Ik geef veel privelessen veelal basisniveau {L/M} en heb veel combinaties die ik al een poosje train en waarvan me de verbeterpunten goed bekend zijn en die ik ook probeer te verbeteren tijdens de lessen..ik probeer genoeg afwisseling in te brengen en ze ook regelmatig nieuwe dingen te leren. Toch vindt ik van mezelf dat ik soms nog wel wat scherper mag zijn en dat ik ook wel wat inspiratie kan gebruiken..en ik besef ook dat ik zoals alle instructeurs ook wel mn blinde vlekken zal hebben..ik ben heel benieuwd hoe jullie dit ervaren.
Ja theorie houdt ik zowiezo bij..maar het ontbreekt me een beetje aan tijd om naar andere lessen te kijken..mischien moet ik eens wat vaker verschillende clinics gaan bezoeken oid..dankje voor je input.
Basboo
Geplaatst: 17-12-12 20:39
Zelf ben ik dan geen instructeur, maar ik vind het wel altijd fijn als er af en toe gevraagd wordt aan mij waar ik denk dat het mis gaat. Zo vindt ik het lessen erg leerzaam en afwisselend
vur
Geplaatst: 18-12-12 12:53
Je kunt ook gebruik maken van het commentaar op de "startcoupon" als de combinatie wedstrijden rijdt. Dan moet je wel hopen dat de juryleden er iets op schrijven trouwens, maar goed, dat is weer een andere discussie. Ook kun je eens mee gaan op een wedstrijd. Dan zie je waar de problemen nog liggen. Die worden dan namelijk vaak wat uitvergroot door de spanning van de wedstrijd. Ook begin ik de les vaak om te vragen welke problemen ze tegen zijn gekomen in de training de afgelopen tijd en vraag wat ze zelf willen verbeteren. En inderdaad, clinics bezoeken en kijken op internet, andere lessen bekijken als je de gelegenheid krijgt en veel lezen.
Zelf bijscholingen en clinics bezoeken. Ook zelf veel rijden op diverse paarden vind ik iets noodzakelijks. Als je dat niet meer kunt dan zorgen dat je veel kijkt bij lessen van goede instructeurs. Daar waar je kunt opleidingen volgen,de jurycursus is bij mij ook echt een aanvulling geweest en ik ga daar ook zeker mee verder.
Opleidingen vindt ik ook leuk maar is soms niet haalbaar he ivbm tijd en geld..bij lessen/clinis kijken van echt goede instructeurs wil ik echt meer gaan doen..ik heb altijd heel veel gereden op verschillende paarden..nu ff een jaartje niet kunnen rijden door omstandigheden en ik merk idd dat het belangrijk is om zelf te blijven rijden ook om je scherp te houden..maar dat komt volgend jaar hopelijk weer helemaal goed.
Ik vraag vaak wel hoe het gegaan is tussen de lessen en vraag om feedback na de les,meegaan naar wedstrijden zal ik eens gaan doen als ik er tijd voor heb.{tijd is zo'n beperkende factor soms he}..jurycursus lijkt me trouwens ook heel leuk en leerzaam..is zeker wat voor de toekomst..bedankt allemaal voor de tips,hier kan ik wel wat mee.
Verschillende paarden rijden. Kijken naar andere instructie hoe die het doen en eventueel informatie en kennis uitwisselen. Je hebt ieder jaar instructie dagen van de knhs die kan je bijwonen. Zelf wat je leert van je eigen instructie. En meedoen aan clinics.