Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
MisticRider schreef:zelf geef ik diverse kinderen met stoornissen les. autistisch adhd pdd-nos leer achterstanden, spraak achterstanden, hoog begaafden en: Angststoornissen!
ik heb geheel mijn eigen aanpak hierin.
uiteraard zijn mijn pony's braaf, maar ik heb geen dooie. Ze kunnen net als alle andere paarden bokken, trappen, bijten, wegrennen, nukkig zijn, blij zijn, ga zo maar door!
Zeggen dat ze niks doen doe ik dan ook nooit; ik introduceer kinderen geen robot, ik introduceer ze een karakter, een personage.
Bijvoorbeeld:
Dit is eef, eef is een blije, lieve merrie. Ze kan hier en daarom een beetje nukkig zijn, waar word jij nukkig van?? eef word blij van brokjes en als je haar kriebelt bij haar manen, word jij daar ook blij van?
Zo is het geen ding of whatever, maar een personage, een karakter, en een gevoel. geen plastic my little pony, ondanks dat ze werkelijkwaar heel schattig zijn!
Lowara schreef:Ik spiegel ook vaak gevoelens naar kinderen, maar ben erg benieuwd hoe je oplost dat ze nukkige eef niet eng gaan vinden als die bv continue nukkig is. Ook al zijn ze dit zelf ook soms, dit neemt de angst niet weg als het paard nukkig blijft.
Maar het hielp wel en het was in alle opzichten gewoon nodig. Er zat net iets te veel dramaqueen gemixt met de angst.)
Geef me de tijd, dan wil ik het vanzelf. Er doorheen rijden werkt voor mij in elk geval zeker niet, daar wordt het vooral erger van.