Deze verandering leek mij ergens nog logisch om betere samenwerking met de FNRS te verkrijgen nou ja opleiding. De MMI 2.
Ik heb me uiteindelijk opgegeven voor de FNRS opleiding omdat dat veel beter past, maar nu staat er dit op de site:
Citaat:Voor de allerlaatste keer in 2013: de Medewerker Manege Instructeur opleiding (MMI) niveau 2
............
In de afgelopen jaren is menig instructeur opgeleid door de MMI opleiding, een BBL opleiding niveau 2. De MMI is door de mooie balans in theorie en praktijk een gewilde en succesvolle opleiding gebleken. U als praktijkbegeleider en werkgever speelt in deze opleiding een grote rol.
Onderwijsland staat voor veranderingen, dat is tevens de reden dat de FNRS in samenwerking met NHB Deurne de MMI opleiding voor de allerlaatste keer geeft.
De opleidingen zullen veranderen, maar het diploma MMI behoudt zijn waarde. Is één van uw medewerkers enthousiast voor het vak en al enigszins bekwaam dan kan hij de Medewerker Manege Instructeuropleiding nog volgen in het nieuwe schooljaar 2013.
www.fnrs.nl
Nu was mijn nieuwsgierigheid wel gewekt en ben ik beetje rond gaan zoeken. Maar ik kon niks vinden over het verschil van de nieuwe opleiding (eigenlijk is er gewoon niets te vinden).
Deze informatie staat er ook pas op na mijn mailcontact met de FNRS (half november).
Ook omdat er eerst sprake van was dat Februari start niet zou doorgaan, ik zou worden doorgeschoven naar september. Dus was nu wel benieuwd of mensen hier wat meer van af weten
) Maar deze opleiding stopt omdat de eisen aan een mbo-opleiding veranderen/ strenger worden, waardoor het niet in deze hoedanigheid kan worden doorgezet (zoals aantal lesuur e.d.). Daar merken we nu al iets van door eerder te moeten beginnen en een extra toegevoegde excursie (die ik totaal niet erg vind
) Maar er is dus nu vanuit de FNRS eerst dus geen opleiding tot er een geschikte manier is gevonden om dit te doen vanuit de mbo-eisen, en is dus de KNHS voorals nu de enige optie. Maar hoever ze zijn heb ik dus geen idee van. Dit is wat wij te horen kregen.