Collega juryleden, jullie ook zo druk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Collega juryleden, jullie ook zo druk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 13:47

Het viel mij 2 weken geleden al op dat ik wel heel veel gebeld en gemaild werd om de komende tijd te jureren.
Nu was ik vanmorgen eens mijn agenda aan het doornemen, ik zit gewoon tot eind november elk weekend, soms zowel zaterdag als zondag te jureren, klasse B t/m M2. En nog moet ik nee zeggen tegen rijverenigingen die mij benaderen om te komen jurereb.

Nu vroeg ik mij af is het bij jullie ook zo druk? Ik weet namelijk dat ik erg centraal woon en misschien daarom zoveel benaderd kan worden door rijverenigingen maar als het bij iedereen zo druk is, dan worden er waarschijnlijk aanzienlijk veel meer wedstrijden georganiseerd en zal de KNHS toch nog meer juryleden moeten opleiden.

Ik ben benieuwd

Quinn

Re: Collega juryleden, jullie ook zo druk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:06

Ik heb helemaal niks staan om te jureren tot het einde van het jaar. Ik heb zowiezo dit jaar niet veel gejureerd. Springen nog helemaal niet en dresuur een paar keer.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:48

Ja, hier ook veel aanvragen, kreeg er dinsdag nog een om morgen ergens te jureren. Als ik het zou willen zou ik ook wel elk weekend ergens kunnen zitten...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:51

Nee, ik krijg niet zoveel aanvragen (meer), maar dat komt wsch omdat ik veel te vaak nee zeg. :=
Ik wil ook niet zo vaak meer jureren, ik start zelf veel en dan heb je helemaal geen weekend vrij meer. Ik ben het gaan doen uit hobby en het moet geen verplichting worden. Neemt niet weg, dat ze me altijd mogen benaderen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:43

Ik start zelf ook waardoor ik als ze een een dag of wat van te voren pas bellen "nee" moet zeggen. Dit komt wel regelmatig voor.

@ Fitzroy ik heb hetzelfde als jou. Het moet wel leuk blijven en geen verplichting worden. Een hele dag als springjury zitten doe ik niet meer ivm gezondheidsredenen. Een halve dag hou ik vol maar dan willen zij jou niet. Bij springen duurt een dag rustig van 8-18 of langer en daar pas ik voor. Dressuur vind ik geen probleem als het een wat lange ring is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:11

Afgelopen zomer heb ik veel gejureerd, ik startte toen zelf weinig tot niet en dat was dus geen probleem.
Momenteel jureer ik wat minder, maar nog steeds best vaak.
Twee dagen achter elkaar jureren dat doe ik liever niet, ik wil zelf graag ook nog wat aan m'n weekend hebben en bovendien heb ik ook nog een partner die ik niet een heel weekend alleen ga laten, dat vind ik erg ongezellig. Hoewel ik afgelopen zatedag twee afspraken had staan, de tweede kon geen jury vinden...
Maar ik doe het nog altijd graag en met veel plezier. :)

Ik merk wel dat ik steeds meer gevraagd word, maar dat zal ook komen doordat er niet zo veel Z-juryleden zijn. Wat ik jammer vind is dat ik ook eigenlijk alleen maar voor het M/Z gevraagd wordt, ik vind het ook erg leuk om eens een B of L rubriek te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:28

Ik word momenteel erg weinig gebeld.. Is altijd zo in de winter. Zo in het voorjaar word ik weer een stuk vaker gebeld.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:40

Momenteel is het wat rustiger. Dat komt omdat er bij ons in de regio maar weinig wedstrijden zijn in de winter. Afgelopen zomer was het wel erg druk. Meerdere per weekend.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 02:01

In welke regio wonen jullie dan en wat jureren jullie? Ik ben de afgelopen tijd druk geweest met het zoeken naar juryleden voor dressuur en springwedstrijden. Nu hebben wij een lijst met juryleden waar we positieve ervaringen mee hebben (vanuit secretariaatogen gezien) en die wij graag terugzien. Die wilden graag komen, maar konden natuurlijk ook niet allemaal voor al onze wedstrijden komen. Maar de B tot M2 wedstrijden heb ik snel vol kunnen maken (qua juryleden)
Alleen voor de springwedstrijden en de Z dressuur-wedstrijden (Z1 Z2 en ZZL) heb ik veel moeten bellen en mailen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 07:59

Je hebt mij niet benaderd iig en zo ver woon ik niet bij jullie vandaan :P Wil niet zeggen dat ik gekund had, maar gevraagd ben ik niet. Ik merk ook dat er secretariaten zijn die idd steeds dezelfde juryleden vragen en dan kom je er ook bijna niet tussen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 08:02

@Niobe, ik zit tussen Utrecht en Gouda in.
De maanden april, mei en juni waren ook al zo giga druk bij mij.
Voor Juli, Augustus en September had ik mijn agenda op juryplatform geblokt vanwege een verhuizing maar nog werd in benaderd en heb ik tussendoor een aantal wedstrijden gejureerd.
Overigens hoor ik bij ons op de rijvereniging ook dat ze moeite hebben om aan juryleden te komen.

@Fitzroy daar heb je helemaal gelijk in!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:38

Fitzroy, dat is ook mijn ervaring :j Ik heb begin dit jaar maar eens een mail uitgedaan naar wat verenigingen hier in de buurt. Ik woonde een half jaar in deze regio en had net mijn M cursus gehaald, heb hier toen best veel reacties op gehad en flink wat afspraken staan :j Zit nu in Zuid-Oost Drenthe.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:50

Ik zit ook in Zuid-Oost Drenthe. Via juryplatform krijg ik zelden een aanvraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:54

Ik idd ook nooit :n Allemaal telefonisch en per mail :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:58

Ik vraag me af of dat een beetje verdiend??
Ik weet het niet, ik doe het niet.

Maar als je bijvoorbeeld ieder weekend 2 dagen gaat jureren, zal je daar wel iets voor krijgen toch??

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:15

Ik zit ook in ZO-Drenthe.
Het is maar heel zelden dat ik via juryplatform benaderd wordt.
Ik heb inderdaad veel vaste locaties waar ik regelmatig kom om te jureren.

De vergoeding is 20,- per dagdeel, niet iets waar je rijk van wordt dus en je krijgt km-vergoeding.
Jureren doe je omdat je het leuk vindt, niet voor het geld.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:13

Wat is eigenlijk de reden dat het zo weinig betaalt? Want je zou toch zeggen dat het best een gewaardeerde taak is..

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:32

Ik woon in Zuid-Holland (een beetje noordelijk) en jureer momenteel IL. Wedstrijden en aanvragen lopen hier aardig door. Na het behalen van het examen afgelopen voorjaar, heb ik direct actief alle dichtbij gelegen verenigingen benaderd per e-mail, om te melden dat ik beschikbaar ben. Ik word meestal telefonisch benaderd, maar ook vaak per e-mail. Gemiddeld jureer ik drie keer per maand.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:46

Omdat het vrijwilligerswerk is. Anders zou je dat gewaarderde secretariaat, ringmeester, parkeerwacht etc. ook moeten gaan betalen. En dan wordt het startgeld zeker duurder.

Ik heb afgelopen zomer bijna elk weekend gejureerd maar in de winter altijd wat rustiger. Ik heb nu voor de komende 2 maanden 4 afspraken staan en dat is ook prima zo.
Gemiddeld jureer ik 40 x per jaar.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:26

Ik jureerde vrijwel ieder weekend, zowel zaterdags als zondags. Vorig jaar eind december heb ik een pauze ingelast voor 3 maanden omdat ik gemiddeld 60x per jaar wat overdreven vond worden..het minder jureren is mij zo goed bevallen dat ik nu even een tijdje niet meer dan 1x per maand een juryafspraak maak, heb het op het moment ook erg druk met het opstarten van mijn eigen bedrijf.
Ik wordt wel nagenoeg iedere dag wel gebeld, soms meerdere malen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:40

Ik word echt weinig gebeld, heb een paar vaste verenigingen die altijd bellen of mailen maar laatste tijd weinig aanvragen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:14

Fitzroy schreef:
Nee, ik krijg niet zoveel aanvragen (meer), maar dat komt wsch omdat ik veel te vaak nee zeg. :=

Hier ook hetzelfde. Lekker rustig zo hoor. :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:09

Ik heb een vereniging hier in de buurt maar even gemaild die veel dressuurwedstrijden hebben. Mag nu 2x in febr 2012 komen. Hopelijk komt er nog wat in december en januari want anders heb ik sinds augustus niet meer gejureerd.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:45

Ik jureer normaal gesproken wekelijks, maar heb even een jureerstop wegens zwangerschap. Ik krijg ook niet veel aanvragen meer omdat ik mijn agenda op juryplatform heb geblokt tot 1/4 volgend jaar. En de vaste adressen weten dat ik tot die tijd niet jureer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:46

Anoeska27 schreef:
Ik jureer normaal gesproken wekelijks, maar heb even een jureerstop wegens zwangerschap. Ik krijg ook niet veel aanvragen meer omdat ik mijn agenda op juryplatform heb geblokt tot 1/4 volgend jaar. En de vaste adressen weten dat ik tot die tijd niet jureer.

Juryplatform werd ik strontziek van. Je moest elke datum apart aanklikken om te blokken.
Hoelang ben jij bezig geweest met blokken tot 1 april??