Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Bv: Er is een wedstrijd, 2 kinderen, de ene wil meedoen, de andere wil naar huis omdat hij de volgende ochtend vroeg uit bed moet. Het is broer en zus, voor de wedstrijd moet je met z'n 2-en zijn. Vader heeft dochter ingeschreven en dochter mag iemand zoeken om mee mee te doen. Een uur op voorhand zegt de vader dat het kind niet mee mag doen.
Urielle schreef:Citaat:Bv: Er is een wedstrijd, 2 kinderen, de ene wil meedoen, de andere wil naar huis omdat hij de volgende ochtend vroeg uit bed moet. Het is broer en zus, voor de wedstrijd moet je met z'n 2-en zijn. Vader heeft dochter ingeschreven en dochter mag iemand zoeken om mee mee te doen. Een uur op voorhand zegt de vader dat het kind niet mee mag doen.
Deze? Vanuit de positie van instructrice: even kortsluiten met de ouders waarom het kind niet meer mee mag doen.
Als het vinden van een partner niet gelukt is kun je zelf nl. nog wel wat matchen.
Als het erom gaat dat pa geen zin heeft om te wachten (beetje stom dan dat ze wel ingeschreven is, maar a la), zou ik uitleggen dat er dan en dan weer een volgende wedstrijd is en dat we met de volgende les iets superleuks gaan doen. Misschien kun je zelfs wel iets speciaals voor haar doen. In elk geval een nieuw leuk vooruitzicht geven. De teleurstelling is echt, zo'n kind kijkt waanzinnig uit naar van die onderlinge wedstrijdjes! Dus moet zeggen dat ik het stiekem ook een beetje een hufterige zet vind van de vader

Dit is voor veel kinderen al goed omdat ze het idee hebben dat ze winnen, echter heb je van die slimmeriken die ons door hebben en dus verdrietig zijn, omdat ze niet bij de 1ste 5 zitten. Meestal leggen we ze dan uit, dat je niet altijd kunt winnen en dat als ze dat willen we de volgende les extra hard gaan oefenen zodat het de volgende keer wel lukt 
secricible schreef:Volgens mij heb je dat prima opgelost.
W.b. Je laatste voorbeeld zou je bijjvoorbeeld kunnen vertellen hoe knap het is dat ze de pony toch wel mooi langs de eerste twee vaten heeft gekregen en dat ze echt een hele moeilijke pony had oid.
Dat werd haar ook verteld, heb haar uitgelegd dat het niet altijd goed kan gaan maar dat het al heel knap was dat ze hem wel voorbij de eerste twee kreeg en daarna zelfs met mij er langs, rond het derde vat. Dikke high five en toen was het weer goed
)

Citaat:Ik vind ook echt dat sommige kinderen een Oscar verdienen, want er zitten acteertalenten tussen! Ik verbaas mij ook elke keer weer over het gevoel van dramatiek van mijn buurmeisje en haar uithoudingsvermogen. Echt, dat doet een Brad Pitt haar niet na
Citaat:haha inderdaad, loopt er hier ook eentje rond, bij mij pakt zoiets niet. Ben daar heel simpel in, aanstellen? Ok dan wijs ik ze op het geen ze fout doen en kunnen ze daar mee aan de slag. Is het echt angst of onzekerheid help ik ze op weg en mogen ze dan zelf nog wat oefenen.
Meestal komen de ''aanstellers'' na 10 min alleen aantobben, heel vriendelijk vragen of ik alsjeblieft wil helpen met die oefening. Dan word het zo uitgelegd, help ik ook hun op weg en klaar
Sommige kinderen moeten niet paardrijden maar acteren haha
basic_21 schreef:Ik vind dat je het prima hebt opgelost!
Wel vind ik het lastig dat de scheidslijn tussen winnen en verliezen zo dun is.
Waar is het plezier gebleven?
Soms verlies je soms win je zo is het leven.
Ik probeer dat mijn kinderen te leren.
Maar lastig is het wel.
Het maakt namelijk niet uit of je een 'snelle of langzame 'pony hebt.
Als je plezier hebt en voor jezelf je best hebt gedaan is het goed.
Ik vind eigenlijk dat ouders hier ook een rol in hebben, niet alles gaat zoals je dat wilt KLAAR!!
Maar nogmaals ik vind dat je het prima hebt opgelost en dat je er goed over nadenkt
)