vraag voor juryleden, aftekenen uitslagenlijst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

vraag voor juryleden, aftekenen uitslagenlijst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 16:30

Ik vraag me af wat mijn collegajuryleden ervan vinden dat we nu na het jureren de uitslagenlijst moeten aftekenen. 's Winters vind ik het niet zo'n probleem, maar zomers op grote wedstrijden wel.

Vandaag was ik rond 13.00 uur klaar met jureren en ze hadden pas om 14.15 uur de lijst klaar om te tekenen. Als je al om half 9 de eerste ruiter hebt wordt het wel een hele lange dag. Een paar weken terug had ik in Flevoland hetzelfde probleem. Blijven jullie allemaal netjes tot je de lijst kunt tekenen, of ga je eerder weg?

maj0

Re: vraag voor juryleden, aftekenen uitslagenlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:42

Ik heb laats geschreven bij een Jury daar hadden ze het ook over. De jury waarbij ik geschreven heb zei dat ze een half uur wachte daarna ging ze weg afgetekend of niet.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:46

Dat mag niet ;)
Maar ik begrijp het wel het duurt vrij lang vooral als het een groter concours is

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:48

Staat er dan geen speciale tijd voor waar ze het binnen klaar moeten hebben?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:02

Uit de KNHS kennisbank
Citaat:
Tot hoe lang moet ik aanwezig blijven?

Tot een half uur na het bekend maken van de uitslagen, zoals ook in het reglement staat.

Citaat:
Kan ik extra dagvergoeding vragen voor het wachten op de uitslag?

Nee, uit hoofde van uw functie bent u verplicht om tot een half uur na het publiceren van de uitslag aanwezig te zijn om eventuele vragen van deelnemers over de beoordeling te kunnen beantwoorden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 17:15

Maar dat heeft nog betrekking op de oude regeling denk ik. Uitslagen worden in deze regio vrijwel direct bekend gemaakt, dus daar was het wachten niet op. Dat half uur vind ik ook echt geen probleem, maar anderhalf uur wordt me toch echt te lang.

Ik jureer nog wat ik heb staan en dan stop ik even voor dit jaar. Met dit soort dagen kom ik gewoon in de knoei met mijn eigen paarden en de zorg voor mijn kind.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:17

Maar daaruit begrijp ik dat ze dus na een half uur weg mogen gaan?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 17:24

Inmiddels gevonden in de kennisbank:

Wat als de rekenkamer een uur na einde rubriek nog geen uitslag van mijn rubriek gereed heeft?

Dan kunt u de door u bijgehouden schaduwlijst met daarop het resultaat van elke deelnemer die u in de baan had, ondertekend inleveren. Of een kopie daarvan origineel ondertekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:28

Nou gekke Henkie, zo lang ga ik echt niet wachten op de uitslagenlijst voor een krabbel :n Ik schrijf tegenwoordig alle punten voor mezelf op de startlijst en dan nemen ze hier maar genoegen mee, krabbel eronder en klaar :j Ik hoef ook lang niet bij iedere wedstrijd te blijven voor het tekenen.. Veel verenigingen werken er dus blijkbaar ook niet aan mee.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:49

Het wordt pas echt leuk als er computerproblemen zijn of als een vereniging helemaal geen laptop heeft :+
De lijsten van Sappemeer (24-6) heb ik pas afgelopen donderdag op mijn werk ondertekend, secretariaat is even langs geweest bij me :+

Bij het springen heb je helaas meestal geen schaduwlijst om te ondertekenen. Ik hou het klassement bij op basis van startnummer op een blanco A4, ik heb echt geen tijd dat allemaal ook nog op de startlijst te gaan schrijven :n Bovendien sta ik tussendoor ook regelmatig een rubriek op het voorterrein en dat geldt voor ons allemaal.

De meeste verenigingen hebben gelukkig de lijst aan het einde van de dag wel gewoon klaarliggen bij het secretariaat :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:15

Hier was ik dus al bang voor zie ook dit topic: Fitzroy @ [JI] de nieuwe uitslagenverwerking en de gevolgen
Ik was op dezelfde wedstrijd en het duurde idd behoorlijk lang. Ik was zelf niet zo snugger geweest om de punten bij te houden maar die mogelijkheid werd ook niet geboden. Jurylid uit een andere ring vroeg nl. Of dit mocht.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:19

Bij mij is het ook al 3x gebeurt. Mn de wedstrijden die dressuur en springen tegelijk hebben. Daarvoor is het gewoon niet bij te benen om binnen een half uurtje de uitslag klaar te hebben. Ik heb dus al eens 2 uur moeten wachten. Een keer niks ingeleverd en naar huis vertrokken want het werd me echt te gortig. En ook een keer de schaduwlijst ingeleverd.

Denk erover om de CH's niet meer te doen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 19:05

Dit is voor mij ook een reden om de CH's niet meer te doen. Of het secretariaat moet er van te voren al mee akkoord gaan dat ik de schaduwlijst inlever. Maar dan moet ik dus 2 schaduwlijsten hebben. Ik schrijf nl altijd wat beknopt commentaar op mijn lijst zodat ik als de ruiter vragen heb nog weet hoe de proef ging. Voorlopig hou ik het even bij de wedstrijden die nog gepland staan en neem ik geen nieuwe afspraken meer aan.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:32

Binnen een half uur of max drie kwartier moet toch ook voor een CH te doen zijn?
Wij hadden gisteren een selectie wedstrijd pony's.
Ik heb de juryleden gevraagd of ze, zodra ze klaar waren, zelf de laatste coupons op het secretariaat wilden afleveren, dan voerden wij ter plekke nog even de laatste resultaten in (ik denk max 5 coupons). Vervolgens in het concours programma op "afdrukken" klikken, en de jury kan ondertekenen.

Niet alle ringen zijn precis op het zelfde moment klaar, dus dus was prima te doen. Er heeft niemand langer dan een half uur moeten wachten, meestal zelfs korter.
Ik vond het als secretariaat wel iets meer stress, er zitten mensen naast je te wachten terwijl je aan het invoeren bent, maar verder was het een prima oplossing.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:07

Dat is denk ik maar net hoeveel banen er zijn (een wedstrijd met 4 is heel wat anders dan 20) en hoeveel personen er op t secretariaat punten invoeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:08

En tot hoe lang de coupons worden opgehaald.. Ik heb wel eens gehad dat de 2e helft van mijn ring niet meer werd opgehaald, dus als je klaar bent lever je ineens nog 10-15 coupons in en die moeten dan allemaal nog worden ingevoerd..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:50

De wedstrijden waarover ik het heb daar werden om de 3 combi's de coupons opgehaald. En toch was het gewoon teveel werk voor de organisatie. Omdat er zoveel ringen waren en ook nog zoveel springcombinaties moesten ze de gegevens spreiden over meerdere laptops. Waarbij er ook weer gegevens door mekaar raakten.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:44

Relaxed schreef:
Nou gekke Henkie, zo lang ga ik echt niet wachten op de uitslagenlijst voor een krabbel :n Ik schrijf tegenwoordig alle punten voor mezelf op de startlijst en dan nemen ze hier maar genoegen mee, krabbel eronder en klaar :j Ik hoef ook lang niet bij iedere wedstrijd te blijven voor het tekenen.. Veel verenigingen werken er dus blijkbaar ook niet aan mee.

Nee hier ook niet, vaak wordt er helemaal niet om gevraagd. Maar anders ga ik ook niet zo lang wachten hoor!

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:34

Het gaat er niet om of er naar gevraagd wordt, je hebt gewoon de verplichting als jury. Wil je dat niet, dan moet je niet gaan jureren. Ik moest er ook wel even aan wennen maar hier in de regio overijssel gaat het over het algemeen heel snel, de coupons worden tussentijds opgehaald en soms zit je goed en wel en staan ze al bij je met de lijst en ach, het is ook wel leuk om na de tijd nog even, en dat duurt zelden langer dan een kwartiertje, met en kop koffie nog even na te kletsen met de jury die de andere proef, bij twee proeven, heeft gejureerd.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 23:22

carmab schreef:
Het gaat er niet om of er naar gevraagd wordt, je hebt gewoon de verplichting als jury. Wil je dat niet, dan moet je niet gaan jureren. Ik moest er ook wel even aan wennen maar hier in de regio overijssel gaat het over het algemeen heel snel, de coupons worden tussentijds opgehaald en soms zit je goed en wel en staan ze al bij je met de lijst en ach, het is ook wel leuk om na de tijd nog even, en dat duurt zelden langer dan een kwartiertje, met en kop koffie nog even na te kletsen met de jury die de andere proef, bij twee proeven, heeft gejureerd.

Ik vind dat je wel erg bot reageerd met: dan moet je niet gaan jureren. Een kwartiertje is prima te doen, we zijn immers sowieso verplicht een half uur na bekendmaking van de uitslag te blijven. In mijn geval kreeg ik meerdere malen de aftekenlijst pas na 1,5 uur en daar pas ik voor. Ik heb ook nog een leven buiten het jureren en een dag van half 8 tot half 4 is me gewoon te lang.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:44

Nibbit schreef:
Dat is denk ik maar net hoeveel banen er zijn (een wedstrijd met 4 is heel wat anders dan 20) en hoeveel personen er op t secretariaat punten invoeren

Als je 20 banen wilt, zorg je maar dat je rekenkamer daar op aangepast he! Lijkt me logisch.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:51

Dat klopt, maar toch werkt dat in de praktijk langzamer, alle laptops aangesloten op 1 hoofd-pc vanwaar alles wordt uitgeprint

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:51

Ik heb nog nooit zolang hoeven wachten op het aftekenen. Meestal gewoon netjes binnen het half uur na afloop van de rubriek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:55

Dit weekend hebben we toevallig vrij lang moeten wachten, maar hier kwam het doordat degene die invoerde ook zoveel andere dingen deed. Ik denk dat ze er op zijn minst voor moeten zorgen dat degene die invoert (net als de vroegere tellers dus) afgezonderd zit en ongestoord zich alleen hiermee bezig houdt. Ook om de kans op fouten te verkleinen..

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:11

Ik vind het niet heel handig, heb laatst vanwege een comp. storing 1,5 uur zitten te wachten en had 3,5 uur gejureerd.. en mocht niet weg van de organisatie