volgens artikel 117 van de dressuurregelementen moet een jasje knopen hebben.
Citaat:een rij-jas, type colbert met knopen en platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.
Ik heb dit zo opgelost.
mag dit?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:een rij-jas, type colbert met knopen en platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.
moonsparkle schreef:had je m dan niet beter terug kunnen brengen?
kleinvosje schreef:Het blijft me verbazen dat personeel in ruitersportzaken artikelen verkopen en daarbij glashard beweren dat iets iets toegestaan...
kleinvosje schreef:Je zou deze foto even naar de servicedesk kunnen mailen, die geven er dan antwoord op en weet je zeker of het mag of niet. En als het dan wel mag, even een print van dat antwoord meenemen op wedstrijd, zodat je het kunt laten zien als er een jury is die haar eruit wil sturen.
kleinvosje schreef:Zag em al in het rijjasjes topic. Persoonlijk zeg ik nee, dit komt niet overeen met wat bedoeld wordt met een colbert model. Aan de andere kant: dit jasje wordt erg veel gebruikt bij het springen.
Ik zou je dochter er niet uitzetten, maar mogelijk wel wijzen op het niet juist zijn volgens de reglementen. Daar mag -2 voor gegeven worden.
Het blijft me verbazen dat personeel in ruitersportzaken artikelen verkopen en daarbij glashard beweren dat iets iets toegestaan...
kleinvosje schreef:dit komt niet overeen met wat bedoeld wordt met een colbert model. Aan de andere kant: dit jasje wordt erg veel gebruikt bij het springen.
Suzanne F. schreef:Poeh jeetje. Ik weet het niet. Ik vind het geen colbert met knopen. Ik vind het meer een sportief jasje met rits. En die 2 knopen erop... tja. En een echte revers heeft dit jasje ook niet. Het heeft een omgeslagen kraagje.
Je zal er denk ik niet op uitgesloten worden omdat het discutabel is maar ik vind het persoonlijk niks. Je kan zulke mooie rijjassen kopen die wel aan alle eisen voldoen. Waarom dan zoiets als dit?
Citaat:Revers (ook: lapel) zijn de links en rechts teruggevouwen voorpanden, in het verlengde van de kraag, aan de voorzijde van bijvoorbeeld een jas, een colbert of een blazer.
Ashley5760 schreef:kleinvosje schreef:Zag em al in het rijjasjes topic. Persoonlijk zeg ik nee, dit komt niet overeen met wat bedoeld wordt met een colbert model. Aan de andere kant: dit jasje wordt erg veel gebruikt bij het springen.
Ik zou je dochter er niet uitzetten, maar mogelijk wel wijzen op het niet juist zijn volgens de reglementen. Daar mag -2 voor gegeven worden.
Het blijft me verbazen dat personeel in ruitersportzaken artikelen verkopen en daarbij glashard beweren dat iets iets toegestaan...
Eigenlijk is dat ook niet correct. Tenzij je het pas na het 3e onderdeel ziet
.
a. een rij-jas, type colbert met knopen en platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk
bedekkend.
http://www.ej.nl/SupplyImages/WF00023/4 ... s_show.jpg
Volgens mij (op foto niet zichtbaar) is kraag zoals link? (qua model) l
Heeft knopen
heeft platliggende revers
en dus lijkt mij toegestaan.
Mbt rits zijn er al enorm veel merken (o.a. animo) die dit doen dus zou ook mogen.
Of het mooi is is wat anders
CharleyT schreef:Focus liever op goede instructie en prima verzorging, ipv het modeshowgedoe.