Geen idee of het hier goed staat, maar dan hoor ik het wwel. Morgen komt mijn beginnende ruitertje weer op mijn paard rijden, het meisje is 9 jaar oud en heeft nu een keer of 10 gereden. Normaal zet ik wat pionnen of cavaletti in de bak, om haar te leren sturen, maar dat wordt een beetje saai, denk ik. Heeft iemand nog wat ideeen om het wat afwisselend te houden?
Ik geef "les" aan mijn buurmeisje van 8 en daar doe ik ook precies hetzelfde mee als jij nu doet(heeft 8x gereden) en bij haar heb ik een keer een parcoursje met balkjes en slalommen gemaakt die ze dan zo snel mogelijk moest rijden Een klein buiten ritje is ook leuk met een brave pony, of zonder zadel.
gymnastieken? dit is goed voor haar om dr balans te vinden. eerst de dingen in stap goed beheersen en dan in draf en later evt. in galop voor meer info even een PBtje sturen;)
Ah, ik zie al wat goede ideeen, gymnastieken is een goed plan en zonder stijgbeugels. Tennisballen zal nog niet lukken, daarvoor is het paard te groot, dank jullie wel.