons alleen opengesteld voor de leden van die kring. Dat staat ook op het vraagprogramma ;) het is dus geen concours wat open is voor iedereen.
Oh en geen selectie, een gewone kringwedstrijd

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:04

Je mag gewoon meedoen bij andere kringwedstrijden. je punten tellen gewoon. Het enige is dat als het een selectiewedstrijd is dat je punten niet mee tellen voor de selectie.

Je mag dus gewoon starten en je punten tellen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 19:12

Is dat overal in NL gelijk?

Ik ga er toch een mailtje aan wagen naar de KNHS :j

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 14:07

Bericht terug; het mag wel, maar alleen als het op het vraagprogramma staat aangegeven