wpb schreef:Zoals jij het vermeld is dus de eerste 2 modules vooral herhaling van het boek paard en welzijn, zou dat al genoeg zijn denk jij ipv de hele cursus?
Ze gaan wel qua tekst wel dieper/uitgebreider op de onderwerpen in. Qua presentatie en kennis van de docent heb ik niet meer geleerd dan bij de paard en welzijnscursus Maar je zou kunnen zeggen dat het boek Paard en welzijn een hele goede samenvatting is van die 2 modules. (met ook precies dezelfde alineas en plaatjes).
En de paard en welzijnscursus zelf is ook al 6 les avonden en HM2-1 en HM2-2 bij elkaar opgeteld zijn slechts 5 les avonden.
Wat wel goed werkt is dat de examens voor HM2-1 en HM2-2 moeilijker zijn. Bij de paard en welzijnscursus moest je wel een heel uitgebreid werkstuk schrijven, maar uiteindelijk geen toets. en voor een toets/examen leer je toch altijd ietsjes beter, waardoor het misschien beter blijft hangen.
Ik heb ook gevraagd of je geen vrijstelling kon krijgen voor de eerste 2 modules als je de paard en welzijnscursus al had gevolgd. Dit kon helaas niet. Wel kon je er voor kiezen om dan direct examen te doen ipv de lessen te volgen. Maar volgens mij komt die optie er sowieso.