2 vragen over proefjes
1. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat er tijdens F-proeven verkeerd is opgelezen, waardoor dertiger door de war raakte. Zowel bij mezelf al bij anderen.
Als je dan verkeerd rijdt, of je het nou goed oppakt of niet, krijg je minpunten, omdat de jury niet weet wat er gebeurd is.
Ik ben weleens naar de jury gegaan, omdat ik dan aan de rand stond en toch even wou doorgeven dat het niet de ruiters schuld is, maar dan krijg je een antwoord van "dan had ze de proef maar uit haar hoofd moeten leren"
Hoe denken jullie hierover? Ik hecht hier weinig waarde aan, maar kindjes die voor het eerst proefje reden, dan heb ik het over 9jarige meisjes, zo niet jonger, die in tranen zijn omdat ze 2 punten te weinig hebben.
2. Verzorging van de pony.. Ik reed op een manege waar heel veel kinderen tegelijk meededen, en het gebeurde vaak dat je de pony direct moest overnemen, erop moest klimmen, misschien 5 minuten kon stappen en de ring in moest.
Op dat papiertje staat dan misschien doodleuk een 3 op verzorging omdat je voorganger hem direct van het land een zadel oplegde. Erg oneerlijk, zeker als diegene een paar punten hoger kreeg omdat zij het klaarspeelde de knotjes lang genoeg in te laten zitten om de proef uit te rijden. Dan staat de pony stil, schudt zich uit en daar vliegen de elastiekjes. 3 punten eraf -.-"
Ook iets waar ik weinig moeite mee had, alleen heb ik daardoor 2 keer een proefje niet gehaald..
Jullie mening?