Voor het eerst naar mijn idee eens echt fijn gereden, en reuze enthousiast
Nu vielen de punten helaas voor mijn gevoel wat tegen, maar goed, ik rijd vaak met de insteek, liever niet zomaar een wp, wat daar loop ik straks alleen maar harder tegenaan omdat ik dan nog niet klaar ben voor de volgende klasse...Maar toen ik mijn coupons ging nalezen, stond er vooral op mijn eerste coupons erg raar commentaar. Volgens de jury zou mijn paard zijn tong eruit hebben gestoken, nu doet mijn paard dat zowiezo eigenlijk nooit, maar goed, dan nog betekend dat niet dat het nu niet toch zo zou kunnen zijn.
Gelukkig had ik mijn proef op film staan
ik heb dus tot 3x toe mijn proef op film bekeken en ben tot de conclussie gekomen dat er geen tong te zien was 
Na afloop van de jurering ben ik direct na de laatste combinatie even naar de jury auto gelopen, met mijn coupon en de videocamera... netjes gevraagd of ik iets mocht vragen, en dat mocht dus ik gevraagd, goh kunt u mij ook vertellen waar ik de fout maak dat mijn paard zijn tong eruit gaat gooien...
Nou ja om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk had ik een discussie met de SCHRIJVER van de jury, want mijn paard had zijn tong eruit, en als ik gewapend met camera kwam vertellen dat zij ongelijk hadden, was ik niet slim....
nadat ik 3x heb geprobeerd uit te leggen dat ik helemaal geen discussie over wel of niet tong wilde uitlokken, maar vooral wilde weten of ik niet toevallig de verkeerde coupon voor mij had. Werd zowel jury als schrijver pisnijdig,om verder gedoe te voorkomen heb ik toen gezegd dat ik op deze manier niet wedstrijden wilde rijden, en ook geen zin had in ruzie of iets dergelijks, omdat ik nogmaals geen discussie wilde opgooien, maar mocht het dan toch mijn paard zijn met volgens hun zijn tong eruit, vooral graag wilde weten wat ik dan volgens de jury anders moest doen om het paard zijn tong binnen te laten houden. Vervolgens wist jury niet meer welk paard zijn tong eruit gooide, maar ze wist wel zeker dat het die van mij was

Nou ja, prima, toen was ik er klaar mee, ik rij voor mijn lol, en was blij met mijn paard, volgende keer beter.
Nu vroeg ik me af, voelen de juryleden op bokt zich bij dit soort dingen ook zo aangevallen? Ik twijfelde namelijk al om naar de jury toe te gaan, er stonden namelijk wel meer rare dingen op mijn coupon, maar na dit akkevietje zal ik het zeker niet snel weer doen, het was helemaal niet mijn bedoeling om iemand kwaad te maken, maar vooral om (mocht mijn paard dan toch zijn tong eruit gehad hebben, wat ook op groot scherm niet te zien is) te leren van wat ik dan blijkbaar fout doe.
Ten eerste zou ik mijn schrijver er zich nooit mee laten bemoeien, die had ik dan persoonlijk meteen zelf (als jury) de mond gesnoerd.. Dit is iets tussen jury en deelnemer en niet tussen jury, schrijver, deelnemer, ouders/aanhang van de deelnemer en weet ik het wie allemaal