Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

koeke schreef:Je hoeft niet bij te scholen hoor. Je houdt gewoon je diploma of je nou bijschoolt of niet. Voor officials is bijscholing wel verplicht, maar dat was 'altijd' al en is nu alleen maar vrijer geworden.
Ik vind de licentiestructuur een goede zaak. Andere sportbonden hebben dat al jaren en daar zijn de eisen om je licentie te houden vaak veel hoger dan bij de KNHS.
Je hebt ontzettend veel mogelijkheden om aan die bijscholingsnorm te voldoen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat daar niks interessants/nuttigs bij zit.
Zonder verplichte bijscholing kun je je diploma ook een officiëler tintje geven met een internationaal trainerspaspoort. Daar betaal je eenmalig voor (indertijd meen ik € 50) en kun je jaarlijks gratis laten verlengen.
vur schreef:Zo heb ik het ook begrepen. De licentiestructuur is een extraatje, in overeenstemming met andere sportbonden.Je houd je diploma ook zonder bijscholingen. Je wordt echter niet vermeld op een lijst van de KNHS als instructeur. Dus.... hoe belangrijk vind je het dat je als instructeur te vinden bent op een lijst van de KNHS?
Ik ben opgegroeid met "wat je leert is nooit weg" en "an open mind is a joy forever". Een leven lang leren is voor mij vanzelfsprekend. Al helemaal als het om paarden en paardrijden gaat, daarin ben je nooit uitgeleerd.Picassox schreef:Waar heb je dat gehoord? Heb je dat gecheckt bij de KNHS?Ik hoorde dat je iedere 2 jaar zoveel aantal 'punten' moet hebben, anders dreig je je diploma kwijt te raken. Da's toch best een duur grapje.
koeke schreef:vur schreef:Zo heb ik het ook begrepen. De licentiestructuur is een extraatje, in overeenstemming met andere sportbonden.Je houd je diploma ook zonder bijscholingen. Je wordt echter niet vermeld op een lijst van de KNHS als instructeur. Dus.... hoe belangrijk vind je het dat je als instructeur te vinden bent op een lijst van de KNHS?
@vur Als ik je profiel lees heb jij niet zo'n moeite om die puntjes te halenIk ben opgegroeid met "wat je leert is nooit weg" en "an open mind is a joy forever". Een leven lang leren is voor mij vanzelfsprekend. Al helemaal als het om paarden en paardrijden gaat, daarin ben je nooit uitgeleerd.
Picassox schreef:Waar heb je dat gehoord? Heb je dat gecheckt bij de KNHS?Ik hoorde dat je iedere 2 jaar zoveel aantal 'punten' moet hebben, anders dreig je je diploma kwijt te raken. Da's toch best een duur grapje.
@lowara Ik bedoelde het in zijn algemeenheid. Kan me voorstellen dat in jouw specifieke geval de licentiestructuur weinig toegevoegde waarde heeft. Waarom zou je je er dan druk om maken?