Ik ben al een tijdje bezig met starten in klasse B. Ik ben een ruiter die de wedstrijden voor de lol doet dus 1x per maand is veel.
Nou merk ik dat ik toch tegen een aantal dingen aan loop op wedstrijd en ben benieuwd of jullie tips voor mij hebben?
Mijn merrie (15jr) loopt thuis (na 2 jaar flink oefenen) erg fijn, nagefelijk en aan het been, zodra ik ga losrijden op wedstrijd loopt ze ook erg fijn, maar als ik de ring in kom, gaat er iets fout?
Misschien komt het omdat ik een beetje zenuwachtig ben? Misschien omdat ik niet elke dag oefen? Misschien niet lang genoeg losgereden?
Vorig jaar ging ze soms bokken in galop of had ik de gehele proef verzet, dit is nu al een heel stuk beter, elke keer is er wel iets anders.
Of een hele proef zonder impuls, voor het oog vielen we bijna in slaap.
Of erg gespannen tijdens een proef, resultaat: Hoofd omhoog en naar beneden, staart zwiepen.
Of verzet in de overgangen, tegen de hand en hoofd om hoog.
Nu weet ik niet zo goed wat het belangrijkste is om te laten zien in mijn geval? Of misschien hebben jullie tips?
Als ik thuis dus de proef oefen en flink door rij, loopt ze wel fijn. Op wedstrijd dus niet.
Gr Wobbus
Dit was een filmpje van afgelopen maandag, voor de eerste keer dat we in een binnenbak reden.
Zelf zie ik dat we impuls verlies hebben en ik met te lange teugel rij (vandaar onrust in haar hoofd?)
En ik maak een foutje in de proef
Tips zijn hartstikke wekom!
http://www.youtube.com/watch?v=3AXo6lPL-tw