Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Joolien schreef:Waarom niet een keer de jury aanspreken na een proef? In principe moet dat mogelijk zijn en kun je vragen waarom hij of zij je deze punten heeft gegeven. Heb ik ook wel eens gedaan, is zeer leerzaam
). In het proevenboekje staat duidelijk uitgelegd hoe de sbw moet en hoe het beoordeeld zou moeten worden. Te weinig buiging is niet goed, maar teveel buiging ook niet. Staat precies in het boekje, dus daar zou ik eens kijken.. 
Suzanne F. schreef:Ik zie in de SBW vaak paarden die over de buitenschouder weglopen, teveel halsbuiging tonen en kantelen dus niet nageeflijk op de buitenteugel zijn.
Ik kan zelden hoge punten kwijt voor de SBW-en.
Ik wil in het M1 een paard zien wat met voldoende impuls loopt, correct nageeflijk is, stil in de aanleuning en in een mooie balans loopt dus voldoende gesloten en op het achterbeen.
lovewynette schreef:ik heb afgelopen donderdag les gehad en tegen mijn instructeur gezegd dat ik wou werken aan de impuls en het op de achterhand hebben van mijn paard, dat ging heel goed, vandaag ook nog veel met impuls geoefend en morgen wedstrijd.
dank jullie wel voor jullie antwoorden allemaal!
! Suzanne F. schreef:lovewynette schreef:ik heb afgelopen donderdag les gehad en tegen mijn instructeur gezegd dat ik wou werken aan de impuls en het op de achterhand hebben van mijn paard, dat ging heel goed, vandaag ook nog veel met impuls geoefend en morgen wedstrijd.
dank jullie wel voor jullie antwoorden allemaal!
Wat erg dat je dat moet aangeven bij je instructeur zeg.
lovewynette schreef:ja weet ik, maar hij heeft tips gegeven hoe ik het kan oefenen en dat doe ik nu elke dag
Remember schreef:![]()
Vandaag een grote groep M1 in de ring gehad, viel nog niet alles mee. Binnen losrijden en dan naar buiten met die regen/wind gaf bij veel paarden toch wat spanning. En wat wordt er soms toch ook gewoon slordig gereden zeg, een wending rijden bijv is niet hetzelfde als op hoop van zegen de hoek om zeilen hoor!
heb ik zelf ook nog last van. Verder weinig moeite met de M proeven
996981 schreef:Dat is vaak puur een gebrek aan verzameling. Je kán niet rechtdoor gaan als je enorm groot in de galop komtheb ik zelf ook nog last van. Verder weinig moeite met de M proeven
Maar het zijn wel aandachtspunten.
iedere pas moet te controleren zijn!